Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Har nu av installerat ncs igen och om installerat den igen! Så nu kan jag öppna ncs precis som förut! Men lyckades inte uppdatera via MSU ändå. Fick bara refurbish faild hela tiden..

Så fick bita i det sura äpplet och gå in på product Tools istället och ladda ner uppdateringen där och flasha in den istället! Vilket funkade ganska smidigt!
Men märkte att den gick tillbaka till den norska versionen igen! (hade flashat in den svenska Portico innan)...

Har efter en massa pill nu äntligen gjort iordning startskärmen som den var innan (tror jag) jäkligt svårt att komma ihåg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Har nu av installerat ncs igen och om installerat den igen! Så nu kan jag öppna ncs precis som förut! Men lyckades inte uppdatera via MSU ändå. Fick bara refurbish faild hela tiden..

Så fick bita i det sura äpplet och gå in på product Tools istället och ladda ner uppdateringen där och flasha in den istället! Vilket funkade ganska smidigt!
Men märkte att den gick tillbaka till den norska versionen igen! (hade flashat in den svenska Portico innan)...

Har efter en massa pill nu äntligen gjort iordning startskärmen som den var innan (tror jag) jäkligt svårt att komma ihåg!

Har du märkt av någon av de medföljande förbättringarna?

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Har du märkt av någon av de medföljande förbättringarna?

Ja kan ju berätta först varför jag ville uppdatera. Det var för att sen jag flashade in Portico så har jag haft problem med touchen på telefonen! Tex så kunde jag inte dra upp locksidan var 5:e gång ungefär..

Nu efter denna uppdateringen så fungerar touchen igen alldeles utmärkt.. Så det känns skönt!
Sedan så har jag aldrig kört automatisk skärmstyrka för att det sugit innan men nu fungerar den också alldeles utmärkt!

Har också märkt att redigerings pilen för att ändra text blivit mycket stabilare! Innan kändes den väldigt fladdrig och det var svårt att pricka in rätt del av ordet för att redigera! Känns bra mycket bättre nu... Någon mer som upplever det?

Har ej hunnit upptäcka något mer än.. Men kanske med tiden! Vet iofs inte heller vad som skulle vara medföljande i denna uppdateringen!

själv då?

Permalänk

Verkar som att "Refurbished failed" beror på att nedladdningen misslyckas i MSU. Jag lyckades "lura" MSU genom att ladda ner FW via Navifirm och sen placera den i: C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\rm-821
Detta i windows 7.

Permalänk
Medlem

Följer inte med här
Msu = ?
NCS = Nokia care suite?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Följer inte med här
Msu = ?
NCS = Nokia care suite?

Multi Software Updater

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Följer inte med här
Msu = ?
NCS = Nokia care suite?

Msu= multisoftwareupdater finns i MCS= NokiaCareSuite

Som jag för övrigt ger tusan i för dagen! lyckades lika bra som Gore,, refurbish failed, sedan lät jag Msu leta själv efter föreslagen update då började den ladda ner den Norska varianten så nu får det vara .

Luren går som en dröm i alla fall så det var inte så hemskans nödvändigt ,mest för att.

Tack alla själar som i alla fall försökte hjälpa till här men nåväl den dyker la upp .

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk

Jag hade svenska portico på min nalle från elgiganten. Nu la jag dock in norska och kan meddela att problemen med 4G är helt borta. Således är nog det bästa att satsa på norska framöver eftersom man då kan uppdatera utan att formatera bort alla filer.

Permalänk

Efter att jag lade in svenska Portico från att ha haft norsk mjukvara innan så blev mobilen avsevärt mycket sämre! Batteritiden, touchen M.m. Blev sämre...

Efter att ha flashat in den senaste Norska mjukvaran nu så fungerar telefonen exemplariskt! Allting verkar fungera som det ska nu och hela mobilen känns även rappare på nått sätt!

Så inga problem alls nu att ha norsk mjukvara som det verkar hittills iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Jag hade svenska portico på min nalle från elgiganten. Nu la jag dock in norska och kan meddela att problemen med 4G är helt borta. Således är nog det bästa att satsa på norska framöver eftersom man då kan uppdatera utan att formatera bort alla filer.

tänkvärt,faktiskt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För er som har problem med updateringen, har ni updaterat NSC till senaste versionen ? Det löste iaf refurbish problemet för mig. (Update knappen nere till vänster)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Efter att jag lade in svenska Portico från att ha haft norsk mjukvara innan så blev mobilen avsevärt mycket sämre! Batteritiden, touchen M.m. Blev sämre...

Efter att ha flashat in den senaste Norska mjukvaran nu så fungerar telefonen exemplariskt! Allting verkar fungera som det ska nu och hela mobilen känns även rappare på nått sätt!

vilken firmware ändelse har du? 1002?
heter något med Scandic NO?

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Nu har jag reklamerat min lumia. Orkade inte med att den dog slumpmässigt 2-3 ggr per dag, bluetooth funkar inte till stereon i bilen , ljudet försvinner helt ibland så man måste starta om mobilen mm. Sen så hoppades jag på en explosion för appar, men icke. Så förhoppningsvis blir reklamationen godkänd och sen blir det en HTC ONE!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Vart köpte du din ifrån?
Ja ha lämnat in min hos Inet pga Batterit (eller något sitter väldigt löst) samt att jag har as kass batteritid och föreslod att dom byter Batteri eller att jag får ny lur.
Min har varit inne 4 arbetsdagar nu och har status att den är mottagen, det är allt jag vet "so far"

Med min 920 är det inte batteriet som är problemet, det är själva telefonen. Köpte den på elgiganten. Har den inlämnad nu för tredje gången.
Första gången uppdaterade dem den bara, 2a gången bytte de batteriet och jag fick ett varningsbrev om att inte lämna in den för samma fel igen för om de då inte hittade något skulle jag få betala allt. Batteritiden blev nästan sämre dock. Nu (3e gången) har den varit inne i ca 2 veckor. Ska bli intressant att se vilka ursäker de har nu. Och något intressant, Nokia garanterar 30 timmar standby men då utan användning och allt avstängt. Sista gången jag kollade innan jag lämnade in den gick den från 100% till 56% på 3 timmar. och då lyssnade jag bara på musik(offline). Min dröm är att köpet blir hävt så jag kan skaffa något annat.. Det är en grym telefon men jag skulle inte rekomendera någon att köpa den.

Permalänk
Medlem

Min telefon var med norsk från början, så dumt. Elgiganten mhe 🚃

Permalänk

Någon som vet om det finns mer information gällande "Catwalk" - dvs uppföljaren till 920 - mer än att den skall släppas under 2013?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

vilken firmware ändelse har du? 1002?
heter något med Scandic NO?

Verkar överensstämma med den varianten som NCS ville ladda ner på egen hand.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jbsr:

Med min 920 är det inte batteriet som är problemet, det är själva telefonen. Köpte den på elgiganten. Har den inlämnad nu för tredje gången.
Första gången uppdaterade dem den bara, 2a gången bytte de batteriet och jag fick ett varningsbrev om att inte lämna in den för samma fel igen för om de då inte hittade något skulle jag få betala allt. Batteritiden blev nästan sämre dock. Nu (3e gången) har den varit inne i ca 2 veckor. Ska bli intressant att se vilka ursäker de har nu. Och något intressant, Nokia garanterar 30 timmar standby men då utan användning och allt avstängt. Sista gången jag kollade innan jag lämnade in den gick den från 100% till 56% på 3 timmar. och då lyssnade jag bara på musik(offline). Min dröm är att köpet blir hävt så jag kan skaffa något annat.. Det är en grym telefon men jag skulle inte rekomendera någon att köpa den.

30 timmar standby? Enligt Nokias hemsida står det 460 timmar väntetid med 3G vilket är ca 19 dagar. Då jag har testat stänga av precis allt (position, datatrafik, bakgrundsaktiviteter osv) och telefonen stått orörd med 3G igång så får jag uppskattningsvis 2-3 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Får väl bara beklaga att du för din del haft sådan osis, då jag gjorde samma procedur och faktiskt inte upplever nånting alls som är negativt.
Visst små saker som nog mer har med wp8 än luren i sig kan ju nämnas men inte luren den funkar jättebra och lika så batteri, men för att komma till skott.
Vad för fenomen kan det vara som uppstår när två ägare av denna lur gör samma sak dvs byter FW och det resulterar i så olika upplevelser efteråt?
Kan det vara mixen av appar eller är det rent definitionsmässigt? dvs att man har så olika uppfattningar om vad som är okej !!
Märkligt är det iaf att om man tittar historiskt!! i denna tråd så är det ju faktiskt en och samma lur ,men så väldigt skilda resultat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

30 timmar standby? Enligt Nokias hemsida står det 460 timmar väntetid med 3G vilket är ca 19 dagar. Då jag har testat stänga av precis allt (position, datatrafik, bakgrundsaktiviteter osv) och telefonen stått orörd med 3G igång så får jag uppskattningsvis 2-3 dagar.

sånt litar jag aldrig på, hade gärna sett hur dom testar detta

min drar kanske 1% /1h

100h typ 3 dagar.

Permalänk
Skrivet av downup:

sånt litar jag aldrig på, hade gärna sett hur dom testar detta

min drar kanske 1% /1h

100h typ 3 dagar.

Man testar det väl så att man stänger av allt som kan dra ström förutom just det man ska testa och låter sedan telefonen stå orörd.

Jag har tex testat musikuppspelning då luren varit i flight mode och loopat ett album i 5-6 timmar. Då har jag fått ett uppskattat värde som är ca 80-90% av det som utlovas vilket känns okej, men min standby (med god 3G-mottagning) är bara 10-15% av det utlovade och det känns inte okej.

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Någon som vet om det finns mer information gällande "Catwalk" - dvs uppföljaren till 920 - mer än att den skall släppas under 2013?

Frågan är om den ens kommer till Sverige. Den nalle som gått igenom FCC-godkännandet i USA är en CDMA-lur avsedd för Verizon. De amerikanska operatörerna får inte sällan lurar som är unika. Verizon har ingen version av Lumia 920 i nuläget.

Återstår att se om det kommer någon internationell version. Själv tror jag inte det blir något nytt före uppföljaren till L920.

Permalänk
Medlem

Har laddat upp lite videos på skydrive (via datorn)

När jag kollar på dem/väljer i telefonen är "hämta" utgråat. Filmerna fungerar ju fint att se på.

Vad är det för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Det är väl inte riktigt fastslaget att just uppföljaren till 920 kommer heta just Catwalk, däremot var väl just namnet Catwalk namnet de valde under utvecklingen av den. Som det ser ut så verkar Verizon få en modell som verkar heta 928, men om den är densamma som vi får här i Europa återstår att se. Troligtvis blir det inte så, då Verizon fick en Lumia 822 när alla andra fick 920/820, så talar det för att även denna gången så får de en egen variant, och de övriga OP i USA, samt Europa får en annan. I alla fall att vi i Europa får en annan, det tror jag man kan vara säker på. Det som jag tycker avslöjar det är 8:an i 928, då alla andra i Lumiaserien hittills slutar med en 0:a-520, 620, 720, 820, 920, och Kinas 920 T. Kina kör även med 520T och 720T.

Så mitt tips blir att vår nästa modell heter 950, 980 eller något liknande. Jag tror i alla fall inte att man ändrar den påbörjade serie-indelningen med att häröver sluta på en 8:a.

Permalänk
Medlem

Gött att SVT Play kommer fungera i WP8 (tyvärr inte 7.X), bra jobbat alla som skrev på deras forum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Gött att SVT Play kommer fungera i WP8 (tyvärr inte 7.X), bra jobbat alla som skrev på deras forum!

Helt ärligt tror jag inte att det som skrevs i forumet påverkade något alls. Jag tror mer på att de ville få med platformen för att driva in mer pengar, nu när man även ska betala TV-licens för mobiltelefoner...

Men jag kanske bara är jävligt konspiratorisk?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Helt ärligt tror jag inte att det som skrevs i forumet påverkade något alls. Jag tror mer på att de ville få med platformen för att driva in mer pengar, nu när man även ska betala TV-licens för mobiltelefoner...

Men jag kanske bara är jävligt konspiratorisk?

Förmodligen har du helt rätt, snart kan man inte skylla på att man har en WP (förutom då WP7.8 och nedåt så klart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Förmodligen har du helt rätt, snart kan man inte skylla på att man har en WP (förutom då WP7.8 och nedåt så klart).

undra hur dom skall kolla om man har en smartphone eller inte

fast det är bara å neka om man nu inte kollar på SVT, barnkanalen, sveriges radio osv, å inte vill ha något med dem att göra.

kul ändå att SVT fixar en app. Då lär tv4 å tv3 haka på senare. Tror dock inte att SVT kommer lägga 110% krut på att få en Bra, den behöver endast funka så mycket så man kan se klipp å streama live så dom kan säga att det finns en funktionsduglig app så radiotjänst kan kräva pengar för det.

men det visar sig snart.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Det är ju det som är problemet med windows phone, inte att inte appar finns (fast det också) mer att det finns appar men de är så jävla dåliga och de uppdateras inte. Blev precis som jag befarade med spotify, de släppte en app sedan har man inte hört nånting. Nu tror de väl att allt är frid och fröjd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Blev precis som jag befarade med spotify, de släppte en app sedan har man inte hört nånting. Nu tror de väl att allt är frid och fröjd...

Vad hade du väntat dig, att när de väl släpper en app så bör det sedan komma en massa uppdateringar i tät följd, eller en rejäl veckan efter? Vad är det som fattas, tycker du? Själv tycker jag den är okej, definitivt bättre med den än utan den och jag tycker den är rätt schyst. Den strular inte och den spelar på ett smidigt sätt upp den musiken jag vill. Men du kanske fick en buggig variant?