Vilka är dina barndomsspel?

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate
Jazz Jackrabbit 1 & 2
Heroes - 3
Age of Empires
Doom
Carmageddon
NFS
Final Fantasy 7
Diablo 1
Worms
Duke Nukem
Mortal Kombat
SSX
Shogo
Earthworm Jim
GTA
Myst
F-Zero
Micro Machines
Sonic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Vilka spel minns du från din barndom och har du något speciellt minne från det?

Det första var nog diskettspelen Lemmings, Blues Brothers och någon space-shooter som jag inte minns namnet på. Satt i pappas famn och delade på tangentbordet :3

Sen köpte han en Windows 95:a, spelade Diablo med brorsan och eftersom att jag fattande nada av engelska höll jag mig till Petsson och Findus om jag spelade själv... Det sista spel jag räknar till min barndom, eller tidiga tonår, är Age of Mythology. Kan fortfarande inte släppa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

I second this one.

Skickades från m.sweclockers.com

Goldeneye. Vet inte hur många ggr jag slog min kompis fören jag förstod hur man " strafade " XD blev dödad som fan pga det, innan jag förstod hur man gjorde. Kommer dock inte ihåg hur man gör idag, kanske är lika simpelt som det är på dagens konsoler.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

Minesweeper.

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Skrivet av Poppu-chan:

Det är ett av de tidigaste 1st person stealth-spelen jag kan komma på. Iaf på konsol. Troligen det som var så revolutionerande när det kom. Man hade liksom ett mål att uppnå på varje bana, men hur man tog sig dit var helt upp till en själv. Lite som Dishonored ungefär. Visst kunde man panga på och skjuta sig igenom banorna, men ville man ha en bra rank och låsa upp unlocks etc var man tvungen att använda huvudet och sina ninjaskills.

Och självklart multiplayern

För min egen del kommer jag alltid ha Moonstone i hjärtat. Helt fantastiskt övervåld för sin tid.

Unlocks till multiplayer i Nightfire var ju bara fantastiskt. Och jag måste säga att Goldeneye inte ser så kasst ut när det gäller grafik för att vara ett spel från 97! Plus att känslan av att få vara Bond var lite spännande. Synd att de nya Bond-spelen har varit ganska kassa... :/

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Skrivet av Smogard49:

Minesweeper.

Satt och lirade det för 1-2 veckor sedan. Blev ganska överdrivet lycklig när jag klarade det på normal...

Visa signatur

Permalänk

Mulle Meck, NFS underground 2, road trip adventure och 007 nightfire

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem

Mumintrollspelen man fick på MacDonald´s var mitt allra första, datorn då hade hela 1 gb hårdisk

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic III: Complete

Permalänk
Skrivet av iokioc:

Baldurs Gate
Jazz Jackrabbit 1 & 2
Heroes - 3
Age of Empires
Doom
Carmageddon
NFS
Final Fantasy 7
Diablo 1
Worms
Duke Nukem
Mortal Kombat
SSX
Shogo
Earthworm Jim
GTA
Myst
F-Zero
Micro Machines
Sonic

Jag lirade SSX 3 och On Tour. Sen så brukade jag spela Worms 3D på ett fritidshem efter skolan och det var så kul att jag önskade mig det i födelsedagspresent tror jag. Men då fick jag Worms Forts: Under Siege och till stor besvikelse kunde jag inte skuta sönder marken på banorna...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Triple Action och Sea Battle på Intellivision
Gunship och Pirates! på C-64:an
Punch out och Kid Icarus på NES
Civilisation och Dune 2 på Commodore Amiga
Wing Commander och Ultima Underworld på min första PC, en Cyrix 486-66Mhz

Permalänk
Medlem

Total anhilation
Comand &conqer

Är väll dom jag har starkast minnen av

Annars har vi ju sim city och north 'n'south son jag lirade mest på amiga 500

Påminde mig om at jag mestadels bara spelade när jag skaffade min amiga

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Super Mario Bros 3
Pokemon Röd/Blå/Gul
Tony Hawk Pro Skater 2,3,4

Permalänk
Medlem

Nu ska vi tänka efter här.

På Atari ST så var det nog Buggy Boy, Prince of Persia, Xenon 2, flying shark, Bubble Bobble sen är det flera jag minns men inte minns namnet på.

Sen gick man över till dator, då spelades det spel så som Commander Keen, Wolfenstein, Duke Nukem, Whacky wheels med fler. Härliga minnen!

EDIT: Kom nu på namnet på ett av favorit spelen på Atari'n, Ikari Warriors hette det.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av blebleble:

Super Mario Bros 3
Pokemon Röd/Blå/Gul
Tony Hawk Pro Skater 2,3,4

Jag tror att jag hade Pro Skater 2... Köpt i Thailand. Synd att jag aldrig lyckades ta mig ur första stället...

EDIT: Föräldrarnas pengar såklart!

Visa signatur

Permalänk

Född 96. Runt 2001 började jag spela, Age of Empires 1 och 2 var favoriterna men spelade även Need for Speed: Porsche 2000, något fifa, mulle meck och andra barnspel. Vi hade även en sån här: http://www.toshiba-europe.com/computers/products/notebooks/t3...
Tror pappa fick den från jobbet ungefär 1990. På den körde jag Prince of Persia och Jumpman Lives!

Permalänk
Medlem

Moto Racer
Incoming
Nhl 98
Diverse pokemon spel Gbc

Permalänk
Medlem

Age of empires 2
Red alert
007: Nightfire
Crash bandicoot
Rolleroaster Tycoon
Pokémon Stadium
Tony hawk pro scater (N64)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk

Zaxxon till comandor 64 och Zelda 8bits Nintendo tog många timmar från min barndom

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Avstängd

Är det någon som kommer ihåg ett spel som jag tror fanns på demo till ps1, man åkte raketer upp sidan och neråt bland bergigt landskap. Typ som Iphonespel idag, vore kul att hitta. Annars spelade jag något Flygplanslir på Nintendo när jag bodde i USA som jag inte heller vet vad det heter Bond spelades på... nintendo, eller?

Stronghold & Crusader
Age of empires 1& 2 & Myth (aka vedspelet)
Diablo 2 & lod
Något tivolispel på .... ps1? xbox1? Kommer inte ihåg, men man fick besökare och valde priser hit och dit.

Oj vad mycket som poppar upp, vad heter nfs-spelet(?) Där en brud har en gul porsche?

Metal g solid 1 ps1 också!

Permalänk
Medlem

Real Ghostbusters, Dungeon Master, Eye of the Beholder, AD&D Serien, Space Rogue.. har fortfarande inte klarat av det där jävla monstret på den övergivna gruvkolonin!

Edit: Glömde ju Rosemary Racoons Strip Poker

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Pac-Man
Lunar-Lander
Jetpac
Flappy
Pengo
Bomb-Jack

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Sex Games

på Commodore.

Permalänk

Heroes of Might and Magic 2
Worms Armageddon
Command & Conquer
Diablo I
Age of Empires II

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Skrivet av Vatten:

Sex Games

på Commodore.

Åh fan... Jag vette fan om jag vill veta något mer om det spelet... D:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jazz Jackrabbit 1 & 2
Heroes 3
Half Life
Vigilante 8
Mysteriet på Greveholm
Pettson och Findus
Halo Combat Evolved
Attack of Saucerman
Midtown Madness
Tiberium Sun

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Barry mcguigan och Rambo...för att inte glömma Law of the west. C 64 var och är grymm. Ops , glömde Paradriod och sword of fargoal.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Ocarina of Time och Majora's Mask. <3

Permalänk
Medlem

Chip Change samt Commander Keen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var mkt NES och SNES. Lite senare till PC var Crusader: No Remorse & No Regret bland de första spelen jag spelade. System Shock och Big red racing får jag heller inte glömma!