KÖPRÅD: ~3000 kr (processor + moderkort)

Permalänk
Skrivet av Kaljo:

Vaknat på fel sida?

Jag frågade vad folk tyckte, och i och med att AMD's processorer är mest prisvärda (trots idiotin med 8 kärnor) så valde jag det.
Precis som jag skrev över så fungerar mitt grafikkort fortfarande väldigt bra idag trots höga upplösningar, däremot CPU:n, not so much. Flaskhalsar en hel del i dels emulatorer, men även i andra processorkrävande program som typ XSplit/OBS och diverse bildhanteringsprogram.

MEN TACK <3

Eftersom att dagens spel använder 4 kärnor, så kommer FX-83xx utklassa i5/i7 när det gäller streaming pga. 8st riktiga cores. Det finns alltså 4st cores över till själva streamingen.

Här har du en video som förklarar samt bevisar det för dig. TS du har gjort rätt val.

Edit: Nu citerade jag fel person men han ser nog också detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Nej då, jag var bara inte övertygad om att CPUn va ansvarig. Jag blev än mer skeptisk när det verkade som att en hyfsad överklockning inte gjort nämnvärd skillnad.

Med det sagt; för streaming blir det inte mkt bättre än 83XX utan att man lägger typ dubbla pengarna.

Förstår det, CPU-köp är oftast knappt försvarbara. Som tur är kan jag kränga mitt gamla till brorsan för en tusenlapp kanske.

Visa signatur

Moderkort: TUF GAMING X570-PLUS (WI-FI)
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8-Core
GPU: GTX 2070 Super
Skärm: Samsung Odyssey G9 49" 240Hz