Permalänk
Medlem

Aero?

Kan man inte få igång det? hittade nån guide där man skulle editera någon .theme fil.. men det fungerar inte

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Aero är väl borttaget ur win8?

Permalänk
Medlem

Saknar också aero, rundade hörn och djup på fram/bak knapparna. Hoppas det kommer en fix för detta snart allt är platt och tråkigt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Sitter och testar 90-day trial på Windows 8 inuti VirtualBox just nu på min sekundära skärm.

Stoppade in ClassicShell rätt fort, så jag fick startmeny igen och slipper använda metro, som för mig bara kändes som en onödigt stor snabbstart.

Verkar ju fungera lika fins som 7an, eller lite bättre eftersom man får massa under-huven-förbättringar dessutom. Nya task managern är rätt trevlig t.ex. med mer info om vilka program som drar vilka resurser.

Dock så stör jag mig också på just hur platt och tråkigt det ser ut i desktop-läge. Det är ju precis så jag orkar med vanliga Aero i Windows 7, när man i t.ex. KUbuntu kan byta såväl utseende på fönsterramer som flytta runt vilka knappar man vill ha och vart.

Jag kan överleva utan transparensen, bara jag får något som iaf är lite snyggare än i princip en färg. Lite metallic/glas-utseende!

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Aero är som sagt borttaget från Win8, som suger enormt.

Men Stardock jobbar just nu på att uppdatera deras Windowblinds till Win8, som låter en ändra utseendet i Windows.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro