Vilka är dina barndomsspel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Vilka spel minns du från din barndom och har du något speciellt minne från det?

Mina är bland annat:
Sly 3: Honor Among Thieves
007: Nightfire
Ratchet & Clank (1 och 3 tror jag)
Crash Nitro Kart

/Peppe

EDIT: Oj... Jag lade denna tråden i övriga datorspel. Det här är för spel på konsoler också. Kan någon flytta tråden till den rätta platsen?

Min lista ser i princip likadan ut som din.

Crash bandicoot, minns inte exakta namnet.
Roller Coaster Tycoon 3
Ratchet & Clank
Jak and Dexter
Mulle Meck bygger båtar och Mulle Meck bygger bilar samt Mulle Meck bygger flygplan.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Pittfall -Atari
Mission impossible - Amiga
Summergames -Arkad - Pc(8086)
Dark Castle - Mac

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Rayman var ett av mina favorit spel när jag var mindre, sen var det mest bil spel

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Min lista ser i princip likadan ut som din.

Crash bandicoot, minns inte exakta namnet.
Roller Coaster Tycoon 3
Ratchet & Clank
Jak and Dexter
Mulle Meck bygger båtar och Mulle Meck bygger bilar samt Mulle Meck bygger flygplan.

Najs! RCT3 brukade jag lira lite ibland också. Jak and Dexter var något jag missade dock... Borde nog köpa det om det finns någon PS3-Remake.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

Rollercoaster Tycoon
Half Life
Command & Conquer
C&C Red Alert
Homeworld
Age of Empires 1 och 2
Counter-Strike 1.6 med kompisarna, otroligt seriös klan dessutom.. ha!
Starcraft
Mulle Meck fanns säkert där också!

Säkert fler... vilka minnen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Najs! RCT3 brukade jag lira lite ibland också. Jak and Dexter var något jag missade dock... Borde nog köpa det om det finns någon PS3-Remake.

Det finns det!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1034592

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Heart of Darkness, Deus Ex, Need for Speed II, The Curse of Monkey Island, Grim Fandango, Plane Crazy, Airfix Dogfighter, Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II. Nostalgi

Permalänk
Medlem

Mycket Diablo II och Age of Empires II på PC hemma hos grannen, Goldeneye hemma hos en annan kompis. På PS1an snurrade Tekken 3 och NFS III Hot Pursuit. Blev jävligt sur när jag kom hem en dag från skolan och upptäckte att brorsan lånat ut mitt Tekken 3 till sin polare. Fick tillbaka det efter många månaders tjatande, tyvärr kunde skivan inte läsas pga många repor. Lirade en del Abe's Oddyssey också, juste lir!

Vet inte hur många timmar jag la ner på Gran Tursimo. Innan brorsan och jag hade sparat ihop till ett PS1 och en liten 14" tv hade vi ett SEGA Master system, som för övrigt fortfarande existerar i en flyttkartong hemma hos pärena. Spelade en del Alex Kidd (dålig Mario-kopia), Afterburner och något skumt Shoot em' up som hette Fantasy Zone. Klarade aldrig första bossen på det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Oj, det blir många klassiker det.

Armor Attack till Vectrex var fruktansvärt imponerande med sin underbara ruinstadsoverlay av grön plast.

Barbarian, New York City, Last Ninja, Boulder Dash, Robin Hood, Wizard of Wor + tusen till på klassiska C64:an

Legend of Zelda till Nes (fortfarande det bästa i serien.)

Phantasy Star till Sega Master System.

Helt enkelt för många för att nämnas.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid,
Gran Turismo,
Need for Speed.

Playstation var min grej

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Inaktiv

Heroes 3 (PC)
Joe and Mac (SNES)
Kingdom Hearts (Ps2)
Lurid Land (PC)
Super Mario Bros 3 (NES)

EDIT: Kom ihåg att Unreal Tournament var det första PC spelet jag spelade Morsan vad inte så glad att man hade fått tag på det

Permalänk
Medlem

Wings AMIGA 500
Flip-it and Magnose AMIGA 500

Day of the tentacle PC
Maniac Mansion NES

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Airfix dogfighter- spelade med farsan när jag var liten! Tyvärr funkar det inte med Windows 7 då var det win98

Rymdjakten- riktigt klurigt och skoj spel från mcDonalds!

Och sen en himla massa mairokart och Mario bros på Nintendo ds!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Kan räkna upp några av spelen jag kommer ihåg

C64
Space Taxi
Bruce Lee
Summer Games (alla sportspel var grymma med Tac-2 )
Impossible Mission
Paradroid

Amiga
Wings
Dungeon Master/Eye of the beholder
It came from the desert
Cannon Fodder
Nuclear War

PC
Day of the tentacle
Monkey Island Serien
Grim Fandango
Xwing/Tie Fighter
Wing Commander
Dune II
Under a Killing Moon

Finns så många men detta är ett axplock av dem

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Tibia från 00/01 ngn gång fram till 2008 tror jag, slutade vid 7.8 tror jag, minns hur man satt i timmar för att komma in på testserv och när internet dog så man dog i spelet. Det nötte man jävligt mycket, kommer ihåg cs 1:5 och gamla cs_assault mapen och hur man hatade den nya versionen av banan
Har även nött tony hawk proskater 1-3 på ps1.

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Nja... Sly 3 är från 2005 så jag är inte så gammal själv. Men 007: Nightfire var nog det första spelet jag spelade på mitt PS2.

Låter som ungefär samma årgång som jag då, eller så började du senare, eller så tyckte du du var barn vid typ 20 års ålder

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Cs någonstans vid 2003, (var 6 år)..

Nu 15 år(redigering, det är 10 år snart..min matte är bortom hopplös) senare snart 16(10) =D , så har man spelat en drös spel, tyvär WoW från ålder 8-13 >:| , glad att man kunde ta sig från det träsket!

Bästa spel..ja du, måste faktiskt vara cs förr i tiden , hos kusinen, när han spelade sitt värsta för man själv skulle verka bra =D

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Låter som ungefär samma årgång som jag då, eller så började du senare, eller så tyckte du du var barn vid typ 20 års ålder

Hahaha, nej då! Jag lirade fps-spel som 3-åring!

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

Dom flesta spel till N64, sen på dator så var det nog CS

Permalänk
Medlem

Säger bara: Need for Speed Underground 2. Inte kommit ett enda bra NFS sen detta! Älskar Skyline så mycket. Den går ju i 433!!! Spelar det fortfarande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förutom alla Nintendo64-spel jag har spelat ( Var en hel del ) i min tidigare barndom, så började det väl på riktigt med Age of Empires I & II och även Morrowind; Elder of Scrolls III. Samma tid som jag spelade dessa spel så spelade jag väl en hel del Pokemon och började även spela Runescape och Warcraft III. Sen spelade jag Shenmue och började efter det spela Cs 1.6 något seriöst.

Permalänk
Medlem

De absolut första datorspelen jag hade var Motoracer och Incoming av Rage. Age of Empires, Rollercoaster Tycoon samt Commandos måste räknas dit också finns såklart många fler

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

80-Tal
Larry Leisure Suit (skulle vara kungligt med en välgjord re-make på detta)

Super Mario Bros
Metroid
Zelda
Mega Man
och alla dom andra tidiga Nintendo klassikerna.

90-Tal
Wolfenstein 3D
DOOM 1 och 2
Duke Nukem 3D
Q U A K E

LAN varenda helg och evigt krigande, QW blev totalt dominerande när det kom, men både DOOM2 och Duke Nukem var också ruggigt kul i MP.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Habbo hotel :')
age of empires 2
tales of pirates :')
typ dom bästa iallafall

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallra:

Förutom alla Nintendo64-spel jag har spelat ( Var en hel del ) i min tidigare barndom, så började det väl på riktigt med Age of Empires I & II och även Morrowind; Elder of Scrolls III. Samma tid som jag spelade dessa spel så spelade jag väl en hel del Pokemon och började även spela Runescape och Warcraft III. Sen spelade jag Shenmue och började efter det spela Cs 1.6 något seriöst.

Nu när jag verkligen tänkte tillbaks till den tiden, så måste jag säga, fyfan vad mycket roligare man hade med spelen när man spelade dom för att det var kul, inte för att bli bra.

Permalänk
Medlem

Spelade alltid en blandning av Mulle meck bygger rymdskepp( tror det var rymdskepp iaf ), GTA San Andreas och Vice city när jag var liten ( dock så var mulle meck nåt år innan )

Sen ännu längre bak i tiden så spelade jag på brorsans ps1 bl.a. nåt Bond spel (kommer ej ihåg vilket), crash bandicoot, ridge racer 4 eller 1, Tekken 3 och massor av fler som jag inte kommer ihåg var nåt Zombiespel också som jag var superrädd för

Alla de senare spelen var dock brorsans eller syrrans men jag spelade nog mest ändå hehe

Sen kom jag nu ihåg att jag spelade på nintendo 64 då och då Mest Mario Party med syrran

Kul tråd!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Pokemon
super mario 64
super smash brawl 64

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Peppedeluxe:

Vilka spel minns du från din barndom och har du något speciellt minne från det?

Mina är bland annat:
Sly 3: Honor Among Thieves
007: Nightfire
Ratchet & Clank (1 och 3 tror jag)
Crash Nitro Kart

/Peppe

EDIT: Oj... Jag lade denna tråden i övriga datorspel. Det här är för spel på konsoler också. Kan någon flytta tråden till den rätta platsen?

Bond nightfire på ps2 var det underbaraste som fanns !

Permalänk
Medlem

Age of Empires I + II
Starcraft + Brood War
Command & Conquer Tiberian Dawn, C&C Red Alert, C&C Tiberian Sun

...

Ja, jag spelade i stort sett bara RTS spel, nej jag ägde aldrig en konsol.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av fallra:

Nu när jag verkligen tänkte tillbaks till den tiden, så måste jag säga, fyfan vad mycket roligare man hade med spelen när man spelade dom för att det var kul, inte för att bli bra.

Ja, Runescape gick från ett kul spel med en liten charm till ett spel där allt går ut på att få in-game coins genom att köpa massa saker från Jagex (utvecklarna). 50kr för att få vara medlem i en månad var ju absolut acceptabelt men nu har de ju lagt på det här så kallade squeal of fortune där man snurrar ett hjul och får en slumpmässig vinst. Man får 2 spins per dag tror jag men man kan även köpa mera spins. Räckte det? NEJ! Nu kan man köpa RuneCoins för att... Jag vet inte. Köpa in game items gissar jag på. Runescape är inte bara ruinerat av Jagex. Spelarna har bidragit genom all scamming och gambling.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360