Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Det blir svårt att hitta en VV/VW tub modd som är mycket kortare och tar ett 18650 batteri(Brukar ligga från 10cm och uppåt...). Box moddar dock finns det ju gott om som är kortare. Eller varför inte en mekanisk modd med en kick? En mekanisk har ju inte elektronik delen så dom är normalt kortare. Annars är ju iTaste VTR ganska kort och sticker inte ut så mycket på toppen eftersom tanken är nersänkt i modden: http://esmokes.se/avancerat-mod/avancerat-mod-vv-vw/itaste-vt... men den väger en hel del...

Min Innokin iTaste 134 jämfört mot min Cloupor T6(mycket kortare)
http://i58.tinypic.com/2qa8okh.jpg

Kollade lite på iTaste VTR och om jag uppfattat allt rätt så blir den ialf inte högre än min Sony Z2 så då får den ju plats i fickan v5´n är ju endast 24cm hehe
men v5´n får hur som följa med på utflykt tills efter jul och all julhandel

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Nu har jag testat Summer Yummy sedan igår kväll, Kan fortfarande inte sätta ett namn på smaken... Men det är absolut inget fel på den

Är den fruktig, stark eller söt? Får du fram några sådana vibbar? Det kan vara väldigt svårt ibland att få fram vad vissa juicer faktiskt smakar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Är den fruktig, stark eller söt? Får du fram några sådana vibbar? Det kan vara väldigt svårt ibland att få fram vad vissa juicer faktiskt smakar.

Söt, Inte bestämt mig än om det är godis eller frukt..

Tutti frutti är däremot lite smaklös måste jag säga..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

260W!

Finns det inget slut!? 260W!!!! Så här högt kan inte vara säkert även om den är reglerad. Ingen kommer att vapa så högt. Inte ens när man håller på med cloud-chasing. Jag kan tänka mig att skaffa God180 bara för att ha den som en ultimat ångmaskin så man slipper köpa andra men 260W? Det är på tok för mycket!

Även 180 är för mycket men man behöver ju inte köra den där uppe. Kanske 70-80W någonstans med stora coilar som har en jätte yta och nikotinfri 100% VG e-juice så får man nog se på moln.

Notera att jag personligen skulle inte använda något sånt här utomhus offentligt. Cloud-chasing håller jag på med bara hemma och ingen annanstans.

Sjukt alltså!

En bra recension på God180.

God180 accuracy test... Den verkar vara väldigt precis.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ph0bLif3:

Du har rätt. Jag har blivit så van vid mekaniska moddar när jag håller på med "Cloud Chasing" med subohm att jag glömt hur VV/VW fungerar nästan...

Vardagligt så sätter jag den på min vanliga inställning "Set and forget" och använder den bara så jag tänker inte särskilt mycket på det.

Helt sant jag kör själv alltid runt 1.6 ohm i mina rose runt 18 watt och det är typ det jag kör 90% av tiden men jag ballar gärna ur ibland som mitt senaste bygge en 20gauge dual i Little boy den fan hamnade på 0,06ohm. Det är dock INTE något som rekomenderas till gemene man. Så lågt ska man absolut inte gå såvida man inte är 100% säker på sin sak för då kan det sluta illa. Normalt brukar ju vara mellan 0,3 och 0,6 på en mekanisk och då är jag långt innanför säkerhetsgränserna

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Inte så värst förtjust i Lord of the rings.. Troligtvis smaken av pip tobak som inte riktigt passar mig.
Fast nu när jag läser på flaskan också så gick den tydligen "ut" 2014-07-29

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Inte så värst förtjust i Lord of the rings.. Troligtvis smaken av pip tobak som inte riktigt passar mig.
Fast nu när jag läser på flaskan också så gick den tydligen "ut" 2014-07-29

Då kan du kontakta Vaporstore o få pengarna tillbaka antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Då kan du kontakta Vaporstore o få pengarna tillbaka antagligen.

Skickade ett mail till dem nyss och meddelade det bara. Märkte också medans jag skickade mailet att dem skrivit att det är 50pg/50vg medans det på flaskan står 30pg/70vg.

Det var men jävel på att svara snabbt i alla fall!

"Hej
Tyvärr är dessa felmärkta, det är 50/50 och utgångsdatumet är 2015-08-30.

Kanon att du har ögonen öppna tack!

Mvh"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SMY som gjorde God180 är på väg med en ny 260W modd. http://vapingunderground.com/threads/smy260-260watt-box-mod.3... Vart ska det sluta? 1GW eller? Man vet ju aldrig hur framtiden ser ut...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

När vet man att det är dags att byta Coil?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

När vet man att det är dags att byta Coil?

Jag brukar byta mina coils när det börjar smaka bränt oavsett inställning jag har på modden.

Man kan faktiskt göra rent coilen och återanvända den. Koka vatten och häll det i ett glas. Doppa ner tank delarna inklusive coilen och rör om. Låt det stå i typ 5-10 min. Häll ut det varma vattnet och skölj av med kallt. Coilen behöver torkas i ungefär 24 till 48 timmar beroende på coil. Alla delarna måste var helt torra innan man återanvänder dem. Finns det vatten kvar i coilen kan den bli förstört genom kortslutning.

Ett förslag är att använda en helt ny coil under tiden och när den nya behövs göras rent så byter du ut den mot den gamla rengjorda. Tillslut så kommer du att märka oavsätt om du gör rent så kommer det att smaka bränt och då är det dags att kasta den och använda en ny igen. På detta sätt slipper du köpa coils ofta. Även om en coil inte är särskilt dyr så sparar man lite i alla fall...

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Fotade hela samlingen på rad idag 6 nya tillskott på g kommande vecka dock Overkill is barely enough!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Gjorde ni några kap på Black Friday rean? La en liten beställning från slowtech men inte mycket mer. Hoppas lite på att det dyker upp något till Cyber Monday.

Blev lite smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Jag brukar byta mina coils när det börjar smaka bränt oavsett inställning jag har på modden.

Man kan faktiskt göra rent coilen och återanvända den. Koka vatten och häll det i ett glas. Doppa ner tank delarna inklusive coilen och rör om. Låt det stå i typ 5-10 min. Häll ut det varma vattnet och skölj av med kallt. Coilen behöver torkas i ungefär 24 till 48 timmar beroende på coil. Alla delarna måste var helt torra innan man återanvänder dem. Finns det vatten kvar i coilen kan den bli förstört genom kortslutning.

Ett förslag är att använda en helt ny coil under tiden och när den nya behövs göras rent så byter du ut den mot den gamla rengjorda. Tillslut så kommer du att märka oavsätt om du gör rent så kommer det att smaka bränt och då är det dags att kasta den och använda en ny igen. På detta sätt slipper du köpa coils ofta. Även om en coil inte är särskilt dyr så sparar man lite i alla fall...

Jag har ett MYCKET snabbare sätt att återanvända coils.
Ta bort bomullen och bränn bort allt annat skit, sen så låter du coilen bli riktigt varm, släpper på powerknappen och håller den över rinnande kallt vatten. Din coil är precis som ny.
Lärde mig från den här guiden

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15051249']Fotade hela samlingen på rad idag 6 nya tillskott på g kommande vecka dock Overkill is barely enough!

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/910/8SNDmq.jpg

Såg en av bilderna där du hade en fill port typ på din Yaeliq e juice. Var fick du tag på den?
Menar den här:

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Såg en av bilderna där du hade en fill port typ på din Yaeliq e juice. Var fick du tag på den?
Menar den här:
http://puu.sh/dcBqd/9739b84209.jpg

Yaeliq själva säljer dom

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15052132']Yaeliq själva säljer dom

Hittade det nu på deras hemsida. Dumt av mig att inte beställa det innan, får bli vid nästa tilfälle jag handlar juice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Sist jag beställde från Yaeliq så fick jag också mina saker tullade. Betalade ungefär 50kr per flaska som tull. Surt pris, men men..

Idag fick jag hem AVI:n. Jag fick betala 83 kronor tull för 2 flaskor OCH 100 kronor i speditionsavgift till posten... Hade ingen aning om att man blev skyldig att betala vidareleverans från tullen när det var dom som stoppade den förra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Jag har ett MYCKET snabbare sätt att återanvända coils.
Ta bort bomullen och bränn bort allt annat skit, sen så låter du coilen bli riktigt varm, släpper på powerknappen och håller den över rinnande kallt vatten. Din coil är precis som ny.
Lärde mig från den här guiden

Jag antog att han använde en Aspire Nautilus tank eftersom jag tittade tillbaks på sidan 73 och såg en bild där på en extra coil till den. Men det är klart har han byggt själv i en RDA/RBA är det en helt annan sak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Jag antog att han använde en Aspire Nautilus tank eftersom jag tittade tillbaks på sidan 73 och såg en bild där på en extra coil till den. Men det är klart har han byggt själv i en RDA/RBA är det en helt annan sak.

Jodå, Aspire nautilus mini så det har du mycket rätt i.
Lyckades gå igenom den första coilen på 10 dagar..

Funderar på att beställa hem en Aspire Atlantis men då behöver jag något annat än min Vamo V5 så behöver rekommendationer på något går att köra på 20-30W?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Fair enough

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Jodå, Aspire nautilus mini så det har du mycket rätt i.
Lyckades gå igenom den första coilen på 10 dagar..

Funderar på att beställa hem en Aspire Atlantis men då behöver jag något annat än min Vamo V5 så behöver rekommendationer på något går att köra på 20-30W?

Aspire Atlantis har jag hört mycket gott om. Allt utom juice nivå, på ynka 2-3ml. Men den är den mest fantastiska clearomizer jag sett. Finns stora boxar och mindre boxar. Hört bra om T8 och T6, även Sigeli 100W. Jag kör själv på en Cana DNA30 mod, den fungerar utmärkt, använder den mer o mer sällan dock nu när jag använder mechs. Man kan köra Aspire Atlantis på 40W+ utan dry / burnt hit. Aspire Atlantis är nästan som en RBA som är färdigbyggd till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Aspire Atlantis har jag hört mycket gott om. Allt utom juice nivå, på ynka 2-3ml. Men den är den mest fantastiska clearomizer jag sett. Finns stora boxar och mindre boxar. Hört bra om T8 och T6, även Sigeli 100W. Jag kör själv på en Cana DNA30 mod, den fungerar utmärkt, använder den mer o mer sällan dock nu när jag använder mechs. Man kan köra Aspire Atlantis på 40W+ utan dry / burnt hit. Aspire Atlantis är nästan som en RBA som är färdigbyggd till dig.

Vad jag kört om T6an är att chippet inte ska vara nå vidare stämmer det?

Sitter och funderar på en H-ana mod DNA 30.

Kan väl även påpeka att storleken inte har något betydelse då jag kommer att använda den hemma. Vamo V5 får fortsätta följa med mig till jobbet/ut.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vad jag kört om T6an är att chippet inte ska vara nå vidare stämmer det?

Sitter och funderar på en H-ana mod DNA 30.

Kan väl även påpeka att storleken inte har något betydelse då jag kommer att använda den hemma. Vamo V5 får fortsätta följa med mig till jobbet/ut.

Köper du Sigeli 100W så får du en framtidssäker box med mer kraft än du behöver. More watt more fun! Bättre batteritid med.
Den på Fasttech kostar bara 87,91 dollar just nu och med koden ''CYBMON14'' får du 10% off på hela din order. Du sparar dig ungefär 9 dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Köper du Sigeli 100W så får du en framtidssäker box med mer kraft än du behöver. More watt more fun! Bättre batteritid med.
Den på Fasttech kostar bara 87,91 dollar just nu och med koden ''CYBMON14'' får du 10% off på hela din order. Du sparar dig ungefär 9 dollar.

"bara"

Juletider och snålt på kontot men ska ta en titt på den.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

"bara"

Juletider och snålt på kontot men ska ta en titt på den.

Haha jag förstår hur du menar. ''Vape budget hands''
För priset är produkten väldigt prisvärd. Precis som en Volkswagen Golf har ett väldigt bra pris för vad man får med bilen. Skulle dock inte säga att en Cadillac Escalade är prisvärd.
Sen kommer det ju ner till vad man själv vill ha. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Haha jag förstår hur du menar. ''Vape budget hands''
För priset är produkten väldigt prisvärd. Precis som en Volkswagen Golf har ett väldigt bra pris för vad man får med bilen. Skulle dock inte säga att en Cadillac Escalade är prisvärd.
Sen kommer det ju ner till vad man själv vill ha. Lycka till!

Vet du om det är V1 eller V2 som dem säljer på fasttech?

Ser ut att bli en Hana Modz v3.

Däremot så är VTC5 slut hos fasttech, Några tips på vart man kan inhandla ett sådant?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vet du om det är V1 eller V2 som dem säljer på fasttech?

Ser ut att bli en Hana Modz v3.

Däremot så är VTC5 slut hos fasttech, Några tips på vart man kan inhandla ett sådant?

Tror det är V2 de säljer, det var någon som skrev det i deras forum. Jag är inte 100% säker på det dock. Det finns många DNA30 mods ute idag, min kostade runt 700kr (Detta var i somras) och jag har Cloudpor varianten. Kolla runt lite på olika hemsidor innan du köper.
Köp inte batterier från Fasttech, du kanske ALDRIG får dem.. Tyvärr.. De står att man får de inom 60 dagar, och 60 dagar är en LÅNG tid. Kolla på svenska hemsidor, Esmokes, eciggs etc. VTC5 är väldigt bra batterier. Skulle du få fatt på VTC4 istället så är de också 30A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Tror det är V2 de säljer, det var någon som skrev det i deras forum. Jag är inte 100% säker på det dock. Det finns många DNA30 mods ute idag, min kostade runt 700kr (Detta var i somras) och jag har Cloudpor varianten. Kolla runt lite på olika hemsidor innan du köper.
Köp inte batterier från Fasttech, du kanske ALDRIG får dem.. Tyvärr.. De står att man får de inom 60 dagar, och 60 dagar är en LÅNG tid. Kolla på svenska hemsidor, Esmokes, eciggs etc. VTC5 är väldigt bra batterier. Skulle du få fatt på VTC4 istället så är de också 30A.

Som det ser ut nu så blir det en Aspire Atlantis och en HANA MOD dna30 från fasttech och 2st VTC5 från aliexpress.

Okej eciggs hade VTC5 hemma så det blir 2st där ifrån.

Edit: Vart batterier och coils från eciggs och hana mod dna30 + Aspire atlantis från fasttech nu när det var 10% rabbat också.

Visst kan jag köra en VTC5 i min Vamo V5?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Som det ser ut nu så blir det en Aspire Atlantis och en HANA MOD dna30 från fasttech och 2st VTC5 från aliexpress.

Okej eciggs hade VTC5 hemma så det blir 2st där ifrån.

Edit: Vart batterier och coils från eciggs och hana mod dna30 + Aspire atlantis från fasttech nu när det var 10% rabbat också.

Visst kan jag köra en VTC5 i min Vamo V5?

Ja du kan köra VTC5 i din Vamo V5.