Vilka är dina barndomsspel?

Permalänk
Medlem

Glömde fyra spel:AoE spelades friskt, likaså RuneScape och Tribal Wars och The West

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pettson och Findus i Trädgården:)

Visa signatur

//AMD Phenom II X6 1055T //Gigabyte GeForce GTX 670 2GB//MSI 760GM-E51 //Antec Two Hundred V2 Svart // 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 // Fractal Design Tesla 550W 80+// Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 //Samsung Spinpoint //

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Spelade alltid en blandning av Mulle meck bygger rymdskepp( tror det var rymdskepp iaf ), GTA San Andreas och Vice city när jag var liten ( dock så var mulle meck nåt år innan )

Sen ännu längre bak i tiden så spelade jag på brorsans ps1 bl.a. nåt Bond spel (kommer ej ihåg vilket), crash bandicoot, ridge racer 4 eller 1, Tekken 3 och massor av fler som jag inte kommer ihåg var nåt Zombiespel också som jag var superrädd för

Alla de senare spelen var dock brorsans eller syrrans men jag spelade nog mest ändå hehe

Sen kom jag nu ihåg att jag spelade på nintendo 64 då och då Mest Mario Party med syrran

Kul tråd!

Tackar! Det blev en väldig kul start här på SweClockers (registrerad idag)! Men jag älskar att prata om gamla spel man kommer ihåg från när man var liten. Mulle Meck var faktiskt populärare än jag trodde! Dock så var det inte så många som fått uppleva Sly Cooper-spelen. Rekommenderar dessa spel. Handlar om tjuvligan "Cooperligan" med tvättbjörnen Sly (Cooper), sköldpaddan Bentley och flodhästen Murray i! De måste samarbeta för att klara sig igenom olika Kapitel samtidigt som sly blir jagad av polisen Carmelita Fox.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

Bara börja från NES-tiden...eller tja den tiden har inte passerat än
lirar fortfarande.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hugo på ps1
Pokémon blå/röd Gameboy
Spyro <3 ps1

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | RX 9070XT Pulse | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB
| Hyte Revolt 3| EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Mulle Meck bygger båtar, bilar och flygplan.
Lego Racers 1 och 2
Pettson och Findus
Ratchet and Clank
Sly Cooper 1 - 3

Permalänk

<3

PS2 - Sly Raccoon
PS2 - Sly 2 - Band of Thieves
PS2 - Sly 3 - Honor Among Thieves
PC - Grand Theft - Auto San Andreas
PS2 - Driv3r
PS2 - Crash Bandicoot - The Wrath of Cortex
PS1 - Crash Team Racing
PS2 - Gran Turismo 3
PS2 - Gran Turismo 4

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Peppedeluxe:

Satt och lirade det för 1-2 veckor sedan. Blev ganska överdrivet lycklig när jag klarade det på normal...

visste inte ens att man kunde klara ut skiten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Tack! Du påminde mig om att det är 66% rabatt på Rayman Origins på Steam! Missade det nästan!

Jag har inte så många minnen från Rayman men 3D spelen ger mig lite nostalgi-vibbar...

hehe lugnt vad bra

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Skrivet av XboxGamern:

visste inte ens att man kunde klara ut skiten...

Jodå! Det är inte så svårt. Numren visar hur många bomber som finns runt den rutan. När man lär sig det tar det bara några försök!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

hehe lugnt vad bra

Jag var duktig och glömde bort ändå... xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Första jag minns som jag fastna för var Ice climber, super mario bros, Rad Racer och Gunsmoke

Permalänk

Quake, Air Warrior II, Red Alert, Moto-Racer är några som jag kommer på så här på rak arm.

Permalänk
Medlem

Min spelkarriär började i mitten av 80-talet med bland annat följande klassiker:

FlightMare
http://en.wikipedia.org/wiki/Flightmare
http://www.youtube.com/watch?v=wmVmNYcpeOo

GATO
http://en.wikipedia.org/wiki/Gato_(video_game)

Kings Quest
http://en.wikipedia.org/wiki/King%27s_Quest:_Quest_for_the_Cr...

Ancient Art of War
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ancient_Art_of_War

Microsoft Flight Simulator 1.0
http://sv.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Flight_Simulators_hist...

Stugan (svåraste spelet genom tiderna... man kunde dö helt random fick man känslan av...)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stugan

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Avstängd

Ice Climber (NES)
Kung Fu (NES)
Duck Hunt (NES)
Super Mario (NES)
Super Mario 2 (NES)
Zelda (NES)
F-19 Stealth Fighter (PC), har t.o.m fortfarande kvar originaldisketterna.
Kid Icarus (NES)
Metroid (NES)
TMNT (NES)
Pinball Dreams (Amiga 500)
Pinball Fantasies (Amiga 500)
Sim City (Amiga 500)
F-15 (Amiga 500)
Another World (Amiga 500)

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Playstation 1:
Crash Team Racing
The Adventures of Alundra
Populous: The Beginning

NES:
Zelda: A link to the past

N64:
Zelda: Ocarina of Time
Zelda: Majora's Mask

Permalänk
Medlem

C:64 Bulder dash och Defender of the crown var ju skitkul när dom kom:)

Nintendo körde man flitigt (väldigt mycket Zelda och Mario), men mest var nog Goldeneye på Nintendo 64 med 4 player splitscreen, kan man snacka om kul, delade till och med av tv:n med en liten tunn masonitskiva och körde två på vänster sidan och två på höger, uppe hela nätterna med det spelet

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Hahaha, nej då! Jag lirade fps-spel som 3-åring!

Oj, jag körde mitt första typ när jag var 11, BF2
Hade väl spelat Star Wars Battlefront II också då redan men det är ett mycket konstigt spel... dessutom kan man köra det i 3rd person, så räknar inte det som fps
Har väl spelat lite Halo tidigare också, men jag var nog ungefär 9 när jag körde fps för första gången.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Red alert 2, Heroes of might and magic ett och två, GTA, Super mario (många många super mario!) Warcraft, Age of empires och sist men inte minst! Shadowrunn till Snes

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Keeper of Traditions

90-talist incoming...

GTA 1,
Svea Rike 1,
Goldeneye 64 / Perfect Dark,
och självklart (när Nintendo fortfarande var bra) mario kart 64, super mario 64, Zelda: OoT.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Flipper, Asteroids, Space Invaders. Arkadbarn typ.

Permalänk
Inaktiv

Första spelet var Goonies II till NES, sedan Super Mario Bros.
Sen var det Track & Field II, Gun Smoke., Ice Climbers, Slalom och listan går vidare och vidare.

Permalänk
Medlem

Mulle Meck. Och Lego Loco. Snyggt byggt, fräsig kärra!

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Avstängd

midtown madness 2 första spelat som fick mig att gå in på modding var faktiskt min pappa som fick mig till det när han sa att man kunde byta bilar

sen har vi jazz jack rabbit 2 har alltid en speciell plats i mitt hjärta samt jazz jack rabbit 1

sen faktiskt tre myror är faktiskt flera är fyra elefanter kommer ihåg hur jag la till för mycket vikt på en sida och skrattade när han ramlade

toka race driver också andra toka spel

bionicle spelet

lego racers 1-2

star wars episode 1 racer (ÄLSKADE detta spelet gör det nog fortfarande) kommer ihåg när min pappa alltid fick starta det för mig för att jag inte visste hur men en dag så lyckades jag starta det så jag ringde min pappa om det och han kom hem med hamburgare

pandamonium spelen

sen också ett annat spel som min pappa faktiskt spelade han hade problem med en boss i spelet så jag hjälpte honom dagen eftersom han visste inte hur man skulle göra (skada energi fält som bossen använder för att bli starkare var något first person clown spel) efter hittade jag 10 kr i mitt rum

worms armegeddon och worms 3d samt duke nukem armageddon side scroller (visste inte ens att det fanns ett first person spel av duke nukem kallade honom också djuke njukem)

gta san andreas fuskade mest i det spelet med flygande bilar tills jag började modda det vid 12-13 års ålder med hjälp av programmet sami

vice city

en vän hade visat mig detta spelet och tog sedan hem det till mig kommer ihåg hur mycket det hackade på min windows me dator hittade sedan en ny dator i garderoben min pappa sa att det var en ny dator som inte är stabil eller fungerar något sånt för att den hade ett helt nytt operativs system Windows XP

sen något rc spel som jag inte kommer ihåg nammnet på

pettson och findus spelen och mulle mech spelen

Permalänk

Super Mario
007: Nightfire
Ratchet & Clank 1 och 3
NFS Underground 2
Rollercoaster Tycoon 1,2,3
Runescape
Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Monstertruck madness 1,2 motorcross madness 2

Rayman 1 Ps1

första Crash bandicot till ps1 hos kusinen

sonic 2 till genesis såklart ^^ har emulator på min android telefon med diverse spel från genesis heh.

Colin mcrae 1 och 2 på ps1 också kusinen heh.

destruction derby 2. pc 8 år älskar musiken på det :3

Carmageddon II (spelade det första gången när jag var 8 heh)

Mulle meck bygger bilar satt man och spelade när man var liten också *nämen titta en grunka!*.

ignition satt man också och lirade när man var 5 år ^^

worms armageddon när jag var 6 år minns jag även att jag spelade :3

var något mer också man satt och spelade men jag kommer inte ihåg vad det hette det var på pc iallafall och man var på en skrot i början sedan mötte man en som hette CD och en till och så klickade man på en blå skåpbil (tror jag) för att gå in och börja spela.
(något barnspel från typ windows 98 eller 95 se tiden).
kommer ihåg att man kunde köra traktor på det och massa andra småsaker som då var ett kul spel.
heh skulle nästan vilja fixa fram det så man kunde se vad man minns på det
minns även att det fanns en dansande planta där i det spelet som man kunde klicka på.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gr8t:

80-Tal
Larry Leisure Suit (skulle vara kungligt med en välgjord re-make på detta)

Super Mario Bros
Metroid
Zelda
Mega Man
och alla dom andra tidiga Nintendo klassikerna.

90-Tal
Wolfenstein 3D
DOOM 1 och 2
Duke Nukem 3D
Q U A K E

LAN varenda helg och evigt krigande, QW blev totalt dominerande när det kom, men både DOOM2 och Duke Nukem var också ruggigt kul i MP.

Jag väntar tålmodigt: http://www.kickstarter.com/projects/leisuresuitlarry/make-lei...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Doom I & II

Quake I & II

Blood II

Half-Life

Soldier of Fortune

ToCA 1 & 2

Colin' Mcrae Rally

Carmageddon 1 & 2

Motorhead (Wow, DICE har gjort bilspel!!1)

SimCity

SimCity 2000

SimCity 3000

SimEarth

Age of Empires 1 & 2

Civilization I & II

Detta var väl typ dom spelen jag pulade med när jag var mellan 4-12 år gammal.

Minns även något spel som jag tror hette Messiah, fick mitt TNT2 att svettas riktigt ordentligt.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Missile Command och div flipperspel i Arkadhallen, fanns inte så mycket annat på 70-talet !!!

Permalänk
Medlem

pokemon la man ner måååååånga timmar på som liten haha och även tony hawks underground 2

Visa signatur

Kör bara köör