Permalänk
Medlem

Bitfenix - Shadow of Prodigy

Min workstation var lite tråkig, orginalfront med stor logga bara.

När de släppte Shadow blev jag lite sugen på dess former, så jag passade på att baka ihop en front till min Prodigy. Som dessutom kan ha en 240mm radiator innanför sig, slipper man ha den i chassit. (Eller dubbla för att kyla GPU också)

Datorconfig
AMD A10 6800k
16gb GeIL EVO Veloce
2x120gb Intel 320 SSD
VTX3D Radeon 7950 X-Edition Boost
Custom vattenkylning, 240mm radiator i toppen, Be Quiet! fläktar på radiatorn och Thermaltake röda LED-fläktar fram och bak. Extra 240 radiator bakom fronten, delvis passiv i väntan på mer fläktar.
En 140mm fläktar på radiatorn i fronten right now. Endast CPU i loopen så ingen skada skedd.

Bygglogg
http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1234399-sh...

Bitfenix - Shadow of Prodigy

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Snygg utsida, men hur ser insidan ut?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Snyggare innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Snygg utsida, men hur ser insidan ut?

Som ett råttbo, nä, inte så jättefarligt men sista fixen blir nog med radiator och vattenblock på plats

Hade en äldre bild innan främre radiatorn tog plats.
Ska fota mer insida när allt är på plats på insidan, men det dröjer nog en månad till innan jag har tid att mörda min workstation i flera timmar.

Skrivet av R4UWR:

Snyggare innan

Estetiskt håller jag med, men för att få in dubbla 240mm radiatorer i en Prodigy så är det acceptabelt

Visa signatur

Permalänk

Sexig ju

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem

Hittade fler bilder, har uppdaterat galleriet också.
Här ser man det nya golvet som jag gjorde ovanför pumpen som gör det hela lite cleanare.
Man ser också min egenbyggda lilla låda som sitter ovanför nätagget, detta för att få in ett 17cm långt nätagg i en Prodigy (går inte annars).

Petat in ett 750w Be Quiet Dark power pro, så kräm finns och blir över

När man tittar in genom fönstret så ska man inte se några kablar alls är tanken, och ett helt cleant flytande golv.
Den stående hårddisken är inte aktuell längre.

Visa signatur