Permalänk
Medlem

Getho Rack

Halv klar rack lösning,

Efter att hade haft en server, router och lite annat skräp ståendes på golvet i hallen så på började jag ett lite städningsprojekt vilket dock aldrig han bli klart då det kom en flytt emellan.

Vad som använts:
2st. Lackbord
4st. hjul
4st. pluggar

Kan för övrigt tillägga att ett lackbord motsvarar något mellan 8 och 9u.

Getho Rack

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Va smart ! Fast du skulle haft någon lucka så man inte ser serverna . eller jag tycker iaf det

Permalänk
Medlem

Det finns faktiskt ett namn på det du gjort (Lackrack)
http://www.ikeahackers.net/2010/01/lack-rack-hack.html

Permalänk
Medlem

Håller verkligen benen för att skruva enheter i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Va smart ! Fast du skulle haft någon lucka så man inte ser serverna . eller jag tycker iaf det

Kommer inte använda mig utav den här lösningen i nya lägenheten i annat fall kunde det nog varit ett rätt trevligt tillägg.

Skrivet av reconnnn:

Det finns faktiskt ett namn på det du gjort (Lackrack)
http://www.ikeahackers.net/2010/01/lack-rack-hack.html

Sant, borde kanske byta namn på galleriet?

Skrivet av kallabaz:

Håller verkligen benen för att skruva enheter i?

Inte hela, benen är ihåliga men det sitter som klossar i toppen och botten av dem så där går det att fästa tyngre enheter i annat fall får man nöja sig med att fästa tex. patchpaneler eller nått av mtsv. tyngd eller använda någon form utav plugg.
Själva serverburkarna ligger bara på det undrebordet, vilket fungerar alldeles utmärkt. Enda problemet skulle vara om jag plockade bort endast den undre servern vilket i det här fallet inte utgjorde något större problem då den övre bara var en test server som inte hade 24/7 drift som den undre.
Hade ett par bord till som var tänkta att kapas till (går att dra ur botten klossarna och flytta upp dem så dem passar den kapade längden) så att dem bildade en över eller underdel på ca. 4u för switchen, patchpanel samt router och liknande.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Även om lackrack är ok lösning osv, så fnderar jag försiktigt om du verkligen använder prylarna? Borde vara enkelt att ersätta majoriteten av folks "servrar" med enklare maskiner som drar mindre ström, tar mindre plats osv. Bara en tanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Även om lackrack är ok lösning osv, så fnderar jag försiktigt om du verkligen använder prylarna? Borde vara enkelt att ersätta majoriteten av folks "servrar" med enklare maskiner som drar mindre ström, tar mindre plats osv. Bara en tanke

Man bör givetvis anpassa servern efter sina behov, sen om man vill använda ett rack chassi med ett lackbord eller ett gammalt full tower i garderoben spelar ingen större roll utan är mer beroende utav situationen.

Bytte ut mitt tidigare mid tower lösning mot ett rack chassi då det lätt förjävligt och fungerade som centraldamsugare. Server chassit som används är helt tyst efter fläktbyte och har det bästa damfiltret som jag någonsin har testat vilket är ett klart pluss då den används 24/7 året runt.

Visa signatur