Vilka spel rekommenderar ni till PS3?

Permalänk
Medlem

Vilka spel rekommenderar ni till PS3?

Som topic. Vilka spel rekommenderar ni att man ska köpa till sitt PS3? Alla kategorier är välkomna! Länka gärna prisjakt så man kan ta reda på mer om spelet utan en förklaring

Andra tillbehör till PS3 är också välkomna!

Edit; Motivera varför ni valde just den konsolen i omröstningen!

Edit2; Har testat Brink, Gran Turismo 5 och Battlefield 3. Rekommenderar allihop!

Permalänk

God of war är ju skit kul, jag gillar inte hack and slash spel men de stora episka striderna är något jag inte har sätt i något annat spel!

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk

Uncharted-serien är ett måste om man har PS3, framförallt 2:an som är det bästa som jag har lirat på PS3 iaf. Har dock inte lirat så mycket PS3 för övrigt.

Även God of War är nice.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Det spelet jag minns bäst från den tiden då jag ägde ett PS3 var Resistance. Tyckte att det var skitkul då! Har visst blivit en trilogi.

Permalänk

Jag föll pladask för Assassin's Creed-spelen...

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption, helt underbart spel

Permalänk

Heavy rain är en av de bättre ps3 exklusiva spelen.

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk

Awesomenauts, ett dota/moba spel fast i 2d platforms stil. Underbart roligt kostar typ 60-100kr vilket är ett klart köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Det spelet jag minns bäst från den tiden då jag ägde ett PS3 var Resistance. Tyckte att det var skitkul då! Har visst blivit en trilogi.

Har läst och sett det i affären! Ska verkligen testas!

Skrivet av jimbow1234:

Uncharted-serien är ett måste om man har PS3, framförallt 2:an som är det bästa som jag har lirat på PS3 iaf. Har dock inte lirat så mycket PS3 för övrigt.

Även God of War är nice.

Uncharted ser coolt ut, sett trailers nu. Ska jag börja med ettan enligt dig? Eller är det någon större handling?

Skrivet av Viktor9503:

Awesomenauts, ett dota/moba spel fast i 2d platforms stil. Underbart roligt kostar typ 60-100kr vilket är ett klart köp.

Ska testas! Såg riktigt grymt ut!
Edit; Men hittade ingenstans att beställa det?

Permalänk
Medlem

Plants vs zombies är skitkul, särskilt om man är två;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Någon som har spelat Brink till PS3? Har spelat det till PC, är det ungefär samma upplevelse? Spelet är ju grymt för övrigt!

Permalänk
Medlem

När du ska köpa spel kan det vara värt att importera från England
www.amazon.co.uk
Tar ca 4 dagar att få sitt paket.

Spel jag personligen rekommenderar.

Batman Arkham Asylum + Batman Arkham City.

Båda spelen är snyggare till PC och flyter på snabbare men kontrollerna är lite segare. Du har en liten delay med attackerna så föredrar helt klart konsol versionen. Fungerar med 3D TV även om 3Dn inte är speciellt bra för spelet ger det ändå en del känsla speciellt när man hoppar mellan hustaken eller när man tittar ner i urringningen på catwoman.

Gran Turismo 5

Grymt spel när man har Logitech G27, playseat och en 3D tv. 3D fungerar riktigt bra och ger en fördel i spelet. Du ser bättre djup på banor och blir lättare att veta när man ska bromsa in i kurvor.

Uncharted 1+2

Du frågade om man borde börja med etta och det tycker jag helt klart. Jag började med tvåan och mot slutet av spelet kom det in karaktärer från ettan och jag fattade inte direkt vad som hände. Serien i sig är jävligt roliga. Lite mer action än Tomb Raider men ändå många roliga pussel.
Har inte spelat 3an än men är rätt säker på att jag kommer älska den också!

Little Big Planet 1+2

Fantastiskt spel om man är fan av Mario serien till NES. Gullig grafik, bra kontroller, roliga och spännande världar att springa runt i. Storyn är också helknäpp men ändå underhållande. Köra multiplayer är också riktigt roligt speciellt i början när man är dålig. Rätt många hjälpsamma och trevliga tjejer spelar spelet och alltid lika villiga att hjälpa nybörjare. Beta för LBP Karting är ute och det kommer nog vara en höjdare!

Heavy Rain

Snygg grafik och skön story. Gameplay är mest gå runt och ta på saker och striderna är quick time events. Det här är ett spel många hatar för att spelet är mer en interaktiv story och inte ett actionfyllt spel.
Jag tycker spelet är riktigt bra och helt klart ett måste i en samling!

Read Dead Redemption

Var ingen fan av cowboy tema så köpte inte spelet innan det var snorbilligt från England (70kr). Visade sig vara riktigt jävla grymt spel!
Det här och GTA Vice City är nog rockstars två bästa spel genom tiderna.

God of War 3

Hack n slash i en riktigt snygg förpackning.
Rent gameplay mässigt är spelet ett riktigt bra hack n slash men det är allt annat som gör spelet riktigt bra.
Animationerna i spelet är verkligen i toppklass. Man märker att dom lagt ner mycket tid på få riktigt smidiga animationer och alla monster är unika.
Spelet är mycket brutalt vilket ger intrycket att du verkligen spelar en man fylld med hat mot sin far och låter ingen stå i vägen.
Presentationerna i spelet är också i världsklass. När karaktärer som Herkules presenteras är kameran låg och man tittar upp mot han. Ger intrycket att du som en liten fjant snart ska få slåss mot en stor, stark legend.
Det finns helt enkelt inget hack n slash som God of War 3. Är ett mästerverk!

Det finns en hel del andra spel som också är rätt roliga. Guitar Hero / Rock Band serien är rätt roliga att spela tillsammans med vänner.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

När du ska köpa spel kan det vara värt att importera från England
www.amazon.co.uk
Tar ca 4 dagar att få sitt paket.

Spel jag personligen rekommenderar.

Batman Arkham Asylum + Batman Arkham City.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/00/Batman_Arkham_C...

Båda spelen är snyggare till PC och flyter på snabbare men kontrollerna är lite segare. Du har en liten delay med attackerna så föredrar helt klart konsol versionen. Fungerar med 3D TV även om 3Dn inte är speciellt bra för spelet ger det ändå en del känsla speciellt när man hoppar mellan hustaken eller när man tittar ner i urringningen på catwoman.

Gran Turismo 5
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8b/GT5-boxart-fina...

Grymt spel när man har Logitech G27, playseat och en 3D tv. 3D fungerar riktigt bra och ger en fördel i spelet. Du ser bättre djup på banor och blir lättare att veta när man ska bromsa in i kurvor.

Uncharted 1+2
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5b/Uncharted_Drake...

Du frågade om man borde börja med etta och det tycker jag helt klart. Jag började med tvåan och mot slutet av spelet kom det in karaktärer från ettan och jag fattade inte direkt vad som hände. Serien i sig är jävligt roliga. Lite mer action än Tomb Raider men ändå många roliga pussel.
Har inte spelat 3an än men är rätt säker på att jag kommer älska den också!

Little Big Planet 1+2
http://www.spelbutiken.se/catalog/images/boxshots/54394-forsi...

Fantastiskt spel om man är fan av Mario serien till NES. Gullig grafik, bra kontroller, roliga och spännande världar att springa runt i. Storyn är också helknäpp men ändå underhållande. Köra multiplayer är också riktigt roligt speciellt i början när man är dålig. Rätt många hjälpsamma och trevliga tjejer spelar spelet och alltid lika villiga att hjälpa nybörjare. Beta för LBP Karting är ute och det kommer nog vara en höjdare!

Heavy Rain
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c1/Heavy_Rain_Cove...

Snygg grafik och skön story. Gameplay är mest gå runt och ta på saker och striderna är quick time events. Det här är ett spel många hatar för att spelet är mer en interaktiv story och inte ett actionfyllt spel.
Jag tycker spelet är riktigt bra och helt klart ett måste i en samling!

Read Dead Redemption
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a7/Red_Dead_...

Var ingen fan av cowboy tema så köpte inte spelet innan det var snorbilligt från England (70kr). Visade sig vara riktigt jävla grymt spel!
Det här och GTA Vice City är nog rockstars två bästa spel genom tiderna.

God of War 3
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/1b/God_of_Wa...

Hack n slash i en riktigt snygg förpackning.
Rent gameplay mässigt är spelet ett riktigt bra hack n slash men det är allt annat som gör spelet riktigt bra.
Animationerna i spelet är verkligen i toppklass. Man märker att dom lagt ner mycket tid på få riktigt smidiga animationer och alla monster är unika.
Spelet är mycket brutalt vilket ger intrycket att du verkligen spelar en man fylld med hat mot sin far och låter ingen stå i vägen.
Presentationerna i spelet är också i världsklass. När karaktärer som Herkules presenteras är kameran låg och man tittar upp mot han. Ger intrycket att du som en liten fjant snart ska få slåss mot en stor, stark legend.
Det finns helt enkelt inget hack n slash som God of War 3. Är ett mästerverk!

Det finns en hel del andra spel som också är rätt roliga. Guitar Hero / Rock Band serien är rätt roliga att spela tillsammans med vänner.

Riktigt bra svar! Kommer testas! Amazon var ju ruskigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ratchet&Clank

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Ratchet&Clank

Sjukt kul spel! Lirat hos min bror

Permalänk
Medlem

Att ingen har rekommenderat Tekken än...

Permalänk
Medlem

Red dead redemption och Assassins Creed!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Bioshock och uncharted är ett måste

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem

Har ett 360 men valde PS3 för den är bättre i allt utom att det är för små kontroller dock så kan man ju köpa kontroller som är större efteråt.
Men tänker inte köpa ett PS3. Nu när man har en bra dator så är det goodbye console

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 4, fast det kräver nästan att man ska ha spelat de tidigare spelen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=118376

Sedan kan man alltid skaffa denna, det är Metal gear solid 2 och 3.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=911456

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Disgaea serien. Personligen tycker jag Disgaea 4 var ett av dom bästa spelen jag spelat by far.
Väldigt unikt strategi-RPG spel som verkligen fångar den japanska charmen.
Dessutom relativt sinnesjukt, rekommenderas varmt!;
http://www.youtube.com/watch?v=soH8jG_gfGQ

Permalänk
Medlem

Finns visserligen till PC också, men jävlar vad jag fastnade i det spelet. Satt 6 timmar i sträck, det var länge sedan jag gjorde det med ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Men tänker inte köpa ett PS3. Nu när man har en bra dator så är det goodbye console

Har rätt mycket fetare dator själv men spenderar mer tid framför konsolen nu än framför PCn. Helt enkelt för att vi bara får skit som Diablo 3 till PC medans konsolägarna får allt möjligt mellan himmel och jord.

Visa signatur

Permalänk

Vill du spela det enligt mig vackraste spelet i historien, köp Journey på Playstation Store. Helt sjukt vackert även om det kanske inte är ett spel i traditionell mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Har rätt mycket fetare dator själv men spenderar mer tid framför konsolen nu än framför PCn. Helt enkelt för att vi bara får skit som Diablo 3 till PC medans konsolägarna får allt möjligt mellan himmel och jord.

Bara får spel som D3? Knappast. De få spel som bara kommer till konsollerna kan jag leva utan, de flesta är dåliga ändå.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera L.A Noire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nonian:

Kan rekommendera L.A Noire.

Finns billigt på psn. Spelet är jävligt kort men riktigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Blir en lång inköpslista ifrån Amazon sen!

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira PS3? Lägg till rasmushermansson! Spelar mest BF3

Permalänk

Mitt favorit PS3 spel är utan tvekan Valkyria Chronicles. Men det kräver typ att man gillar anime då SEGAs render motor renderar hela spelet som sådant.