Lista över TV-apparater för HC-gamern

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/60PN650T/lg-60-...

Vore den här plasman något att ha för casual gamerna? Såg den på rea häromdagen för 7K ungefär.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/60PN650T/lg-60-...

Vore den här plasman något att ha för casual gamerna? Såg den på rea häromdagen för 7K ungefär.

56ms i input lag har den. Det är en ganska tydlig input lag, men är du casual går det bra att spela singleplayer riktigt bra utan att du stör dig på eftersläpningen. Även fps Singleplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

56ms i input lag har den. Det är en ganska tydlig input lag, men är du casual går det bra att spela singleplayer riktigt bra utan att du stör dig på eftersläpningen. Även fps Singleplayer.

Ok tackar för svar =). Vill ha som minst 55 tum under 10 papp som är iaf hyffsad för casual spelande. Vad jag läst i din post så bör jag iaf satsa på något närmare 35ms iaf.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ok tackar för svar =). Vill ha som minst 55 tum under 10 papp som är iaf hyffsad för casual spelande. Vad jag läst i din post så bör jag iaf satsa på något närmare 35ms iaf.

Om du är en Casual gamer som gränsar till HC så skall du satsa på en som ligger runt 35ms(+-5). Om du däremot vill ha en plasma så kan du nästan helt säkert dra bort 10/15ms av LBT då den gamla klockade versionen kan ha ett dubbelt mindre tal än det som LBT visar(eftersom det är olika tekniker och man tror att LBT missbedömmer pixelförändringen när hela sidan byter bild samtidigt och felaktigt räknar det som responstid då plasman är ljussvagare).

Du har en 55 tums LCD från Thomson som sägs vara helt ok för casual spelaren, men det finns dock inga riktiga test ute "än".. annars ett prisvärt komplement till spelrummet i 55 tum för casual spelaren.

http://www.pricerunner.se/pl/2-2850956/TV/Thomson-55FU4243-pr...

Permalänk
Medlem

Har sett många problem snabbhet vs bildkvalitet. skriver från en snabb skärm nu BenQ 120 hrz Xl2420T som sägs ha 1-2 ms men detta är en TN skärm och jag tycker den är skit var gäller färger. Tycker den är värdelös på förgåtergivning, men om man bara vill ha en snabb skärm så fungerar den för sitt syfte.

Men spelar ofta på andra skärmar då jag vill ah bra färgåtergivning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippaz:

Har sett många problem snabbhet vs bildkvalitet. skriver från en snabb skärm nu BenQ 120 hrz Xl2420T som sägs ha 1-2 ms men detta är en TN skärm och jag tycker den är skit var gäller färger. Tycker den är värdelös på förgåtergivning, men om man bara vill ha en snabb skärm så fungerar den för sitt syfte.

Men spelar ofta på andra skärmar då jag vill ah bra färgåtergivning.

Det gäller i stort sett samma sak då man väljer en HC-gamerTV. Bildkvalite eller spelglädje man får göra sitt val efter det eller se till att lägga ut tillräckligt med pengar för att få båda delarna. De dyrare pjäserna ger dock bäst av båda delar som Sony´s supersnabba skärmar på 6/8ms (för TV) eller Panasonic´s snabbaste Plasmor som ger detsamma på sin sida för TV (16ms+LBT30ms). Alternativt helt enkelt köpa 2 TV-apparater

http://www.displaylag.com/picture-quality-vs-gaming-performan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Om du är en Casual gamer som gränsar till HC så skall du satsa på en som ligger runt 35ms(+-5). Om du däremot vill ha en plasma så kan du nästan helt säkert dra bort 10/15ms av LBT då den gamla klockade versionen kan ha ett dubbelt mindre tal än det som LBT visar(eftersom det är olika tekniker och man tror att LBT missbedömmer pixelförändringen när hela sidan byter bild samtidigt och felaktigt räknar det som responstid då plasman är ljussvagare).

Du har en 55 tums LCD från Thomson som sägs vara helt ok för casual spelaren, men det finns dock inga riktiga test ute "än".. annars ett prisvärt komplement till spelrummet i 55 tum för casual spelaren.

http://www.pricerunner.se/pl/2-2850956/TV/Thomson-55FU4243-pr...

Tackar så enormt, den var ju betydligt billigare än det jag hade som budget Får blir ett köp så man kan spela i höst/vinter mörkret.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Tackar så enormt, den var ju betydligt billigare än det jag hade som budget Får blir ett köp så man kan spela i höst/vinter mörkret.

Nu finns det ingen ren test på den pjäsen, men från användares egna ord så är den riktigt snabb för spel, så man kan inte säga annat än att om det stämmer så får man mycket tum för slanten som går att spela på.

Lycka till med ditt val. Kom gärna tillbaka och berätta om din TV sen, hur den känns att spela på, bildkvalite etc från din sida dvs.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag rätt chockad. Hittade ett Leo bodar test på en r473an modell och mättes upp över 40. Måste göra om mina tester och se om det är något specifikt för Abu modellen eller bildläget eller om jag mätt fel. .http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl40r473-201309243348.ht...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nu blev jag rätt chockad. Hittade ett Leo bodar test på en r473an modell och mättes upp över 40. Måste göra om mina tester och se om det är något specifikt för Abu modellen eller bildläget eller om jag mätt fel. .http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl40r473-201309243348.ht...

Nej då stämmer det, det är en casual*. Du kan ju prova klocka mot datorskärmen iallafall, men deras test är på EU modellen så det ska stämma. Tar bort notisen i tråden

Permalänk
Medlem

Har du sett fler tester på r473an. Ska som sagt hem och testa igen. jag får inte ihop det med att den ska ha 40 ms tillsammans med min 40-45 ms plasma och benQ Monitorer. Har inte läst något om att Gtx 580 ska vara rappare via hdmi jämte dvi.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har du sett fler tester på r473an. Ska som sagt hem och testa igen. jag får inte ihop det med att den ska ha 40 ms tillsammans med min 40-45 ms plasma och benQ Monitorer. Har inte läst något om att Gtx 580 ska vara rappare via hdmi jämte dvi.

Ja det låter lite konstigt, men det stämmer nog, iallafall är den helt klart spelbar för casual-gamers. På papperet dvs.

Permalänk
Medlem

Testat nu med VGA utgången blev det på XL2410Tn och jo den sackar efter lite emellanåt. Svårt säga exakt med alla dubbelbilder och grejs mojs det blir.

Som sagt duger mer än väl för en hardcore/casual spelare ändå men inte riktigt så rapp som första testet vill påskina. Kan inte testa DVI då jag har dålig DVI utgång på det GTX 580 jag har på backup datorn som har några dåliga stift antagningsvis.

Blir nog att testa en W656.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Nu finns det ingen ren test på den pjäsen, men från användares egna ord så är den riktigt snabb för spel, så man kan inte säga annat än att om det stämmer så får man mycket tum för slanten som går att spela på.

Lycka till med ditt val. Kom gärna tillbaka och berätta om din TV sen, hur den känns att spela på, bildkvalite etc från din sida dvs.

Fanns det någon test på denna TV?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL50W656ASAE/s...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Det finns ingen officiell test på 656, men på 653. Anledningen till att jag har med den i min lista är att före 653 testades så var det inlägg från en kille på avforums som gick in i en TV butik med "Leo Bodnar Input Lag tester" och gjorde lite privata tester för att bekräfta att Sony's W807/805 verkligen hade så låg input lag som det sades "17ms", vilket han bekräftade. Han sa dock att han testade en 50tums TV från Sony's W600 serie som han lägre input lag än W807/805 på 15ms vilket fick allt att låta som en skröna.

Senare när allt planat ut så kommer denna review ut på W653

Citat:

Sony’s 2013 Bravias have proven to be superb gaming TVs, and the W65 is no exception. With [Scene Select] set to “Game“, the 42W653A effortlessly smashed through our existing input lag record (held by another Sony – the W8), posting a jaw-dropping figure of 14.6ms on the Leo Bodnar lag tester. Engaging [LED Motion Mode] – should you wish to do so – barely increased the lag by a mere 6ms to 20.5ms which is an excellent level of responsiveness no other non-Sony HDTVs have been capable of matching to date. Add full 4:4:4 reproduction (in [Game] and [Graphics] mode) to the equation, and we’re convinced you won’t find a better flat-screen television on which to play video games at the moment.

Jag väntar dock på en test gjord av en av SweC members för att få en 100% bekräftelse med LBT då han jobbar på ett ställe som säljer TV-Apparater.

Permalänk
Medlem

Finns väl länkad i första posten. Fick just hem just den tvn.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Finns väl länkad i första posten. Fick just hem just den tvn.

V i l l. F å. K l o C k a D. T E S T.

Runt 6ms skall den ge på 656 fototekniken.

Permalänk
Medlem

Nu var det lättare att jämföra 9/10 var de smått identiska. Första shoten var XL2410Tn något före vad det såg ut som

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nu var det lättare att jämföra 9/10 var de smått identiska. Första shoten var XL2410Tn något före vad det såg ut som

Ok

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker denna borde bli klistrad?

Permalänk
Medlem

Ett tiotal Tv-apparater på runt 28ms i input lag är lagt in på listan. Samsung's 5500/5505.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Ett tiotal Tv-apparater på runt 28ms i input lag är lagt in på listan. Samsung's 5500/5505.

Vi har nån Samsung tv på jobbet, ¨någon tog med sig en 360 med Fifa och NHL och det var en jävla fördröjning (input lag) på den, man kunde röra spaken för att springa åt höger sen 1-2 sek senare så rörde gubben sig.

Nu vet jag inte vilken modell det är, och Game mode eller liknande var inte igång, men att gå från att spela på min W905 och den var inte trevligt haha.

(sen att jag totalt suger på Fifa o NHL är en annan sak, jag spelade som nått Legends lag på NHL, med Salming o Gretzky och kompisen som spelar NHL hela tiden var Italien o spöa mig med 5-0 haha.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Vi har nån Samsung tv på jobbet, ¨någon tog med sig en 360 med Fifa och NHL och det var en jävla fördröjning (input lag) på den, man kunde röra spaken för att springa åt höger sen 1-2 sek senare så rörde gubben sig.

Nu vet jag inte vilken modell det är, och Game mode eller liknande var inte igång, men att gå från att spela på min W905 och den var inte trevligt haha.

(sen att jag totalt suger på Fifa o NHL är en annan sak, jag spelade som nått Legends lag på NHL, med Salming o Gretzky och kompisen som spelar NHL hela tiden var Italien o spöa mig med 5-0 haha.)

Samsungs 6000,7000 och 8000 serie har från runt 35ms upp till +90ms på vissa apparater även i game-mode. Nya tester där de döpt om HDMI porten till "PC" har dragit ner 90ms varianten till runt 60ms, men fortfarande, jämfört mot dina 8ms/19ms LBT på Sony's W905 så är gapet för stort för att ens jämföras mot varandra.

De som aldrig spelat på snabb datorskärm och är van med en casual gamerTV måste prova Sony's värsting TV's för att förstå hur stor skillnaden egentligen är.

Du får ta med din TV till Jobbet

Jag pallar inte input lag då siffran stiger, redan vid 30 känns det för markant då man är van CRT känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Samsungs 6000,7000 och 8000 serie har från runt 35ms upp till +90ms på vissa apparater även i game-mode. Nya tester där de döpt om HDMI porten till "PC" har dragit ner 90ms varianten till runt 60ms, men fortfarande, jämfört mot dina 8ms/19ms LBT på Sony's W905 så är gapet för stort för att ens jämföras mot varandra.

De som aldrig spelat på snabb datorskärm och är van med en casual gamerTV måste prova Sony's värsting TV's för att förstå hur stor skillnaden egentligen är.

Du får ta med din TV till Jobbet

Jag pallar inte input lag då siffran stiger, redan vid 30 känns det för markant då man är van CRT känsla.

6 timmars tågresa med min 40 tummare med mig till jobbet? Näää skippar det nog

Dock så är jag säker på att det är inte en 6000-8000 serie, kanske förra generationens tv är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

6 timmars tågresa med min 40 tummare med mig till jobbet? Näää skippar det nog

Dock så är jag säker på att det är inte en 6000-8000 serie, kanske förra generationens tv är det

Hehe ok då förstår jag

En del äldre pjäser utan game mode har säkert ännu högre input lag än 100ms. Huvva

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Hehe ok då förstår jag

En del äldre pjäser utan game mode har säkert ännu högre input lag än 100ms. Huvva

Mm ska jobba natt en vecka o en kamrat ska ta med sig Xbox, då fan ska jag hitta Game läget på TVn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Mm ska jobba natt en vecka o en kamrat ska ta med sig Xbox, då fan ska jag hitta Game läget på TVn!

Om inte annat så kan du prova ändra namnet på HDMI kopplingen på TVn i inställningarna till PC

Om modellen är riktigt gammal så kanske den inte har ett game-mode

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en ny tv att spela mitt SNES på, Mega Man med för högt input lag är omöjligt Tror du att jag kommer bli nöjd med den här?
LG LED-TV 50LN5400? Läste runt lite på Google och i en recension (http://reviews.lcdtvbuyingguide.com/lg-lcd-tv/lg-50ln5400.html) så tyckte dom att den hade problem med motion blur vid spelande.

Jag är inte jätteintresserad av någon dyr tv eftersom jag inte kollar på tv utan bara spelar någon gång ibland på den, så den här låg i rätt prisklass för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4jken:

Jag ska köpa en ny tv att spela mitt SNES på, Mega Man med för högt input lag är omöjligt Tror du att jag kommer bli nöjd med den här?
LG LED-TV 50LN5400? Läste runt lite på Google och i en recension (http://reviews.lcdtvbuyingguide.com/lg-lcd-tv/lg-50ln5400.html) så tyckte dom att den hade problem med motion blur vid spelande.

Jag är inte jätteintresserad av någon dyr tv eftersom jag inte kollar på tv utan bara spelar någon gång ibland på den, så den här låg i rätt prisklass för mig.

Du måste nog satsa på en Sony för Led-impulse läget om du vill få en totalt suddfri bild i rörelse, eller en Plasma. Annars så är svarstiden så pass låg att du får spelglädje på den modellen du tittar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Du måste nog satsa på en Sony för Led-impulse läget om du vill få en totalt suddfri bild i rörelse, eller en Plasma. Annars så är svarstiden så pass låg att du får spelglädje på den modellen du tittar på.

Okej, är inte jättekänslig för suddig bild, har iaf inte upplevt det tidigare, var lite orolig bara eftersom dom anmärkte på det på recensionen.

Eventuellt en sån här då, Sony Bravia KDL-42W650A, lite synd att ingen av dom två modellerna jag siktar på verkar säljas i något varuhus så man kan gå in och kolla hur stor skillnaden mellan dom är. Får bli en slantsingling eller något. Tack för det snabba svaret iaf!