Hur man installerar Ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Hejsan, idag hade jag tänkt lära er hur man installerar Ubuntu 12.04.

Det du kommer behöva är följande.
- CDskiva/Usb-Minne, på minst 1GB.
-En Ubuntu ISO fil
-En dator att installera Ubuntu på
-Lite tålamod

Det första du skall göra är att ladda ner Ubuntu från deras officiella site: http://www.ubuntu.com/download/desktop . Sedan ska du välja om du vill ha 32-bit eller 64-bit, sen är det bara att trycka på download och vänta.

guiden fylls på när jag har tillgångt till windows

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast

Jag kanske är bitter... men börjar inte detta gå lite långt nu?

Inte lång tid kvar tills folk skapar guider på hur man sätter igång skärmen eller rent av kökslampan om vi ska fortsätta trampa neråt såhär.

Inte minst nu även HIPERnx här, ska vi länka guider i guider?
Det värsta är att så fort som tävlingen är över så kommer 1/1000 fortsätta skriva guider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag kanske är bitter... men börjar inte detta gå lite långt nu?

Inte lång tid kvar tills folk skapar guider på hur man sätter igång skärmen eller rent av kökslampan om vi ska fortsätta trampa neråt såhär.

Inte minst nu även HIPERnx här, ska vi länka guider i guider?
Det värsta är att så fort som tävlingen är över så kommer 1/1000 fortsätta skriva guider.

Det är lätt att installera Ubuntu, ja. Men kanske inte för alla.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Rawrgasm:

Det är lätt att installera Ubuntu, ja. Men kanske inte för alla.

Jag ber om ursäkt och förstår att du gärna vill vinna prylar precis som så många andra, men det finns säkert andra ämnen som folk faktiskt behöver hjälp med

Jag tog din bild i tråden och ritade lite grönt på den för att lättare visa vad jag menar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag ber om ursäkt och förstår att du gärna vill vinna prylar precis som så många andra, men det finns säkert andra ämnen som folk faktiskt behöver hjälp med

Jag tog din bild i tråden och ritade lite grönt på den för att lättare visa vad jag menar!

https://dl.dropbox.com/u/23896733/Other/2LbZi.png

Sen finns det väl ändå folk som har lite svårt med engelska?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Rawrgasm:

http://ubuntu-se.org/drupal/download
http://ubuntu-se.org/wiki/Guider/Installation

Tänker inte fortsätta, lycka till med guiden

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Ehm, är inte guiden i "ofärdigt" skick?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ehm, är inte guiden i "ofärdigt" skick?

hänvisar dig till första inlägget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oavsett om guiden är onödig som en del säger eller inkomplett så måste väl folk inse att hela grejen med "guide tävlingen" är att fylla SweClockers med innehåll som kan tänkas bringa fler besökare som just söker efter kunskaper, och det innebär ju att SweClockers blir en allt mer populär sida.

Och om jag skulle resonera som de flesta fanboys i olika kategorier så gör härmar SweClockers Wikipedia!! Skapat av användare för användare!!
Smart strategi för att få folk att börja skriva guider dock.

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Rawrgasm:

hänvisar dig till första inlägget

Jag måste fan skriva en guide på hur man skriver en bra guide. Steg 15 eller ngt kommer vara.
15. Revidera, revidera, revidera och revidera tills du har en färdig produkt eller guide. Publicera inte innan dess.

Annars önskar jag dig lycka till. Tror det kan bli en vettig guide. Glöm inte hur man ska installera FLash med. Många som går bet på det lätta steget.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag måste fan skriva en guide på hur man skriver en bra guide. Steg 15 eller ngt kommer vara.
15. Revidera, revidera, revidera och revidera tills du har en färdig produkt eller guide. Publicera inte innan dess.

Annars önskar jag dig lycka till. Tror det kan bli en vettig guide. Glöm inte hur man ska installera FLash med. Många som går bet på det lätta steget.

det var egentligen tänkt att all skulle bli klart på en gång men lite saker kom ivägen, men idag ska jag nig få klart den

Permalänk
Medlem

min guide är åtminstonde väldigt avancerad, o den lär dig att installera Mac OS X på AMD cpu-baserad dator

Permalänk
Skrivet av KewiinG:

min guide är åtminstonde väldigt avancerad, o den lär dig att installera Mac OS X på AMD cpu-baserad dator

Sluta göra reklam för dig själv.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Funkar det att installera Ubuntu på sin lagringsdisk? Får inte rum med båda på min lilla ssd.

Permalänk
Medlem

Jag installerade linux när jag var 12 år. Kört lite olika, men gillar mest att ha linux som server. (då jag kör en just nu 24/7) Gillar svart och vit. (Har så bra tillgång till massor med gamla datorer )

Tror inte någon någonsin kommer ha svårt att installera linux. Bättre om man hade sattsat på hur man använder linux istället. Då jag först fick uppfattningen om det var lättare att köra linux i den grafiska "delen" men det är faktiskt tvärt om. Otroligt mycket lättare att ta sig runt i linux om man kan alla kommandon (roligt som fan, och mycket snabbare också)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

Jag har lite svårt med engelska när jag ska bygga en dator ^^
När är Guiden klar?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.