Hej, Vill ha hjälp med att hitta en ny bra datorskärm i ungefär 24-27tum storlek. Kan inte riktigt så mycket om skärmar så uppskattar all hjälp!
Ska användas till mest spelande men också film och surf.
Så har ni några förslag på en skärm för max 4k?
Du har en rätt så jobbig budget, lite för lite för en 2560x1440 skärm som jag tycker skulle vara den största uppgraderingen. Höjer du du budget till 5000kr så får du en mycket fin 2560x1440 skärm från Dell eller asus, samsung.
Om du inte har möjlighet att höja din budget så skulle jag kolla på nån 24" IPS.
Nästan i din budget HAZRO 27" 2560x1440 4.161kr på liontech.se
Men foten suger tyvärr på den har du en gammal fot du kan byta till så gör det eller köp en ny.
Men jag är apnöjd med panelen som är ljusstark fri från input lag då den inte har en scaler, högblank perfekt då pixlarna är såpas små.
Led belysning helt okej svärta ser nästan avstängd ut när den visar halsvart bild på högsta ljusstyrkan.
Klockar upp till 67Hz. Philips 27" ska vara bättre här men då får man lägga på ca 800kr och får också an matt skärm.
Sen ska det också finnas ännu billigare koreanska skärmar som är lite krångligare att få tag på.
Tex. YAMAKASI CATLEAP Q270 SE 27" LED $525
Den ska gå att skrämma upp i runt 100-120Hz fan om jag vetat det innan hade jag köpt en sån istället.