Permalänk

Köpa BF4 genom proxy

Hej!

Hittade för några veckor har en steg-för-steg guide om hur man köper BF4 genom en mexikansk proxy.
Nu när det är dags att förhandsboka så hittar jag den såklart inte. Är det någon som kan länka till den eller skriva en ny så vore jag jättetacksam!

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePunisher313:

Hej!

Hittade för några veckor har en steg-för-steg guide om hur man köper BF4 genom en mexikansk proxy.
Nu när det är dags att förhandsboka så hittar jag den såklart inte. Är det någon som kan länka till den eller skriva en ny så vore jag jättetacksam!

Saxat från ett annat forum.
Vet dock inte hur säkert/lagligt detta är så gör det på egen risk.

"Guide till hur jag gjorde:

1. Ladda ner FoxyProxy som tillägg i Chrome och lägg till en mexikansk IP
(201.116.196.98 port 80) och klicka i att denna proxy ska användas för alla URL:s
2. Gå till store.origin.com och logga in, lägg till de paket du vill ha och gå vidare till betala (Cuja)
3. Fyll i alla uppgifter som behövs för att betalningen ska kunna genomföras.
4. Slå av proxyn INNAN du trycker på betala
5. Nu kommer du hitta BF4 Digital Deluxe i ditt bibliotek på Origin."

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av enG:

(201.116.196.98 port 80) och klicka i att denna proxy ska användas för alla URL:s
2. Gå till store.origin.com och logga in, lägg till de paket du vill ha och gå vidare till betala (Cuja)

Tack så mycket! Så länge jag får tillbaka mina pengar om de tar bort spelet från mitt konto så gör det mig inget.

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av enG:

Jag föreslår istället att man slår av proxyn innan man loggar in.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vad gör det för skillnad? Jag följde guiden utan några problem. Har nu spelet i origin och cirka 450kr (bf4+premium) har dragits från mitt konto.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad gör det för skillnad? Jag följde guiden utan några problem. Har nu spelet i origin och cirka 450kr (bf4+premium) har dragits från mitt konto.

För att du skickar känslig information via proxyn. Du har ingen aning om vad det finns för övervakning på den servern.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

För att du skickar känslig information via proxyn. Du har ingen aning om vad det finns för övervakning på den servern.

Jag använde mig utav ett e-kort så det enda informationen de kanske kan se är mina inloggningsuppgifter, men för halva priset av kostnaden i sverige så tycker jag det är värt det (speciellt för en fattig student)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag använde mig utav ett e-kort så det enda informationen de kanske kan se är mina inloggningsuppgifter, men för halva priset av kostnaden i sverige så tycker jag det är värt det (speciellt för en fattig student)

Jo, men fortfarande hade det varit mycket bättre att stänga av proxyn innan inloggningen...

Det hade ju kostat halva priset då med, känns dumt att eventuellt offra inloggningsupggifter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som känner till en säker indisk VPN? Vill jämföra priset med Mexiko.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Lite off topic maybe men har en fråga, ska man köpa limited edition? Premium edition ?
Fattar 0 yo

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag håller med så jag gjorde på det sättet för att vara på den säkra sidan.

Skrivet av enG:

"Nu kommer du hitta BF4 Digital Deluxe i ditt bibliotek på Origin", ja förutsatt att man tog det
Men jag bekräftar iaf att detta fungerar.
OffT: Känns bra när man faktiskt kom ihåg något från spanska lektionerna

EDIT:

Skrivet av kungenaik:

Lite off topic maybe men har en fråga, ska man köpa limited edition? Premium edition ?
Fattar 0 yo

Premium edition är spelet + alla DLCs etc (Premium medlemskap). Limited edition är spelet + en DLC och inget premium medlemskap. Premium går ju dock att köpa senare om man vill

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungenaik:

Fattar 0 yo

De köper precis vilken version du vill, själv köpte jag Digital Deluxe + premium... yo

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av enG:

Jag förstår inte hur man gör detta. Varken Firefox eller Chrome med FoxyProxy fungerar. Blir bara "Server not found" eller liknande, med din föreslagna proxy såväl som med de två andra jag har hittat. Fungerade med en indisk proxy, men det är dyrare där än i Sverige. Vet du någon mexikansk proxy som fungerar?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Jag förstår inte hur man gör detta. Varken Firefox eller Chrome med FoxyProxy fungerar. Blir bara "Server not found" eller liknande, med din föreslagna proxy såväl som med de två andra jag har hittat. Fungerade med en indisk proxy, men det är dyrare där än i Sverige. Vet du någon mexikansk proxy som fungerar?

För mig funkade det för några veckor sedan att bara Googla "mexican proxy" och ta en av dessa: http://www.proxynova.com/proxy-server-list/country-mx/
Använde dock inte något tillägg utan ändrade proxyn manuellt i Firefox inställningar. Glöm inte att ändra till rätt port också.

Permalänk
Medlem

Jag Googlade "mexican Ip PROXY" och fick fram denna sidan: http://www.proxynova.com/proxy-server-list/country-mx/ funkade utmärkt för min del och jag köpte BF4+premium åt både mig och min grabb via proxy. Du kanske gör något galet?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Går det att göra så att betalningssidan blir på svenska och inte spanska?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Jag råkade köpa två ex av BF4 och säljer gärna ett om någon vill ha, den är köpt från oneplay, 300 :- vore bussigt

Permalänk
Medlem

Jag försöker med det här nu men det står bara och tuggar, jag har provat flera ip's och det blir ingen skillnad, vad gör jag fel?
Det funkar utan problem för min polare och jag gör på exakt samma sätt som han.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Passa på och köp nu ni som inte har. Kostar bara 150kr via mexikansk proxy och 180 via brasiliansk!

Permalänk
Medlem

"Tyvärr är denna produkt inte är tillgänglig än." Får jag upp med mexikansk proxy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av enG:

Detta funkar ännu perfekt köpte precis ett andra account till sambon min med premium o exp lalala för 450kr !:)

Tack för tipset, funkade för ett par månader sen o nu med, du sparade in runt tusenlappen åt mig !

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *