Permalänk

CS: GO Server problem

Hej
När jag försöker göra en dedicated csgo server så funkar det inte, det står bara såhär:
''Failed to find and connect to an acceptable dedicated game server''
Jag har öppnat portarna som behövs för spelet och testat att stänga av brandväggen.
Min router är en Asus RT-N66U.
Såhär ser min exe ut eller hur man ska säga det:

"C:\Server\CS GO\csgoserver\srcds.exe" srcds -game csgo -console -usercon -ip192.168.1.2 -port 27015 +game_type 0 +game_mode 0 +mapgroup mg_bomb +map de_nuke -tickrate 128 -autoupdate

Dold text

Har testat att googla problemet men har inte hittat något svar.
Det jag vill är att folk ska kunna komma in på min server.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Hej
När jag försöker göra en dedicated csgo server så funkar det inte, det står bara såhär:
''Failed to find and connect to an acceptable dedicated game server''
Jag har öppnat portarna som behövs för spelet och testat att stänga av brandväggen.
Såhär ser min exe ut eller hur man ska säga det:

"C:\Server\CS GO\csgoserver\srcds.exe" srcds -game csgo -console -usercon -ip192.168.1.2 -port 27015 +game_type 0 +game_mode 0 +mapgroup mg_bomb +map de_nuke -tickrate 128 -autoupdate

Dold text

Har testat att googla problemet men har inte hittat något svar.
Det jag vill är att folk ska kunna komma in på min server.

Kanske ska vara så men ska "-ip192.168.1.2" sitta ihop på det sättet? Ska det inte vara "-ip 192.168.1.2"?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ja och ska det inte vara ditt publika IP också?

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Kanske ska vara så men ska "-ip192.168.1.2" sitta ihop på det sättet? Ska det inte vara "-ip 192.168.1.2"?

Har nu testat att göra mellanrum, funkar fortfarande inte. :/

Skrivet av Dudde:

Ja och ska det inte vara ditt publika IP också?

Testade som du sa och då får man ingen anslutning till steamservers står det i server consolen.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Har nu testat att göra mellanrum, funkar fortfarande inte. :/

Testade som du sa och då får man ingen anslutning till steamservers står det i server consolen.

Har du öppnat port 27015 i routern?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Har du öppnat port 27015 i routern?

Ja jag har öppnat portarna

Fattar verkligen inte vad felet är.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Ja jag har öppnat portarna
http://i.imgur.com/Kd06tRe.png

Fattar verkligen inte vad felet är.

Har du verkligen öppnat portarna till rätt ip? Ser ut att vara "default gateway" du öppnat till, alltså routern. Du måste välja din dators ip adress.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Har du verkligen öppnat portarna till rätt ip? Ser ut att vara "default gateway" du öppnat till, alltså routern. Du måste välja din dators ip adress.

Routern har 192.168.1.1 och min dator har 192.168.1.2

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Routern har 192.168.1.1 och min dator har 192.168.1.2
http://i.imgur.com/fnkPzZs.png

Har du släppt igenom anslutning genom brandväggen?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Har du släppt igenom anslutning genom brandväggen?

Ja, jag har testad att stänga av brandväggen.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Ja, jag har testad att stänga av brandväggen.

Provat att köra direkt i modemet?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Provat att köra direkt i modemet?

Jag testade koppla min dator direkt in i modemet och då kunde båda jag och min kompis joina. Har du några förslag om vad problemet kan vara i routern? Det är en Asus RT-N66U.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag testade koppla min dator direkt in i modemet och då kunde båda jag och min kompis joina. Har du några förslag om vad problemet kan vara i routern? Det är en Asus RT-N66U.

Har du startat om routern efter att du öppnat portarna?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Har du startat om routern efter att du öppnat portarna?

Startade om routern nu och försökte, funkar fortfarande inte.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Startade om routern nu och försökte, funkar fortfarande inte.

Verkar som sagt vara något lurt med routern, har dock inte någon aning om vad...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Verkar som sagt vara något lurt med routern, har dock inte någon aning om vad...

YESS!!! Det funkar nu, updaterade routern!
Tack så himla mycket att du försökte hjälpa mig! Tack!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Har du fått tag på nån vettig Pub Config? Letar överallt känns det som men hittar fan ingen!

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk

Så funkar inte servern igen....
Har gjort allt som jag gjorde förut dvs öpnnat portar och brändväggen etc.
Är det routern som det är fel på?

Visa signatur

-