Vilka är dina barndomsspel?

Permalänk
Avstängd

Super frog

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Nintendo

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Mulle meck, Mario på game boy color, Ninja turtles, Hugo, NHL 06, Simcity? Kan ha varit något liknande, Colin mcrae, Burnout, Driver parallines, Driv3r. Alla jag kommer ihåg.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Det jag spelade mest som lite var Age of Mythology samt mycket Stronghold 1. Det blev även en del Battle of Middle earth 1 och 2, Battlefield 1942, 2 och Vietnam (Lite på de senare åren)
Sen spelade jag oerhört mycket Flyff (Fly for fun, ett MMORPG) under flera perioder när jag var 12-16 år.

Är född 95 och har mestadels spelat på PC. Aldrig ägt något N64 vilket många andra verkar ha, dock hade jag ett PS2 som jag gillade väldigt mycket.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

PC: Warcraft II
Nintendo 64: Super Mario 64, Mario kart 64, Mario golf 64.
PS1: Pademonium, GTA 2 och ett slags Star wars-spel.
Gameboy Colour: Pokémon Red/Blue/Silver

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Det tidigaste spelet jag minns att jag spelade, och fortfarande tycker om är Little Nemo: The Dream Master på NES.

Permalänk
Medlem

Legend of Zelda, Ice Climbers, Ice Hockey för att nämna några. NES för hela slanten, där i slutet av åttiotalet.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Jag har hört många säga att Goldeneye till N64 är det bästa Bond spelet, har dock aldrig testat det. Vad gör det så bra? Är det en unik feeling på spelet eller är det mer en nostalgikänsla? Gameplay>Grafik!

Du dör inte lycklig för än du har suttit med 3 polare och nötat Goldeneye.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag må vara ung i detta sammanhang, men det första spelet jag minns väl är den första Red Alert..

Bygga en jäkla massa Tesla towers och vänta på vågorna av soldater

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Hehe... Måste väl lägga till "Spela Goldeneye på N64" i någon lista med saker man måste göra innan man dör!

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

sant som det är sagt.
Sååå himla många timmar man spelat och svurit.
speciellt när en tattare kommer över goldegun.

bara springa och hoppas att personen sätter någon annan

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Nintendo 8-bit:
- Super Mario Bros 2 & 3
- Excitebike
- Luftens Hjältar
- Chip & Dales
- Battle City

Super Nintendo:
- Super Mario World 2 Yoshis Island

Sega (Mega Drive):

- Streets of Rage
- Mortal Kombat
- Samtliga Sonic-spel samt Knuckleskasetten som man kunde kombinera med

PC:
- Z
- Worms
- Carmageddon
- Hexen
- Doom 1 & 2
- Duke Nukem
- Wolfenstein 3D
- SiN
- Unreal
- Quake 1 & 2
- Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II
- Star Wars: X-Wing vs. TIE Fighter
- Outlaws
- Redneck Rampage
- Shogo: Mobile Armor Division
- Thief The Dark Project
- Half-Life
- Heretic
- Jazz Jackrabbit
- Theme Hospital
- Pizza Syndicate
- Rollercoaster Tycoon
- Sim City
- Tomb Raider

Listan kan göras längre, men kommer inte på fler rakt upp och ner just nu

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Mycket nostalgi här
De tidigast jag kommer ihåg är Moonstone, James Pond, Giana sisters och något tankspel, skull kunna ha varit Firepower.
Edit: Glömde nästan Lotus Turbo Challenge, sjukt roligt

Permalänk

Har haft många stora favvisar, men det första som dyker upp (och förmodligen största) måste ändå vara klassikern Beasts 'n Bumpkins. Saknar det fortfarande..

Who's with me?

Har mig veterligen aldrig överträffats sedan dess. Någon som vet om det går att få igång idag?

Permalänk
Medlem

Crash Bandicoot, Donkey Kong, Tekken, Turok bland annat!

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Givetvis Nintendo med Mario, Ice Climber, Baloon Fight osv men också på dator/Amiga; (Någon som vet titlarna?)

Permalänk
Medlem

Settlers till Amiga var en favorit när jag var ung.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Mina riktiga favoriter Är:
The sims
SimCity 3000

Visa signatur

Programmerar och spelar (inte samtidigt)

Permalänk
Medlem

Är så många år sedan, tror det inte blir för mycket fel om jag säger Elite och Pitstop II på CBM 64

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk

Wasteland satt man och nötte en hel del på C-64:an.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wasteland_%28video_game%29

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Mitt allra första spel som jag spelade som barn måste ha varit Pong. Vi hade en sådan där konsol som endast hade Pong i sig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Bruce Lee, Iternational Karate, Paperboy med mera...(C64)
Defender of the Crown, Gianna Sisters, Civilization, Populus, Stunt Car Racers, Leasure Suit Larry (Tror inte jag fattade humorn då...), Imfogames äventyrsspel med mera...(Amiga)

Permalänk
Medlem

Pong, 1 konsoll 1 spel
Super mario 1,2,3
Zelda spelen,
Ice clambers,
Battle toads,
Metroid
Leisure suit larry
Paper boy.

Ja det finns en hel del gamla spel man har minnen ifrån

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk

Doom 2, Duke Nukem 3d och half life 2

Permalänk
Medlem

R-Type, Giana Sisters, Monty on the Run, Impossible Mission, Bard's Tale, etc m.m. m.fl.
Eller så sammanfattar vi såhär typ:
http://www.youtube.com/watch?v=eY2gK1MPgh8

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Mitt första spelminne är Armoured Assault på en Spectravideo. Efter en uppgradering till Amiga 500 spelade jag mycket Zak Mckracken, Super Cars och alla klassiker. Fast det starkaste minnet är nog första gången jag spelade Doom. Bästa minnena har jag dock från Zelda: A Link To The Past. Önskar att jag kunde älska att spela lika mycket nu som då.

Permalänk
Medlem

Yoshi Island, Donkey Kong Country 2, Pounch Out

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.85Ghz
Gpu: Acer Nitro Rx 7700 XT
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Corsair RM750e Gold

Permalänk
Medlem

Pitfall på supernintendo, Resident Evil på Playstationi samt Colin McRae 1 och 2!
Vilka minnen!

Permalänk
Inaktiv

Hela barndomen bestod ju av gaming, men för att bara nämna de första spelen då man var en extremt liten noob:

Boulder Dash
Spy Vs Spy
Wolfenstein 3d

Permalänk
Medlem

NES och SNES