Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Får man fråga vad det var för fel på den?

Mvh J

vibrations skrammel och löst batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

vibrations skrammel och löst batteri.

Vibrationsskrammel har jag fan på min också Men för lat för att skicka iväg den för det eftersom det verkar som ett vanligt problem...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har tagits upp tidigare, men vlc håller på att samla in pengar till en Windows 8 app ( som kommer föras över till wp8).

http://www.kickstarter.com/projects/1061646928/vlc-for-the-ne...

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk

Ja då har min gula äntligen anlänt i dag från Dustin! Är supernöjd på många sätt. Den är ju inte alls så tung och klumpig som vissa jagade upp sig för. Den känns snygg och stabil. De medföljande lurarna var kassa som förväntat, och mina Atomic Floyd-lurar verkar INTE vara så kompatibla, så fick klicka iväg en akut beställning på de där Monster hd-lurarna nu.

Men nu till frågetecknena:

• Vad betyder "H" som står bredvid staplarna med täckning? På iphonen brukade det stå "Telenor 3G" och här står bara ett "H". Har jag ofrivilligt blivit kund hos Halebop, eller what?

• Måste man aktivera nån inställning för att få push-meddelanden att funka? Installerade Paypals app som ska skicka ut en pushnotis vid varje aktivitet på kontot, men det verkar inte hända nånting.

Permalänk
Skrivet av KingsCrown:

Ja då har min gula äntligen anlänt i dag från Dustin! Är supernöjd på många sätt. Den är ju inte alls så tung och klumpig som vissa jagade upp sig för. Den känns snygg och stabil. De medföljande lurarna var kassa som förväntat, och mina Atomic Floyd-lurar verkar INTE vara så kompatibla, så fick klicka iväg en akut beställning på de där Monster hd-lurarna nu.

• Vad betyder "H" som står bredvid staplarna med täckning? På iphonen brukade det stå "Telenor 3G" och här står bara ett "H". Har jag ofrivilligt blivit kund hos Halebop, eller what?

• Måste man aktivera nån inställning för att få push-meddelanden att funka? Installerade Paypals app som ska skicka ut en pushnotis vid varje aktivitet på kontot, men det verkar inte hända nånting.

H står för HSDPA eller vad det nu är, och det är din 3G-täckning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/High-Speed_Downlink_Packet_Acces...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av KingsCrown:

H står för HSPA, vilket i folkmun kallas "turbo-3g".

Permalänk
Medlem

Någon som har en ide vad E betyder? Har 2G igång i min lur..

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Någon som har en ide vad E betyder? Har 2G igång i min lur..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Enhanced_Data_Rates_for_GSM_Evol...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

H står för HSPA, vilket i folkmun kallas "turbo-3g".

Ok tack, då förstår jag. Har inte brytt mig om att skaffa nåt 4G abg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Här har vi 2 vidoes där jag testar Endast ljudet vid HÖG musik. dåligt ljus i rummet då fönstret man ser i reflektera i tvn är den enda ljuskällan i rummet men här var inte tanken att testa bilden utan bara ljudkvaliten vilket verkar va häftigt bra för en mobil.

https://vimeo.com/55261821 720p inställningen som är standard på lumian

https://vimeo.com/55261820 1080p inställningen där det verkar va väldigt buggigt... knäppande ljud ? laggigt också ? verkar heller inte komma vid varje inspelning utan bara varannan gång typ.

Så jag tror nog att det behövs ganska mycket fler fixar än många tror, verkar som microsoft har mycket och göra hehe.

edit- Bör tilläggas att jag spelade så högt att det går inte höra någon prata utan att få skrika. har ett ganska bra hemmabiosystem så ja det var Högt.

Laddade ner 1080p filen som "original" för att se din input bitrate i videon.
Vad jag kan utläsa manuellt har du runt 2500kbps, dvs riktigt avskalat och i underkant för att spela 1080p...( Inte lustigt att det blir hack o skit) läser filen/egenskaper/details , står klart o tydligt datarate 20xxx kbps)
Jag vet inte vad som pågår, min cpu får jobba runt 15-20%, riktigt LUSTIGT med tanken på att videos som jag tagit med min C7 som är 720p30fps och har en bitrate på runt 12000kbps, så jobbar cpun mycket lägre, runt 5-10%...

Någon som är insatt i ämnet video/input bitrate vad som krävs för bitrate för 720p/1080p att det ska vara acceptabelt flyt osv osv .
Jag känner att att det finns ett stort problem/bugg med video och input bitrate på L920.. Tycker hela telefonen i dagsläget känns halvdan faktiskt ..

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Vet inte om det har tagits upp tidigare, men vlc håller på att samla in pengar till en Windows 8 app ( som kommer föras över till wp8).

http://www.kickstarter.com/projects/1061646928/vlc-for-the-ne...

Jag är med och stöder det projektet. Fick en status update idag från dom.

Dear backers,

Over the last few days, we achieved the following progress:

The first important news is that a port of VLC to Windows Phone 8 appears to be easier than expected. While the roadmap is about Windows 8 for Intel followed by a version for Windows RT, it appears to be feasible to publish another version with a specific interface for Windows Phone shortly after, since the WP8 APIs are way more similar to Windows 8 than WP7 ones.
Therefore, this fundraiser will help developping a version of VLC for Windows Phone 8. Interestingly, while WP8 offers the same programming interfaces available to Windows 8 & RT apps, it is less restrictive in some regards. Notably our existing networking code is going to run as is.

Then, we've been in touch with Microsoft representatives, who are thrilled a bout our endeavor and ready to collaborate with us. They are looking into ways of supporting us directly through non-financial matters, notably hardware, technical and design help. This is great news.
Moreover, we've been in touch with several designers and some hardware chip vendors about this project.

Regarding admision to the Windows Store, we will need to stick to Microsofts rules and pass a check called WACK. As published in our "Challenges and Risks" section, we will try very hard to fulfill its requirements in order to be published on the Windows Store. Therefore, as this seems the biggest challenge, we have already been working on that aspect, during the last days.

A significant number of backers asked about legal implications of a publication of VLC on the Windows Store. So far, the Windows Store terms and conditions seem to be compatible with the GNU GPL.
About the capability of distributing codecs from the Store, we hope to be able to do it, but we are not sure about it yet. We would like to invite you to have a look at at our generic Legal page on videolan.org, which should answer most questions: http://videolan.org/legal.html
You are welcome to get in touch if you require more information.

We are proud of this campaign's progress so far and we hope make it within the next 18 days.

We are going to publish more updates this week, including imagery of the current UI mockups as well as a video demonstrating our ideas for Windows Phone.

Thanks for reading!

Jean-Baptiste & Felix for the VLC for Windows 8 team

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiberg:

Jag har ungefär samma problem, ibland får jag sms, ibland inte.

Jag har en Nokia N9 och flickvännen har bytt från en Htc Desire HD till Lumia 920.

Vad är det som är fel här? Det är ju inte iMessage.

När det gäller N9 så är det en känd bugg som inte kommer att fixas eftersom utvecklingen är nedlagd:

Skickar/får du SMS som innehåller en emoticon så kommer det inte fram.

Permalänk
Medlem

Ok, Wi-fi dör när man släcker skärmen. Bara när man laddar mobilen så verkar den leva.

Jävla bra närbilder man tar med den, helt otroligt. Som minus så har jag märkt att färger blir skumma typ blå blir grön om man tar en blid med flash om objekten man tar bild på är tillräckligt nära. Utan flash, tar samma bild och får realistiska färger.
Verkar fokusera lite längre än min N9, vid rörliga objekt som barn som rör sig hela tiden kan man lätt få suddiga bilder. Jag vet, ingen xenon blixt. Har använt Smart shoot att ta bilder på ungarna, de tyckte att det var jätte kul att välja bästa grimasen och bästa bilden.

Barnhörnan får också ett plus i min bok, de får spela men inte gå på nätet, smsa, maila och inte uppdatera min Facebook status. Även om appen de använder är ad-supported och de missclickar på reklamen så får de bara ett felmeddelande och appen går tillbaka till föregående steg. Sweet.

Mix radio har jag lyssnat på en liten stund, gjort min egen mix, den blandar mina 3 favoritartister med likadan musik och som bonus det går att spara mixen offline. Sweet om man vill höra lite gott och nytt.

Har också märkt att den blir lite varmare när man använder den under längre tid, vet inte om man ska kalla det plus när det är sånt här väder eller att det känns lite obekvämt.

Stort plus här!! Bästa ljudkvalitet vid samtal som jag har hört i mitt liv. Inte klokt hur bra det hörs.
Smsa går smidigt och snabbt, jag verkar inte göra många misstag. Som att den vet vilken bokstav jag tänkte trycka på. Litet minus för att den saknar haptic feedback som N8 och N9 som jag hade innan.

thats it for now

Permalänk
Medlem

Min knakar en del när man trycker på baksidan, och det låter sjukt mycket om vibratorn. Är det något man ska bry sig om?

Permalänk
Medlem

Fina närbilder

Fan vad fina bilder den tar inomhus en mörk vinterkväll. Har bara en lampa tänd i vardagsrummet och en svag en ute i hallen ca 5 meter därifrån.

EDIT: He he, såg nu att jag också syns sittandes med benen i kors och Lumian i högsta hugg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Min knakar en del när man trycker på baksidan, och det låter sjukt mycket om vibratorn. Är det något man ska bry sig om?

Tydligen rätt vanligt vad jag förstått det. Någon nämnde tidigare i tråden att vibratorskramlet skulle lösas med en uppdatering (förmodligen sänka rotationen).

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fan vad fina bilder den tar inomhus en mörk vinterkväll. Har bara en lampa tänd i vardagsrummet och en svag en ute i hallen ca 5 meter därifrån.
http://forumbilder.se/images/42102012815203906.jpg

EDIT: He he, såg nu att jag också syns sittandes med benen i kors och Lumian i högsta hugg

Nice! Fan, jag som inte skulle byta telefon än...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Mina förra inlägg ångande video och bitrate står sig fast..
Har kollat o jämfört några Nokia 700 vs Lumia920 videos..
Nokia 700 verkar filma i högre input bitrate, 12000kbps 720p 30fps
Lumia920 verkar filma i lägre input bitrate, 5000kbps 720p/1080p 30fps
Vad jag kan se så är det MP4 på både inspelningarna, skiljer inte ett dugg.
Det verkar även som att processorn får jobba dubbelt så mycket på Lumian920 videon, hur är detta möjligt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Jag skickade in min i alla fall

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Det verkar även som att processorn får jobba dubbelt så mycket på Lumian920 videon, hur är detta möjligt?

Låg bitrate = hög komprimering = mycket arbete med okomprimering, antar jag?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jahapp... Då var man tvungen att lämna tillbaka sin gula bara efter ett par dagar. Upptäckte att det läckte ljus från menyknapparna. Lämnar in den som DOA till CR-service som Halebop använder sig av. Får man väl vänta typ en månad till på att få en ny skulle jag gissa.

Någon som har erfarenhet av CR-service, är dom snabba å så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

logga in på Apple.se så kan du under dina enheter eller liknande avregistrera den.

tycker jag har gjort allt nu,det går ju inte ta bort sitt konto bara ändra om infon så den inte stämmer! Ändrat mail adress o.s.v tagit bort mitt visa kort! Sen raderat mobilen o fabrikåterställt den! Men jag kan inte få sms av folk som har Apple mobiler ändå! Jag följde en punkt lista i appels forum hur jag skulle göra! Funkar inte än i allafall, kan det ta en stund eller? Har tagit kontakt med 3 oxo! Tycker det är för jävligt att dom gör så här! EN sak är säker ALDRIG mer iphone för min del!! Är det nytt sim kort som gäller eller vad kan tre göra?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

tycker jag har gjort allt nu,det går ju inte ta bort sitt konto bara ändra om infon så den inte stämmer! Ändrat mail adress o.s.v tagit bort mitt visa kort! Sen raderat mobilen o fabrikåterställt den! Men jag kan inte få sms av folk som har Apple mobiler ändå! Jag följde en punkt lista i appels forum hur jag skulle göra! Funkar inte än i allafall, kan det ta en stund eller? Har tagit kontakt med 3 oxo! Tycker det är för jävligt att dom gör så här! EN sak är säker ALDRIG mer iphone för min del!! Är det nytt sim kort som gäller eller vad kan tre göra?

alltså om du inte får sms från flera å dom inte har iphone så stämmer inte det om apple grejjen alls.

verkar vara ett problem i mobilen eller mer sannolikt hos operatören.. Test nytt sim om du kan få det kostnadsfritt.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Får från alla som inte har iphone tror jag! Dom som har iphone kommer till min äldre iphone! Ej 100 på det,det jag vet är att min sambos iphone inte funkar att skicka till mig!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk

Har fått min telefon nu men hur fasen gör man för att synca alla kontakter från gmail, jag fick in alla kontakter men inga nummer synkades. Jättekonstigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NoArmsButCookies:

Har fått min telefon nu men hur fasen gör man för att synca alla kontakter från gmail, jag fick in alla kontakter men inga nummer synkades. Jättekonstigt

Det finns jääääättemånga guider (det inkluderar att man besöker m.sync.google.com (då de har tattiga tjänster) etc. Här är en http://www.youtube.com/watch?v=AZLnidKpb_w

Annars kan du prova att exportera dina kontakter från google som typ .csv och sedan bara importera in dem i din telefon

Permalänk
Medlem

Är jag sinnessjuk

Dag tre med telefonen och jag är ännu nöjdare än dag två

Men, är det bara jag som varje gång innan jag släcker telefonen drar så att de översta tilesen ligger kant i kant med övre skärmkanten?
När man stänger en app eller trycker på Home så kommer man till starskärmen som då har ett svart tomrum överst i bild.
Drar man upp tilesen Innan släckning så ligger det snyggt kant i kant när man slår på den igen

Nåå är jag komplett galen eller bara lite neurotisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Mina förra inlägg ångande video och bitrate står sig fast..
Har kollat o jämfört några Nokia 700 vs Lumia920 videos..
Nokia 700 verkar filma i högre input bitrate, 12000kbps 720p 30fps
Lumia920 verkar filma i lägre input bitrate, 5000kbps 720p/1080p 30fps
Vad jag kan se så är det MP4 på både inspelningarna, skiljer inte ett dugg.

Filmar jag i 1080p är bitraten 20mbps, i 720p är den 15mbps.

Se till i inställningarna att den för över till skydrive i högsta kvalitet, annars komprimerar den ner till 5mbit.

Permalänk

Precis nu för första gången märkte jag av en kraftig bugg!!
hade telefonen på ladning och lekte lite med den på startskärmen, så frös hela mobilen!
gick ej att göra nått, sedan slocknade skärmen och allt var svart i typ 1 min...

men behövde inte starta om den eller något utan efter den minuten så fungerade allt igen!
Men det var en svettig minut :/

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nåå är jag komplett galen eller bara lite neurotisk?

50 50

jag är nästan så petig, jag måste scrolla upp skärmen innan jag låser men den behöver inte ligga kant i kant, förstår dock vad du menar och har märkt det med Litet stick i ögat men det kunde jag leva med hehe.

-
Tappade min mobil idag...tror jag iallafall, hittar inte ett enda märke var dock bara från skrivbords höjd men jag fipplade till det och halv-greppade telefonen bara så den flög iväg en bit.
Fullt godkänt i ett mini-drop test, och förhoppningsvis det sista