Unreal 2 kantutjämning!

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
EAX är väl till för att få "surround"-känsla just när man bara har två högtalare, eller har jag missuppfattat något? Jag tycker iaf att EAX ger rätt så sköna effekter i mina hörlurar.

EAX är inte "till" för 2 högtalare ... bäst funkar det om man har 5.1 surround system, då hör du ganska exakt från var alla röster kommer. Och sedan om du t.ex är i en tunnel och skjuter så ekar ljuden osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkrebel
Asså.. jag ändrade till max.. men nu laggar det istället..

jag har en 1,4ghz athlon 256 ram.. geforce ti200.. borde ju flyta liksom!!

Ehm...AA med ett ti200? Det är väl en väldigt dum idé?

Permalänk

hihi

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

för mig flyter det perfekt med 2x AA på....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM

Jag kan se framför mig hur det hackar fram i 20 fps när det stormar in ett par fiender som skjuter vilt omkring sig.

Runt 30-40FPS i alla fall....men jag brukar inte köra fullt FSAA.

Permalänk
Citat:

Jag kan se framför mig hur det hackar fram i 20 fps när det stormar in ett par fiender som skjuter vilt omkring sig.

Nej du, Henke var här på LAN nu i helgen. Han körde med Kantutjämning och höga options på allt i spelet och det lagga ingenting.

Med min ator är det lite värre däremot

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

FSAA är bara onödigt, kör man på 640x480 kanske jag skulle sträcka mig till att använda ett...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Eftersom AA mest bara är bandbreddskrävande (för minnet) så bör man få samma fps i 1280x1024 utan AA som man får med 4xAA i 640x480. Men då kan man säkert föredra 1280x1024 eftersom allt blir mycket skarpare!
Men jag längtar tills jag får mitt Radeon 9700, då blir det AA i 1280x960 all the way!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
FSAA är bara onödigt, kör man på 640x480 kanske jag skulle sträcka mig till att använda ett...

Ser ju bättre ut....så varför är det onödigt?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

jag har provat med allt på max, utom ultra high shadows med 2x AA och får typ 15-30 fps på den utomhusbana jag testat... Vilket för den delen är första gången man är utomhus, när man väl börjat sitt mission.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristerZ
jag har provat med allt på max, utom ultra high shadows med 2x AA och får typ 15-30 fps på den utomhusbana jag testat... Vilket för den delen är första gången man är utomhus, när man väl börjat sitt mission.

Det är ungefär vad jag väntade mig, att det inte laggar alls låter alltför bra för att vara sant.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Det laggar aldrig för mig i Unreal2, jag tror inte det gör det för någon. Det kan hacka där imot. Jag ligger på ca 40fps om man tittar ut över landskapet på första banan med 6x Anti-Aliasing och 16x Anisotropic Filtering. Det tycker jag är helt spelbart.

Behöver ni bilder också?

Permalänk

aa lägg upp nå bild så man får se

TM: Men Majestic har ju för det första bättre 3dkort än ChristerZ, och han kasnke sköter sin hårddisk bättre....kanske också har tweakat ordentligt för bättre prestanda osv....

Visa signatur

Permalänk

Jag vet inte om Majestic överklockar, men jag gör, så just nu går mitt kort en bra bit över vad en 9700 presterar. Så mitt kort är inte sämre på något vis. Just nu kör jag mitt kort i 324/297. Min disk är väldefragmenterad, dock inga andra tweaks.

Jag glömde även att säga att jag kör Unreal2 i 1024x768. Jag har nu testat att ta bort 2xAA och nu ligger framesen runt 40-50 på samma utomhusbana.

Permalänk

Ja, något måste du ha som gör din maskin så snabb Majestic, jag har precis testat att sätta 6x Anti-Aliasing och 16x Anisotropic Filtering och gått ut och tittat på landskapet du beskriver och jag ligger på 25-32.

Vad får du för 3Dmark? Jag får strax över 15000.

Permalänk

Här är en bild från Unreal2 med allt på max och 6x Anti-Aliasing och 16x Anisotropic Filtering.

http://slaner.com/oskar/pics/Unreal%202/Unreal2fps.jpg

Jag använder 2 sätt att mäta FPS:n. Fraps och Unreal 2`s inbyggda.

37-38FPS på det stället.

Kommer snart med 3dmark resultat.

Permalänk

Jag testade med att stänga av allt vad AA och AF heter och det ända jag tjänade var ett par futtiga frames. Nu fick jag istället mellan 29-34?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordic
Eftersom AA mest bara är bandbreddskrävande (för minnet) så bör man få samma fps i 1280x1024 utan AA som man får med 4xAA i 640x480. Men då kan man säkert föredra 1280x1024 eftersom allt blir mycket skarpare!
Men jag längtar tills jag får mitt Radeon 9700, då blir det AA i 1280x960 all the way!

hehe med din specs 190 FSB så kan du nog glömma att spela U2 med ett Radeon överhuvudtaget, så länge du inte har divider på agp-bussen förstås...

Och som någon annan sa...det "laggar" aldrig! -i singleplay iaf

Permalänk

Här har ni min 3dmark:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5741414

Jag kan säga att jag kör med Truform i Unreal2 också men jag tog bort FSAA och truform i 3dmark (som man ska göra)

Har förövrigt inte tweakat det något.

Permalänk
Avstängd

jag trodde inte eax hade nåt med hur många högtalare man använde.. bara med miljön ljude kommer ifrån? därför det hette environmental bla bla nåt Dvs ekar i tunnlar osv?

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
hehe med din specs 190 FSB så kan du nog glömma att spela U2 med ett Radeon överhuvudtaget, så länge du inte har divider på agp-bussen förstås..

Nej, jag har ju inte någon divider och jag har hört att Radeon 9700 ska vara kinkiga med hög FSB. Men det ser ut som att det varierar hur högt man kommer med olika moderkort och chipsets. På nForce 2 ska man helst slå av AGP 8x om man ska köra över 70 MHz AGP-busfrekvens. Jag har sett många som kör 200-220 MHz på KT333/400 som inte har problem, med allt godis påslaget för AGP (4x + f/w).

Med 190 MHz FSB ligger jag på 76 MHz AGP, men mer än så och mitt GF3 ballar ur. Får hoppas på det bästa, annar säljer jag moderkortet och köper ett med nForce 2.

Permalänk
Medlem

Låter som en bra ide...fast jag tycker egentligen att Radeonkorten borde palla mer..:)
Jag och andra sidan har divider på mitt Iwill fast min kassa 1800+prolle vägrar ju klocka mer än till 1900+...:(
Så jag behöver ju inte vara orolig för FSB problemet...

OT: Undrar hur bra U2 funkar på min burk....;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Det laggar aldrig för mig i Unreal2, jag tror inte det gör det för någon. Det kan hacka där imot. Jag ligger på ca 40fps om man tittar ut över landskapet på första banan med 6x Anti-Aliasing och 16x Anisotropic Filtering. Det tycker jag är helt spelbart.

Behöver ni bilder också?

Jo ifall det inte händer nåt särskilt så är det inte så konstigt med 40 fps, men när det dyker upp lite Skaarj och skjuter omkring sig är ju dock en annan femma. Tråkigt vore det annars om allt var lugnt och stilla i U2 Apropå lagga så menar jag att det blir hackigt när man vänder sig någorlunda snabbt när fps:en dyker för kraftigt.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
jag trodde inte eax hade nåt med hur många högtalare man använde.. bara med miljön ljude kommer ifrån? därför det hette environmental bla bla nåt Dvs ekar i tunnlar osv?

Det också ... om jag inte tar på EAX på mitt 5.1 så hör jag inte exakt var ljuden kommer ifrån, det gör jag med EAX på

Permalänk
Avstängd

okej.. ja jag e inte säker.. men det stämmer kanske...

förresten.. lagga är när man har hög ping typ när man spelar.. har man kass fps så hackar det... inget annat
Det e som att säga "spela data"

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Jo ifall det inte händer nåt särskilt så är det inte så konstigt med 40 fps, men när det dyker upp lite Skaarj och skjuter omkring sig är ju dock en annan femma. Tråkigt vore det annars om allt var lugnt och stilla i U2 Apropå lagga så menar jag att det blir hackigt när man vänder sig någorlunda snabbt när fps:en dyker för kraftigt.

Jo det är ju sant men vi snackade om första banan i unreal2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur ser man fps i unreal2?
Själv har jag då inte märkt av några fps drops i det spelet. Kör iof med FSAA o AF av. Tycker det är lite onödigt när man kör upplösningar över 1280*. Annars är det inga problem när det kommer en massa kramgoa monster på banan.

Visa signatur

ASUS P4S8X (BIOS 1004)
Intel(r) Pentium(r) 4 2.8Ghz
Gigabyte Maya II Radeon 9700 PRO

Permalänk
Medlem

Hur är det med refreshrate? .. Får man bättre prestanda med lägre frekvens och tvärtom?

Detta är det första spelet jag spelat där man kan ändra raten.

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xmurfen

Hur ser man fps i unreal2?

Tryck fram konsol med Ö
skriv "stat fps" ... utan " "