Unreal 2 kantutjämning!

Permalänk

Unreal 2 kantutjämning!

Jag blev tipsad om att ändra kantutjämningen i spelet för att få bättre grafik. Men jag kan inte hitta var man gör detta?

nån som kan tala om..?

Permalänk
Medlem

Högerklicka ditt skrivbord/egenskaper/inställningar/avancerat/ditt grafikkort
Där ska du kunna ändra antialiasing...

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk

Asså.. jag ändrade till max.. men nu laggar det istället..

jag har en 1,4ghz athlon 256 ram.. geforce ti200.. borde ju flyta liksom!!

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vilket spel du lirar, FSAA äter upp massa prestanda.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

nej, det borde det inte.

Permalänk

okey på svenska tack! :/

FSAA?

mellquist: Menar du att det inte borde flyta? varför inte?

Permalänk
VR-fantast

FSAA = Full Screen Anti Aliasing

Alltså AA, AntiAliasing, Kantutjämning

Du behöver inte dra på max i det ... prova med 2x eller Quincunx, visserligen är din dator inte så lämpad för det så du får nog dra ner på en hel del andra saker för att det ska vara tillfredställande då...

Ladda ner 4x.xx drivrutinerna från nvidia om du inte har, dom ger lite mer prestanda i AA

Och som sagt, AA äter massa prestanda

Permalänk

Fan.. får köpa MULTI mycket mer ram.. tänkte uppgradera till typ 1024 i ram eller nåt.. så man får galen speed.. hatar när spel laggar.. det värsta som finns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkrebel
Fan.. får köpa MULTI mycket mer ram.. tänkte uppgradera till typ 1024 i ram eller nåt.. så man får galen speed.. hatar när spel laggar.. det värsta som finns

Köp istället en ny processor mannen.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
VR-fantast

Lyssna på Nexus
Krävs mer än bara ram .. faktum är att du inte lär ha någon större glädje av mer än 512 ram såvida du inte håller på med CAD eller dylikt ..

Grafikkort och moderkort och nya ddr minnen ger ju såklart också allt du behöver... typ en ny dator alltså

Permalänk
Medlem
Permalänk
VR-fantast

Vad har han för dator i övrigt ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Vad har han för dator i övrigt ??

1,4ghz athlon 256 ram.. geforce ti200

Antar det är GF3 TI200

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
VR-fantast

Ja det vet jag, men jag syftade ju på inlägget ovanför mitt, alltså bilden som var tagen med ett R9700pro

Permalänk
Medlem

*Hänvisar till andra raden i signaturen*

Permalänk
Citat:

Ja det vet jag, men jag syftade ju på inlägget ovanför mitt, alltså bilden som var tagen med ett R9700pro

Okej

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkrebel
Asså.. jag ändrade till max.. men nu laggar det istället..

jag har en 1,4ghz athlon 256 ram.. geforce ti200.. borde ju flyta liksom!!

Jag skulle nog få ett anfall om jag försökte spela Unreal 2 på den datorn, jag tycker det är lite segt redan på min xp2400+, 512ddr, geforce ti4200.....

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spender
*Hänvisar till andra raden i signaturen*

Ahh visste inte att den var din burk...
Är trött så slutledningsförmågan är inte påslagen heller ...

Permalänk

FSAA äger...synd bara att texten blir suddig.

Ska testa Unreal2 idag...umm...alltså jag ska testa det hos utvecklaren

Permalänk
Medlem

Texten blir väl bara suddig med quincunx.

Permalänk

Kan inte säga mer än att 6x Anti-Aliasing och 16x Anisotropic Filtering äger i Unreal2

(/me love the powha of the Radeon 9700!)

Permalänk
VR-fantast

Hur hög upplösning och hur höga inställningar i övrigt kör du då ? Bra fps ? EAX på ?

Edít : Den frågan är alltså till Majestic

Permalänk
Medlem

FSAA är en ren GPU intensiv sak.. det du behöver är ett gfxkort som heter satyg.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
FSAA är en ren GPU intensiv sak.. det du behöver är ett gfxkort som heter satyg.

Nej, det heter ATI 9700Pro som sagt

Permalänk
Medlem

True True

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks

glöm inte minnet och minnesbussen

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Citat:

Hur hög upplösning och hur höga inställningar i övrigt kör du då ? Bra fps ? EAX på ?

Edít : Den frågan är alltså till Majestic

kör i 1024x768 och allt på fullt. Utan EAX...har bara 2 högtalare, så det duger.

Fint är det iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

kör i 1024x768 och allt på fullt. Utan EAX...har bara 2 högtalare, så det duger.

Fint är det iallafall

Jag kan se framför mig hur det hackar fram i 20 fps när det stormar in ett par fiender som skjuter vilt omkring sig.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Hedersmedlem

EAX är väl till för att få "surround"-känsla just när man bara har två högtalare, eller har jag missuppfattat något? Jag tycker iaf att EAX ger rätt så sköna effekter i mina hörlurar.

Och Darkrebel, "jag har en 1,4ghz athlon 256 ram.. geforce ti200.. borde ju flyta liksom!!"

Dagens skratt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

om man sätter max på FSAA, blir det mycket skillnad på alla spel. är det lika stor skillnad som ett steg på upplösning alltså 800x600 till 1024x768 (eller vad det är)

u2,simcity4,ut2k3 osv??

Visa signatur

jag känner Printscreen, i verkligheten också.