Permalänk

Massor av funderingar hoppas jag får hjälp med dem

Hejsan alla.

Nu har jag bestämt mig, nu ska jag sluta röka på riktigt fundera på att använda e-cigg som substitut, köpte en av turken. Men det vart inte riktigt bra. Så efter lite fundering tänkte jag ställa lite frågor om några paket till att börja med.

1: Är ett startpaket värt pengarna, eller är det billigare att plocka ihop delar?

2: paketen jag tittat på, kommenterar om dom?
http://www.myvape.se/sluta-roch246;ka-deluxe-(kanger/iqueen-set)/c0/p154/

http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/iqueen-e-cigarett-startkit-med-lcd/c2/p136/

http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/rea!-ego-set-om-2x-e-cigaretter-(ce4)/c2/p69/

http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/sluta-roka-pa-1-manad/c2/p125/

3: Är myvape.se en bra sida eller finns det bättre svenska sidor, inte alibaba nu dem tar tid på sig?

4: Råd och tips?

5: (citat myvape) Ett bra tips ifall ni vill ha smaker med nikotin, är att välja Juice 1 med maximalt 12 mg, Juice 2 och 3 med 6 mg, och slutligen Juice 4 och 5 med 0 mg.

På så sätt kan ni trappa ner och till slut bli av med begäret.

En 10ml flaska E-Juice motsvarar ungefär 6 paket cigaretter.
Röker ni vanligtvis 1 paket om dagen, räcker 5 flaskor i ca 1 månad.

Bara för att ni är van vid tobakssmak, betyder detta inte att E-Juicen måste smaka tobak. Det finns många smaker att välja mellan.

Ytterligare tips är att ta Juice 1 med en tobakssmak, och gradvis gå över till mer fruktig eller söt smak.

En mycket bra E-Juice för övergång mellan tobaksmak och utan tobak är RY4.
Denna juice har en underton av tobak, med en härlig söt karaktär av kola/karamell.

Vad tror ni?

Mvh Bobin

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobin89:

Hejsan alla.

Nu har jag bestämt mig, nu ska jag sluta röka på riktigt fundera på att använda e-cigg som substitut, köpte en av turken. Men det vart inte riktigt bra. Så efter lite fundering tänkte jag ställa lite frågor om några paket till att börja med.

1: Är ett startpaket värt pengarna, eller är det billigare att plocka ihop delar?

2: paketen jag tittat på, kommenterar om dom?
http://www.myvape.se/sluta-roch246;ka-deluxe-(kanger/iqueen-set)/c0/p154/

http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/iqueen-e-cigarett-startkit-med-lcd/c2/p136/

http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/rea!-ego-set-om-2x-e-cigaretter-(ce4)/c2/p69/

http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/sluta-roka-pa-1-manad/c2/p125/

3: Är myvape.se en bra sida eller finns det bättre svenska sidor, inte alibaba nu dem tar tid på sig?

4: Råd och tips?

5: (citat myvape) Ett bra tips ifall ni vill ha smaker med nikotin, är att välja Juice 1 med maximalt 12 mg, Juice 2 och 3 med 6 mg, och slutligen Juice 4 och 5 med 0 mg.

På så sätt kan ni trappa ner och till slut bli av med begäret.

En 10ml flaska E-Juice motsvarar ungefär 6 paket cigaretter.
Röker ni vanligtvis 1 paket om dagen, räcker 5 flaskor i ca 1 månad.

Bara för att ni är van vid tobakssmak, betyder detta inte att E-Juicen måste smaka tobak. Det finns många smaker att välja mellan.

Ytterligare tips är att ta Juice 1 med en tobakssmak, och gradvis gå över till mer fruktig eller söt smak.

En mycket bra E-Juice för övergång mellan tobaksmak och utan tobak är RY4.
Denna juice har en underton av tobak, med en härlig söt karaktär av kola/karamell.

Vad tror ni?

Mvh Bobin

Välkommen till E-cigg tråden!

Uhm.. jadu, om du vill sluta vejpa när du blivit av med nikotinberoendet så är det väl bäst att inte lägga så mycket pengar på det.
Men om du hade tänkt göra som vi flesta och bara byta ut rökningen mot ett hälsosammare alternativ så är det bara börja prova o se vad du gillar

Kanger T3S och Ego-batterier är ju rätt bra att börja med iaf, och på första sidan, andra posten, så har du min stora lista med länkar ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

Välkommen till E-cigg tråden!

Uhm.. jadu, om du vill sluta vejpa när du blivit av med nikotinberoendet så är det väl bäst att inte lägga så mycket pengar på det.
Men om du hade tänkt göra som vi flesta och bara byta ut rökningen mot ett hälsosammare alternativ så är det bara börja prova o se vad du gillar

Kanger T3S och Ego-batterier är ju rätt bra att börja med iaf, och på första sidan, andra posten, så har du min stora lista med länkar ^^

Målet är helt rökfri så, fast kanske inte helt, lite nikton fria el cigg då och då vore kanske inte helt fel, niktoin fria iaf;)

An någon anledning är inte sidan jag länkar till länkad, finns det någon anledning till det?

Permalänk
Skrivet av bobin89:

Målet är helt rökfri så, fast kanske inte helt, lite nikton fria el cigg då och då vore kanske inte helt fel, niktoin fria iaf;)

An någon anledning är inte sidan jag länkar till länkad, finns det någon anledning till det?

http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil... andra posten. Syns det inte?

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

myvape.se är inte länkad vad jag ser iaf

Permalänk
Skrivet av bobin89:

Oj läste fel.. Trodde du inte såg länklistan Trött idag !

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Oj läste fel.. Trodde du inte såg länklistan Trött idag !

Lungt, lätt att läsa fel;)

Permalänk
Medlem

Nämen, att vi hade en tråd för det här.

Började vape:a för ca 3 månader sedan(från 1-2 pack om dagen i ca ~3år) och har inte rökt en cigg. Fick hem två T3S idag och måste säga att det är ett bra steg up från iclear 16, från att behöva ta i hårt för att få något till att nästan inte alls. Väntar även på två Pro tank 3:s.

Har nu i samma veva köpt hem 15st e-liquids men tänkte höra om ni har några förslag som ni tycker är goda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doz3r:

Nämen, att vi hade en tråd för det här.

Började vape:a för ca 3 månader sedan(från 1-2 pack om dagen i ca ~3år) och har inte rökt en cigg. Fick hem två T3S idag och måste säga att det är ett bra steg up från iclear 16, från att behöva ta i hårt för att få något till att nästan inte alls. Väntar även på två Pro tank 3:s.

Har nu i samma veva köpt hem 15st e-liquids men tänkte höra om ni har några förslag som ni tycker är goda?

Jag gillar typ allt från Darkest day vapors, men vi har alla här vitt skilda smaklökar
Det är svårt att rekommendera liquids åt folk, tycker jag iaf, för man vill ju inte lura iväg någon på en spending-spree och sen gillar dom inte smakerna :I

Välkommen till tråden at any rate ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobin89:

Jag fixar det när jag kommer hem från jobbet, min lista är uppbyggd av länk-tips ifrån andra användare ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Jag gillar typ allt från Darkest day vapors, men vi har alla här vitt skilda smaklökar
Det är svårt att rekommendera liquids åt folk, tycker jag iaf, för man vill ju inte lura iväg någon på en spending-spree och sen gillar dom inte smakerna :I

Välkommen till tråden at any rate ^^

självklart, men en rekommendation är bättre att gå på än inget. Hört om den tidigare så skall kolla på dem och se om något faller mig i smaken, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag och Qa' man från forumet satt och diskuterade lite på fyllan igår att det vore lite humor att dra ihop en såkallad "vapemeet" i Sverige.. men kom rätt snabbt fram till att det antagligen blir lite småsvårt

fått hem nästan allt i min bruntobeställning nu..

sitter och vapar en Zenesis 2 DX-350 med zen atty universial nu... magisk leksak.. om än jävligt dyr

Väntar på en zenesis 2 CT 490 nu så är den beställningen komplett med..

men passade på att blåsa lönen idag också och beställde hem ejuice för 1000:-

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Jag och Qa' man från forumet satt och diskuterade lite på fyllan igår att det vore lite humor att dra ihop en såkallad "vapemeet" i Sverige.. men kom rätt snabbt fram till att det antagligen blir lite småsvårt

fått hem nästan allt i min bruntobeställning nu..

sitter och vapar en Zenesis 2 DX-350 med zen atty universial nu... magisk leksak.. om än jävligt dyr

Väntar på en zenesis 2 CT 490 nu så är den beställningen komplett med..

men passade på att blåsa lönen idag också och beställde hem ejuice för 1000:-

Jag och Rogue har diskuterat det på längd, och jag har snackat med amerikanska juice-vendors om det också.
Om jag kunde få ihop ekonomin till det så skulle jag försöka hyra nån stor lokal och rigga upp SWEVAPE

Najs, jag får lönen på torsdag så jag ska också lägga många beställningar ^^

Om någon har önskemål, vill ha nåt från kina samtidigt som jag tar hem mitt så hojta till.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Wooohooooo!!! VAPEMAIL!!

Dagens fångst 1st Innokin itaste VTR samt Hevaens Kiss från Flavorz by joe och en hög coils till mina tankar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14417172']Wooohooooo!!! VAPEMAIL!!

Dagens fångst 1st Innokin itaste VTR samt Hevaens Kiss från Flavorz by joe och en hög coils till mina tankar

http://imageshack.com/a/img600/931/1akm.jpg

Fasen va fin.. Funtar på att ta hem en MVP

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Alligatorn:

Fasen va fin.. Funtar på att ta hem en MVP

Den är helt fantastisk grymt användarvänlig och en helt sjuk kvalitetskänsla jag glömde säga att min VTR är Version2 dvs den har inte den snurrande bottenringen. Innokin valde att designa om den biten då den rörliga ringen orsakade en massa anslutningsproblem. Det var en trevlig överaskning att få en v2 eftersom det inte stod något om det på pink-mule. Btw det är en ny version på MVP ute med nu

MVP Energy

Kanske något som faller herrn i smaken

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14417172']Wooohooooo!!! VAPEMAIL!!

http://imageshack.com/a/img600/931/1akm.jpg

Jävlar va najs!

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa nikotinfritt inom en snar framtid, men vill ju som ha "throat-hit", utan det är det meningslöst. Har någon juice som knappt känns i halsen trots 18mg och blir aldrig riktigt "mätt" på den.
Så undrar om någon testat något nikotinfritt som känns i halsen?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Funderar på att beställa nikotinfritt inom en snar framtid, men vill ju som ha "throat-hit", utan det är det meningslöst. Har någon juice som knappt känns i halsen trots 18mg och blir aldrig riktigt "mätt" på den.
Så undrar om någon testat något nikotinfritt som känns i halsen?

Om du tål citrus-smaker, kör nån sådan på en hög PG-vätska, jag kan garantera dig att det river i halsen då

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14417546']Den är helt fantastisk grymt användarvänlig och en helt sjuk kvalitetskänsla jag glömde säga att min VTR är Version2 dvs den har inte den snurrande bottenringen. Innokin valde att designa om den biten då den rörliga ringen orsakade en massa anslutningsproblem. Det var en trevlig överaskning att få en v2 eftersom det inte stod något om det på pink-mule. Btw det är en ny version på MVP ute med nu

MVP Energy
http://www.wholesalevapor.com/images/itaste-mvp-energy-wholes...

Kanske något som faller herrn i smaken

såg dom, usch usch usch

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Om du tål citrus-smaker, kör nån sådan på en hög PG-vätska, jag kan garantera dig att det river i halsen då

köpte en citrusmix men var inte riktigt något för mig :/. Så vet inte om jag vågar köpa igen.

hög pg och menthol kanske funkar?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

köpte en citrusmix men var inte riktigt något för mig :/. Så vet inte om jag vågar köpa igen.

hög pg och menthol kanske funkar?

Menthol ger också en redig kick i halsen ja, Golden Drops: DBG / Tangerine Popsicles har extrem throat hit, men är också lite svåra att hitta för att köpa :c
Men det är bara att leta efter nåt som faller dig i smaken ^^

Visa signatur

Permalänk

MVP, 24håls ställ, V5 RDA Rebuildable Dripping Atomizer,Pulse-G Style Rebuildable Atomizer (2.5mL) och ett startpaket till polaren beställt från FT, la till en dollar för Svenska postens alternativ. Men 2-3veckor skulle det ta så får jag hoppas att allt är helt Nu ska jag kolla igenom juicer på MTBV som vanligt, (tror jag tar 15ml till att börja med).

Skriva ett mail till posten står på listan också då dom verkar jävlas med mig

Permalänk
Medlem

Tråkigt läge grabbar, Aspire Nautilus är slut i fabriken, och ingen vet när det kommer mer.
Jag försöker desperat att hitta nån undangömd grossist som fortfarande har den hemma men det ser mörkt ut.. :c
EVOD är också mycket dyrare hos dom som har Nautilus i sina kataloger.. vilket jag stör mig på..

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

Jag försökte få tag på nautilus när jag handlade för några dagar sen men insåg att jag får vänta lite tills dom har hunnit ikapp med produktionen.

Vet nån hur lång leverans tiden är med mtbv och fasttech? Singpost med fasttech och USPS med mtbv

Jag är en sån som måste veta exakt vart de befinner sig och när de kommer... tyvärr.

Permalänk
Medlem

fasttech är inte snabba så räkna med en 2-4 veckor.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av nidas:

oj... det var ju lite tråkigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

MINST!
Det kan ta mycket längre tid än så, inte ovanligt...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

En gång tog det mig 80 dagar för en liten protank clone :I

Visa signatur