Hörlurar för gaming och musik! (bra med bas)

Permalänk

Om prislappen inte är avskräckande skulle jag satsa på Astrogamings A40 med mixamp. Jag har kört på dessa i ungefär 3 år nu och aldrig ångrar mitt inköp. Du får oslagbart surroundljud och en set up som är enkel att ansluta till PC samt konsoll. Spel med ljud av hög kaliber, t.ex. BF3 låter helt sanslöst i dessa lurar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av Cthulhu4prez:

Om prislappen inte är avskräckande skulle jag satsa på Astrogamings A40 med mixamp. Jag har kört på dessa i ungefär 3 år nu och aldrig ångrar mitt inköp. Du får oslagbart surroundljud och en set up som är enkel att ansluta till PC samt konsoll. Spel med ljud av hög kaliber, t.ex. BF3 låter helt sanslöst i dessa lurar.

Skickades från m.sweclockers.com

Mätningarna på Astros är väl inte dom bästa....

Astro A40's är tyvärr överpris för undermålig produkt.

http://www.headphoneinfo.com/content/Astro-A40-Over-ear-Heads...

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Skrivet av Linus82:

Mätningarna på Astros är väl inte dom bästa....

Astro A40's är tyvärr överpris för undermålig produkt.

http://www.headphoneinfo.com/content/Astro-A40-Over-ear-Heads...

Ja det är möjligt att mätningarna inte är de bästa. Recensionerna är däremot övervägande väldigt positiva och jag kan absolut inte klaga på dem när det gäller gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cthulhu4prez:

Ja det är möjligt att mätningarna inte är de bästa. Recensionerna är däremot övervägande väldigt positiva och jag kan absolut inte klaga på dem när det gäller gaming.

Enligt den där bamsetråden om surroundgaming på headfi som nämnts här tidigare nångång, så är nog Astro-stärkaren bättre än lurarna
(Lurarna verkar värda att byta till något bättre)

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Har haft ett par PC-350 och dom lät inte så imponerande alls, var väldigt platt och trist ljud i dom även om det var väldigt klart, ingen bas alls (kanske går att få ur mer bas om man har stärkare).

Bästa valet du kan göra är att köpa ett par riktigt bra musik-lurar som passar din plånbok och sen trycka dit en extern bommick som ModMic.

okej, 360:n har fått bra kritik här i tråden iaf Ska ut o testa Ath m50 av en polare snart så blir dem om jag tkr de låter bra

Skrivet av Kitraff:

Skulle sagt Corsair 1300, men varför inte Corsair 1500? Hört att det ska vara lite burkigt ljud men det har inte jag upplevt, ska dock gå att fixas i inställningarna.

1500 är USB?

Skrivet av Grundis10:

Köpte siberia v2 vita på teknikmagasinet, direkt när jag kom ut ur affären kom en random snubbe fram till mig och sa: lämna tillbaks hörlurarna direkt, det är skit, mina gick sönder skit snabbt bla bla bla... Men lyssnade inte på honom och mina har funkat skit bra i över två år, inget som helst fel på dem. Antar att han fick måndagsexemplar eller dylikt.

Okej, de är inte ett alternativ då min brorsa skaffat de och jag gillar verkligen inte ljudet... Ända possitiva är väl att micken döljs så smidigt.

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag är lite i samma sits med med mycket mindre budget.
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/149013-akg_horlu...

Skulle dessa kunna ge ett vettigt ljud och sitta bra under en längre gamingsession?
Men då behöver man ju också en bordsmic. Hur ska man tänka när man väljer en sån?

edit: Är det kanske en bättre med slutna än med öppna om man lirar datorspel?
Här är ett par sånna då som kanske är bra?

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/146912-akg_horlu...

Permalänk
Medlem

kan du inte snälla köpa ett par lurar med mic och gå runt med dom på stan <3 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

kan du inte snälla köpa ett par lurar med mic och gå runt med dom på stan <3 ?

Kan ju alltid gå runt med bordsmic framför munnen på stan hahaha

Permalänk
Medlem

Har testat ath-m50 nu och älskar de!! Nu ska man ba välja mick också Modmic verkar inte gå att köpa för tillfället vad finns det för några andra bra alternativ runt 300?