Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Min batteri tid suger ju. Gick upp halv 8 då var den på 100 procent hade laddat den över natten. Drog till plugget, kom hem vid halv tre då ligger batteriprocenten på 30 procent. Ända jag har gjort är att kollat ett youtube klipp och spelat lite på rasterna. Har 4G aktiverat men borde inte vara så ändå? När jag fick den så använde jag den tills batteriet tog slut helt, startade den igen efter det tagit slut. Laddade den, sen laddade den igen när den var nere på ca 30 procent. Ladda ur helt och nu ladda över natten. Något som är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Min batteri tid suger ju. Gick upp halv 8 då var den på 100 procent hade laddat den över natten. Drog till plugget, kom hem vid halv tre då ligger batteriprocenten på 30 procent. Ända jag har gjort är att kollat ett youtube klipp och spelat lite på rasterna. Har 4G aktiverat men borde inte vara så ändå? När jag fick den så använde jag den tills batteriet tog slut helt, startade den igen efter det tagit slut. Laddade den, sen laddade den igen när den var nere på ca 30 procent. Ladda ur helt och nu ladda över natten. Något som är fel?

Min funkar ganska bra tycker jag. Jobbade ett 13timmar pass igår. Använde telefonen ganska flitigt lyssnade på Nokia music mycket m.m. märkte i slutet att batteriet började ta slut. 5% hade jag kvar då. Men nu har bara 3G, slagit av NFC.

En sak som jag blev drygt störd på var att när någon ringde och jag svarade med handsfree. Då släcktes inte skärmen i fickan när man la på. Och då låstes displayen upp och började trycka på en massa menyer utan att jag märkte det.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Strunta i skärmskydd, du tappar den fina känslan i pekskärmen, jag har testat Copter till min Lumia 800, värdelöst.

http://www.corning.com/news_center/news_releases/2012/2012010...

Skärmen håller jättrebra mot allt, förutom sten, glas och sand. Något hade jag i byxfickan en dag, nu har jag en massa microrepor. Men det är inget som syns så fort skärmen är på.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Avstängd

Skulle nästan gissa på att fabriken får en beställning från de norska inköparna hos Elgiganten och utgår då från att telefonerna även de ska vara på norska även om det gäller hela skandinavien. Så, ingen större grej att fundera över egentligen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Tog min från laddning i morse. Varit på jobbet i 8,5 timmar och lyssnat på musik stora delar av dagen och surf på raster och lunch. Hade 77% kvar när jag kom hem nyss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Hmm så vi som har köpt telefonen på elgiganten här i Sverige har importerade telefoner från norge?

Precis.

Citat:

Till alla som köpt er Lumia 920 via Elgiganten med 4G-abonnemang vill vi bara förtydliga att telefonen givetvis har 4G, men att det från början inte är aktiverat i mjukvaran. 4G för dessa telefoner kommer dock att aktiveras i vår kommande mjukvaruuppdatering. Anledningen är att Elgigantens inköp sker via Norge där operatörernas inställningar för 4G i dagsläget inte är fullt fungerande, vilket hindrat oss från att ha 4G aktiverat i telefonen i de första leveranserna då samma mjukvaruvariant säljs i både Sverige och Norge.

För de kunder som redan har köpt en Lumia 920 med 4G-abonnemang hos Elgiganten och känner sig missnöjda med att de inte får tillgång till 4G redan nu hänvisar vi till sitt lokala Elgiganten-varuhus för vidare support

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Tack för infon!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Eskilstuna

Aj.. Jag bor i Göteborg tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av phantom:

Någon som har tips på vettiga skal/skärmskydd till den?

Tycker det är helt värdelöst då man tappar känsla som tidigare sagts. Det där med skal är också rätt kass då man ju sätter ett skal på skalet som telefonen redan har i form av chassit. Då tappar man designen och känslan om man täcker över allt med skal och skärmskydd.

Permalänk

Äntligen skickad, stod i kö på dom vita men efter att någon skrev att dom hade 20 i lager av dom gula på halebop la jag en order runt 15:00 på fredagen. Den var skickad idag, så det kan stämma att dom har ett antal i lager ifall någon funderar

Permalänk
Avstängd

Fick min svarta idag. Hade en lumia 800 innan.

Mitt första intryck var att den var mycket större än jag förväntat mig.
Funkar ju precis som wp 7.5 men lite bättre så jag älskar den.

Men tycker det var vrålsnålt av nokia att inte skicka med ett silikonskal som jag fick med min 800.

Annars är jag mycket nöjd. Har köpt starkvinsglögg och ska pilla hela kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Eftersom Nokia kartor tillåter offline kartor så tror jag nog inte att det skall behövas ens GSM nät för att använda GPSen, positionstjänst i sig kostar ju inget sålänge det är via GPS.

Okej innan jag skriver färdigt detta inlägget, så testade jag med Flygplansläge å det enda som funkade var kartor, inte trafik, kollektivtrafik eller satellit men det klarar du väl dig utan i Dublin om du inte vill använda Globalt simkort eller dylikt.

Använder du flygplansläge så stängs väl _alla_ trådlösa förbindelser av, dvs också GPS. Sålänge du bara har stängt av dataförbindelsen så ska nog GPS funka utan problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrGoreMann:

Nej.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Äntligen skickad, stod i kö på dom vita men efter att någon skrev att dom hade 20 i lager av dom gula på halebop la jag en order runt 15:00 på fredagen. Den var skickad idag, så det kan stämma att dom har ett antal i lager ifall någon funderar

Vad hade du för köplats på den vita? (Jag står på 37 och har såklart inte hört någonting.)

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med att jag inte får min sambos sms men hon får mina! Jag har samma sim kort sen min gamla mobil! Vad kan vara fel då??

Skickades från m.sweclockers.com

hon kan ringa mig o jag henne utan problem oxo!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Jag har ett problem med att jag inte får min sambos sms men hon får mina! Jag har samma sim kort sen min gamla mobil! Vad kan vara fel då??

Använder hon en iPhone? Hon försöker förmodligen skicka iMessage då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Använder du flygplansläge så stängs väl _alla_ trådlösa förbindelser av, dvs också GPS. Sålänge du bara har stängt av dataförbindelsen så ska nog GPS funka utan problem.

jag kollade GPSen om den blev avaktiverad eller inte men den var Aktiv även i flygplansläge. Vet inte om det var pga jag hade nokia maps igång när jag satte mobilen i flygplasläge.

Men GPSen funkade utan problem även i flygplansläge dock som jag skrev för er andra som inte har läst mina tidigare inlägg så handlar detta om offline-kartor. Där endast kartor funkar å inte satellit, trafik eller kollektivtrafik info.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

skall inte vara några problem även om hon har iMessage aktiverat, den servicen känner av om det är en iphone med iMessage igång eller inte.

dacke666-
Gäller detta endast mellan dig å din sambo? Alltså funkar med alla andra förutom mellan dig å sambon ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

jag skickade sms från orginal "meddelanden" på hennes iphone!

verkar vara tyst från fler av mina kontakter... En vet jag funkar,från min mamma! Skumt detta!!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

skall inte vara några problem även om hon har iMessage aktiverat, den servicen känner av om det är en iphone med iMessage igång eller inte.

dacke666-
Gäller detta endast mellan dig å din sambo? Alltså funkar med alla andra förutom mellan dig å sambon ?

Inte om dacke tidigare hade en iPhone, då lär Apple ha kvar hans telefonnummer i sina servrar. Jag var tvungen att avregistera min gamla iPhone från mitt AppleID för att kunna ta emot sms från min tjej (och andra som jag tidigare skickat iMessage med).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Inte om dacke tidigare hade en iPhone, då lär Apple ha kvar hans telefonnummer i sina servrar. Jag var tvungen att avregistera min gamla iPhone från mitt AppleID för att kunna ta emot sms från min tjej (och andra som jag tidigare skickat iMessage med).

ja det stämmer att jag hade en iphone 4! Måste jag avregistrera mig då!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

dacke666-

Nej, för Apple tror fortfarande att du har en iPhone.

Edit: Pucktvåa

Permalänk
Medlem

Hur avregistrerar jag mig från Apple?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Min andra video, här kan vi höra lite knäppande å lite lagg i även 720p. Så det verkar som att det är någon rejäl bugg i WP8, hoppas microsoft uppdatering som dom kommer pusha ut i Q1 2013 innehåller mycket utav dessa fixes

http://youtu.be/dAKtx4Fo8Qk

kollade på flickr lite, hittade denna fina galleria.

http://www.flickr.com/groups/nokia_lumia_920/pool/with/821178...

Finns sjukt fina bilder från l920 några blir definitivt bakgrundsbilder.

Den där buggen verkar definitivt ingen bra.. Det jag kan komma på direkt är en riktigt lustigt sak jag ännu inte kan komma på vad det kan bero på, Jag har forskat o kollat vad den EGENTLIGA riktiga input BITRATE ligger på när man filmar med L920... Jag har filmat en helt del med Nokia c7/700 och där är max 720p som gäller, input BITRATE ligger på dessa videos runt 12000kbits/s vilket känns helt normalt för 720p, däremot när jag har kollat input BITRATEN på L920 så ligger den runt 5000kbits/s som högst oavsett 720p/1080p, hur kan det komma sig?? Det lustiga är att i filen så står det klart o tydligt att bitraten för 1080p ska ligga om jag såg rätt (21000kbit/s) vilket är rimligt o mer sannolikt, men i verkligheten är det något helt annat?? RIKTIGT KONSTIGT kan tyckas..

Edit: videoformatet är i "standard mobil format", MP4/AVC1

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Fick min röda idag. Ser fint ut, folk kollar konstigt på en när man drar ut den. Som att de aldrig sett en röd mobil. lol
Laddat ner lite spel, lite appar, nu gäller det att fixa homescreen lite. Den är på laddning nu, en sak som jag har märkt är att den kopplar inte bort wifi när man släcker skärmen som alla sa att den ska göra. Kanske den dör när man inte laddar den. Ska kolla sen.
Har inte lyckats ta en enda suddig bild hittills. Tryck mjukt, låt den fokusera och sen tryck ner. No biggie.
Kan nämnas att den ställde in sig automatiskt på 4G även om jag hade bara 3G kortet i.

Annars fin mobil, lite bredare än jag trodde. Hoppas att batteriet håller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Fick min röda idag. Ser fint ut, folk kollar konstigt på en när man drar ut den. Som att de aldrig sett en röd mobil. lol
Laddat ner lite spel, lite appar, nu gäller det att fixa homescreen lite. Den är på laddning nu, en sak som jag har märkt är att den kopplar inte bort wifi när man släcker skärmen som alla sa att den ska göra. Kanske den dör när man inte laddar den. Ska kolla sen.
Har inte lyckats ta en enda suddig bild hittills. Tryck mjukt, låt den fokusera och sen tryck ner. No biggie.
Kan nämnas att den ställde in sig automatiskt på 4G även om jag hade bara 3G kortet i.

Annars fin mobil, lite bredare än jag trodde. Hoppas att batteriet håller.

Trevligt. Visa gärna din hemskärm sen.
Tips, kolla min signatur.

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Jag har ungefär samma problem, ibland får jag sms, ibland inte.

Jag har en Nokia N9 och flickvännen har bytt från en Htc Desire HD till Lumia 920.

Vad är det som är fel här? Det är ju inte iMessage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Nej, för Apple tror fortfarande att du har en iPhone.

Edit: Pucktvåa

Så är det inte för mig men då har jag bara tur då??

Behövde ej avregistrera eller något.... Får sms på min lumia, samma simkort/mobilnummer som satt i min iphone...

Skrivet av Stiberg:

Jag har ungefär samma problem, ibland får jag sms, ibland inte.

Jag har en Nokia N9 och flickvännen har bytt från en Htc Desire HD till Lumia 920.

Vad är det som är fel här? Det är ju inte iMessage.

haha om man skall tro på va dom andra säger så måste Google ha samma sak.. Avregistrera ER på Google!!! Gmessage... trolololol

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va Fruit Ninja suger till Windows phone. Det är laggigt, saknar massa funktioner som fanns tidigare (t.ex. musik i menyn) och det ser bara uppskalat ut. Var mycket bättre på N8. Alla andra spel jag har köpt har haft rätt upplösning och flutit på hur bra som helst. Hoppas de fixar det asap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Hur avregistrerar jag mig från Apple?

logga in på Apple.se så kan du under dina enheter eller liknande avregistrera den.