Prisvärd dator, gärna under 13k

Permalänk
Medlem

Prisvärd dator, gärna under 13k

Nu har det gått ett tag sen senaste bygget och det är god tid för en uppdatering, jag ska främst använda datorn till Black Ops 2, WoW och lite BF3. Har skummat igenom lite reviews på tomshardware och digital versus men har svårt att inse om det är nån skillnad på alla olika varianter av grafikkorten (Ti, OC, SC, osv osv.) Här är iaf min uppsättning som jag funderar på http://www.inet.se/kundvagn/visa/2563740/speldator alla åsikter är välkomna, behöver så mycket hjälp som möjligt Tack på förhand!

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk

Oj, det var ju ett himla fint erbjudande man fick med TOP-modellen av ASUS kortet, synd bara att de aldrig är i lager...

För övrigt, har du kollat om RAM-minnena får plats under en D14? De ser på tok för stora ut... och dyra är de också. Du kan ju få 2x8GB för 600kr nu. Sen vet jag inte om AS5-pasta verkligen behövs, D14 kommer ju med en bra pasta i förpackningen. För övrigt tycker jag att det ser bra ut. Själv hade jag nog satsat på ett tystare chassi, men det är ju smaksak.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2564402/2012-11-20

Platinum får inte plats unnder NH-D14, tog ett par Vngeance LPs istället. Tog ett HD 7970 som är bätttre än GTX 670, även på samma nivå som 670 i BF3 sen senaste drivrutinen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2564402/2012-11-20

Platinum får inte plats unnder NH-D14, tog ett par Vngeance LPs istället. Tog ett HD 7970 som är bätttre än GTX 670, även på samma nivå som 670 i BF3 sen senaste drivrutinen.

Tack för responsen! Förra NH-D14 fick jag inte med någon kylpasta med, kanske jag som missade den? Chassit valde jag främst för dammfiltret och att det såg rymligt ut! Jag kör på din setup men med 16Gb- ram istället Hoppas bara att inte SSD:n blir slö när jag installerar spel på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade skippat Pro-versionen av den där SSDn, du kommer inte märka någon skillnad mellan Pro och vanliga, så där sparar du ca 500kr. Sen hade jag bytt chassi, men somsagt, smaksak.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Jag hade skippat Pro-versionen av den där SSDn, du kommer inte märka någon skillnad mellan Pro och vanliga, så där sparar du ca 500kr. Sen hade jag bytt chassi, men somsagt, smaksak.

Men har läst massa recensioner, blir så lättpåverkad då Ska fundera lite på det, nån rekommendation på annat chassi?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frunten:

Tack för responsen! Förra NH-D14 fick jag inte med någon kylpasta med, kanske jag som missade den? Chassit valde jag främst för dammfiltret och att det såg rymligt ut! Jag kör på din setup men med 16Gb- ram istället Hoppas bara att inte SSD:n blir slö när jag installerar spel på den.

Jo det får du med. Chassit främst för dammfiltret? Alla chassin i 1k-klassen har dammfilter. Var inte rädd för att säga att chassit ser coolt ut. Men 650D är minst lika rymligt om inte mer rymligt. Enligt mig ett snyggare chassi då jag gillar det stilrena, men ta du det chassit, HAF serien har gott rykte så jag tror inte du kommer bli missnöjd.
Den SSDn har gott rykte och använder en pålitlig styrkrets som inte ger prestanda tapp vid tunga skrivningar, till skillnad från 840 om du kollar SweCs test.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frunten:

Men har läst massa recensioner, blir så lättpåverkad då Ska fundera lite på det, nån rekommendation på annat chassi?

Det beror helt på vad du vill ha för chassi och storlek? Själv har jag ett Cooler Master 690 II atm, (som jag inte är 100% nöjd med) men funderar på att köpa ett Silverstone TJ-08e (tror det heter så, mATX btw) i jul.

Men bra ATX chassin:
P280
FD R4
Corsair 550D
m.m.

Du får vara mer specifik med vad du har för krav på chassit för att kunna ge råd, finns väldigt många alternativ annars

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Det beror helt på vad du vill ha för chassi och storlek? Själv har jag ett Cooler Master 690 II atm, (som jag inte är 100% nöjd med) men funderar på att köpa ett Silverstone TJ-08e (tror det heter så, mATX btw) i jul.

Men bra ATX chassin:
P280
FD R4
Corsair 550D
m.m.

Du får vara mer specifik med vad du har för krav på chassit för att kunna ge råd, finns väldigt många alternativ annars

Tack för tipsen! Jag har i nuläget 3st hårddiskar som ska få plats, det är egentligen mitt enda krav, tänkte mer att chassit är det enda jag kan spara in på som inte påverkar prestandan, måste var en liten Ove Sundeberg i mig som kommer fram

Visa signatur