Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Hur mycket måste man köpa då?

Ja, beror lite på vilket företag du snackar med, en del har 10 minimum, andra har 100.
Jag har ju "blivit vän" med ett par försäljare via skype, snackat till mig special-deal på att jag inte har nån min-gräns på beställningar.

Och om du vill försöka snacka med folk som knappt förstår vad man menar, go ahead.
Jag hittade dom på http://www.alibaba.com/ ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

Ja, beror lite på vilket företag du snackar med, en del har 10 minimum, andra har 100.
Jag har ju "blivit vän" med ett par försäljare via skype, snackat till mig special-deal på att jag inte har nån min-gräns på beställningar.

Och om du vill försöka snacka med folk som knappt förstår vad man menar, go ahead.
Jag hittade dom på http://www.alibaba.com/ ^^

Jaha.. Där har jag handlat mycket annat. Hemskt att försöka snacka med dom

Permalänk
Medlem

Vad tror ni som är lite insatta i dessa e-cigg om detta startkitt? http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/rea!-e-cigarett-singelpack-(ce5)-med-utbytbar-forangare/c2/p134/

Har varit intresserad av e-cigg länge nu men efter att ha provat billiga plastcigg blivit lite avskräckt, men fick höra från en bekant att dessa skulle vara riktigt bra så jag är sugen på att ge e-cigg en ny chans

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Vad tror ni som är lite insatta i dessa e-cigg om detta startkitt? http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/rea!-e-cigarett-singelpack-(ce5)-med-utbytbar-forangare/c2/p134/

Har varit intresserad av e-cigg länge nu men efter att ha provat billiga plastcigg blivit lite avskräckt, men fick höra från en bekant att dessa skulle vara riktigt bra så jag är sugen på att ge e-cigg en ny chans

Om du kan dubbla budgeten så köp ett vv (typ spinner) och en protank/aspire

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Nej, det är ett för dåligt och billigt kit. CE5 är inget vidare, även om den inte är lika dålig som CE4 och kopior.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Fick hem en Zen-atty-universal tank idag.. keramiska vekar.. och satan i gatan vilken sweet jävla upplevelse.. luftgenomströmningen i tanken är helt superb och helvete vilken jävla niktonöverföring det är

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Om du kan dubbla budgeten så köp ett vv (typ spinner) och en protank/aspire

Kan du länka något bra startkitt?
Har ingen större lust att lägga ner jättemycket pengar innan jag vet om jag kommer gilla det, men om den jag länkade verkligen inte är bra så kan jag tänka mig att gå upp i pris

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Kan du länka något bra startkitt?
Har ingen större lust att lägga ner jättemycket pengar innan jag vet om jag kommer gilla det, men om den jag länkade verkligen inte är bra så kan jag tänka mig att gå upp i pris

det funkar, men köp gärna till en kanger t3s isf från samma sida.. kostar 69:- och är betydligt trevligare än ce4:an

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice, Nidas lägger du upp bilder sen?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Review av ZampleBox #2 "100ml edition"

Golden Drops - Tangerine Popsicle: Smakar direkt väldigt mycket av en färsk klementin typ, och med en assload av mentol

Golden Drops - Tasty Churros: Luktar choklad/kanel, smakar sött men jag kände inte av något speciellt, väldigt mild och söt.

Jackson Vapor - Agua Dulce: Papaya/Lychee, inte direkt min favorit men om man gillar papaya så kanske det är nåt

AWDIV - Green label: Mint och vattenmelon, extremt mild vape med extrem ångutveckling, nästan ingen throathit.

Rocket Fuel - Rocket Blend: Helt okej, ska vara en vanilj-vape men jag kan inte påstå att jag känner direkt vanilj i denna.

Rocket Fuel - Mia Mojito: Citron och Lime, yup, kanske nåt för sommaren, den får en att vattnas mycket i munnen iaf

Strix Elixirs - Frozen Tundra: Smakar nästan ingenting, det är mer en känsla. Typ som att tugga nåt starkt tuggummi och inhalera!

Mastervape - Old Time Root Beer: Root beer.. finns inget annat att tillägga

503 - Blackbird: Bär och anis, står det på beskrivningen.. jag kände inget annat än "detta var så äckligt jag står inte ut". Tyvärr.

Hurricane Vapor - Twilight Cavendish: Smakar precis som en cigarrett, jag stod inte ut med den mer än ett par bloss.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Nice, Nidas lägger du upp bilder sen?

självklart ska ni få lite prylporr

Visa signatur

Permalänk

Nu när man sitter och njuter med sin nemesis klon så har fasttech fått in panzer klon men men kanske blir en i slutet av månaden

Permalänk
Medlem

skulle detta startkitt vara något kanske?
http://www.myvape.se/sluta-roch246;ka-deluxe-(kanger/iqueen-s...

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

En t3s är schysst med ett standard ego så ere bara köra. Lite dyrt tycker jag för har inte provat deras juicer.
Annars kör på en aspire bdc eller en protank och valfria smaker från e-bloss.se gjorde detta till min polare som fick det igår och vart nörjd!

Permalänk
Medlem

Hur har helgen varit för er alla då?
Jag var på filmkväll på lördagen och tittade en klassiker, Dune från 1984.
Tog tillfället i akt och vejpade samtidigt Shai Hulud från Darkest Day Vapors, den är fruktansvärt god och rekommenderas starkt
Synd att ingen annan i filmsällskapet förstod kopplingen mellan min liquid och filmen förrens jag förklarade.. men men xD

På torsdag så kommer jag lägga order från Goodlifevapors och Zeus Juice, samt beställa fler EVOD kits och extra atomizers från kina.
Om nån är sugen på nåt som kanske är dyrt annars kan ju gärna höra av sig så kanske man kan importera det samtidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Åfan, hade helt missat att vi har en tråd i detta ämne här på Sweclockers. Har kört med e-cigg sedan december nån gång, försökt mig på både top- och bottomcoil och kommit fram till att iClear16 är det enda som faktiskt funkar för mig. Har avverkat säkert 10 av Aspires bottom dualcoil och endast 1 av dessa fungerade som den skulle. Resten smakade aska/bränt gummi. Så jag slängde skiten i vredesmot tillslut.

Däremot skaffade jag en Zeus rebuildable atomizer från pink-mule som var rätt rolig att använda. Snurra egna coils osv. Mycket meck dock, fördelen med iClear16 är att de bara är att koka, torka och återanvända när de börjar smaka mysko.

Permalänk

Helgen har vart väldigt lugn.. Spelat cs och vejpat. Ska nog fan bli en MVP har jag bestämt mig för. Lyf hade den för 500, Slowtech hade den för 300 och MTbv hade den för 400. Juice+MVP från baker landar på nästan 900 så har fortfarande inte bestämt mig än Kanske tar bort hälften av juicen så man kan testa först om jag gillar märket öhv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Helgen har vart väldigt lugn.. Spelat cs och vejpat. Ska nog fan bli en MVP har jag bestämt mig för. Lyf hade den för 500, Slowtech hade den för 300 och MTbv hade den för 400. Juice+MVP från baker landar på nästan 900 så har fortfarande inte bestämt mig än Kanske tar bort hälften av juicen så man kan testa först om jag gillar märket öhv...

Najs najs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluefish:

Åfan, hade helt missat att vi har en tråd i detta ämne här på Sweclockers. Har kört med e-cigg sedan december nån gång, försökt mig på både top- och bottomcoil och kommit fram till att iClear16 är det enda som faktiskt funkar för mig. Har avverkat säkert 10 av Aspires bottom dualcoil och endast 1 av dessa fungerade som den skulle. Resten smakade aska/bränt gummi. Så jag slängde skiten i vredesmot tillslut.

Däremot skaffade jag en Zeus rebuildable atomizer från pink-mule som var rätt rolig att använda. Snurra egna coils osv. Mycket meck dock, fördelen med iClear16 är att de bara är att koka, torka och återanvända när de börjar smaka mysko.

Aspire BDC suger.. så jävla mycket, jag tycker det är synd att du inte var här och kunde sagt nåt från början
Det är bara deras Aspire Nautilus som verkar vara det enda bra de har gjort.

Däremot så kan jag inte påstå att jag håller med dig om iClear 16 då det är pretty much samma sås som CE4 och CE5, inte gillat nån av dom som följt med billiga kits från kina.
ProTanks har alltid varit min favorit, sen Fogger v2 och Kayfun clones för att göra egna microcoils med bomull

Edit: iSmoka BDC Mega och Mini är inget jag rekommenderar heller, fruktansvärt dåliga tanks.. Däremot deras driptips är underbara :3

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

Aspire BDC suger.. så jävla mycket, jag tycker det är synd att du inte var här och kunde sagt nåt från början
Det är bara deras Aspire Nautilus som verkar vara det enda bra de har gjort.

Däremot så kan jag inte påstå att jag håller med dig om iClear 16 då det är pretty much samma sås som CE4 och CE5, inte gillat nån av dom som följt med billiga kits från kina.
ProTanks har alltid varit min favorit, sen Fogger v2 och Kayfun clones för att göra egna microcoils med bomull

Edit: iSmoka BDC Mega och Mini är inget jag rekommenderar heller, fruktansvärt dåliga tanks.. Däremot deras driptips är underbara :3

Jag gillar min aspire bdc, rätt varm smakrik ånga

Permalänk

Jodå, riktigt lugnt helg för min del. Vejpat melon med lite lite mint inblandat, båda från flavorz by joe. Har även testat att blanda Funky monkey med melon smaken och fått fram en riktig hit tycket jag!

Nu när lönen kommer ska jag beställa en Itaste VV v3 och lite juice. Tänkte också kanske köpa en tank till. Är dock rätt nöjd med min iClear 30B. Funderar på antingen en Protank 2 eller aspire nautilus. Ska bara kolla vart det är billigast för att se om jag har råd men en tank också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Jodå, riktigt lugnt helg för min del. Vejpat melon med lite lite mint inblandat, båda från flavorz by joe. Har även testat att blanda Funky monkey med melon smaken och fått fram en riktig hit tycket jag!

Nu när lönen kommer ska jag beställa en Itaste VV v3 och lite juice. Tänkte också kanske köpa en tank till. Är dock rätt nöjd med min iClear 30B. Funderar på antingen en Protank 2 eller aspire nautilus. Ska bara kolla vart det är billigast för att se om jag har råd men en tank också!

Sound liek a plan!

AWDIV ska jag lätt försöka hitta igen, fick ju det i min Zamplebox, Det är vattenmelon och mint.. så sjukt gott!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Jag gillar min aspire bdc, rätt varm smakrik ånga

Det är ju bra isåfall ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Mentol och mint tycker jag att man kan blanda in i nästan vad som helst, väldigt väldigt lite bara så får man lite fräschare smak. Det är viktigt att ta det väldigt försiktigt med mängden bara ^^

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

mint/menthol är den stora satan i min bok så jag håller mig borta från alla juicer som har det i smakbeskrivningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

mint/menthol är den stora satan i min bok så jag håller mig borta från alla juicer som har det i smakbeskrivningen

Smaken är som baken, hårig o jävlig

Jag känner att menthol/mint är perfekt på sommaren, och jag var våldsamt beroende av kanel-smakande juice under julen, det är nästan lite säsongs-smaksättning som gäller för min del ^^

Visa signatur

Permalänk

Jag har hittar inte nautilus i lager någonstans med ett rätt bra pris Verkar vara slut på väldigt många ställen redan!

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Jag har hittar inte nautilus i lager någonstans med ett rätt bra pris Verkar vara slut på väldigt många ställen redan!

Hittade en i China som verkade sälja äkta men behövde köpa 20st dock bara 16$styck

Permalänk
Medlem

Imorrn trillar lönen in, då blir det till att beställa lite Vermillion River-juicer Funderar på No7 och Poker Blend bland annat. Samt Classic Blend, den är riktigt bra faktiskt.. Har försökt mig på smaker som tex persika, vattenmelon och mango, men det är inte alls min smak. Känns som att röka parfym. Att sedan tobakssmakerna passar finfint både till kaffe och whiskey är inte heller någon nackdel direkt.

Skrivet av Blackjack:

...beställa en Itaste VV v3...

Excellent choice! Jag har den i matt aluminium, utmärkt batteri och folk tycker det är snyggt. Dessutom ligger det still när man lägger ifrån sig det.

Skrivet av lap87:

Det är bara deras Aspire Nautilus som verkar vara det enda bra de har gjort. Däremot så kan jag inte påstå att jag håller med dig om iClear 16 då det är pretty much samma sås som CE4 och CE5, inte gillat nån av dom som följt med billiga kits från kina.

Äh, det blir så stort och klumpigt om man ska ha med sig grejerna.. iClear16 är perfekt om man ska väga storlek/effekt mot varann Perfekt att ha on-the-go.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Hittade en i China som verkade sälja äkta men behövde köpa 20st dock bara 16$styck

Jo jag vet, men jag ska försöka ta hem ett par st genom mina kontakter i kina.
Får min lön på torsdag, så har ni någon request så PM:a mig så ska jag se om jag kan fixa det

Visa signatur