[BF4] SweC eventtråd - #1 "Mumble & PW only!"

Permalänk
Moderator
Moderator

[BF4] SweC eventtråd - #1 "Mumble & PW only!"

Tjena folket,

7 december, kl 19:00 så låser vi vår BF4 32'a server, gör om den till HC med Rush/Obliteration och delar ut lösenordet endast på Mumble! Detta är första evenemanget, vi har tänkt oss flera! Denna kvällen är alltså exklusivt eran!

SweClockers.com 32 Server

[B]Lösenordet släpps på Mumble enbart!

[/B]

Server settings blir Hardcore - Tack vare EA/Dice's problematiska krav på serverinställningar så kan vi inte köra SweCore för tillfället.

Ta tillfället i akt att samla vänner och spela i en riktigt rolig omgivning, vi kommer att streama på www.swec.tv inifrån servern för att göra det till en minnesvärd spelkväll!

Om denna kvällen blir framgångsrik så kommer det att planeras fler och ja, vi tar emot idéer och önskemål men lovar inte att genomföra det. Från och med nu spikar vi också att våra evenemangskvällar börjar kl 19.00 så alla vet.

Se också till att få ordning på eran mic och headset, hoppa in på Mumble.sweclockers.com för detta blir nog en rekordkväll med god kommunikation! För er som inte känner till Mumble är det ett alternativ till Teamspeak och Ventrilo som baseras på öppen källkod: Mumble @ Sourceforge.

Har du Mumble? Klicka på bilden ovan så ansluter du direkt!

Glöm inte att filma eget och posta här i tråden efter vi spelat den kvällen så andra ser hur roligt vi haft!

Varmt välkomna!

Live streams!

Citat:

www.swec.tv

Detta är inte en officiell Sweclockers.com stream utan sköts av administratörerna bakom BF serverna och SweClockers Spelgemenskap. Kan variera i kvalitet och innehåll då vi inte är professionella streamers.

Här kommer eventuella videos att länkas efteråt.

Citat:
Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Tidigare events lagras här!

Eftersom vi bara kommer att köra en tråd för alla events så kan ni lägga bevakning på hela tråden, gamla poster hamnar här nere!

Äldre events

Dold text
Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Kanske borde strunta i dopet och kasta ut sin flickvän ^^

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Bah alltid HC...
Kan ni inte varva lite så alla får som dom vill?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känner att jag spelar för lite Battlefield 4, vad är nu skillnaden på hardcore och vanligt? Några vapen som är bannade på vissa banor eller dy. special regler?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Reap:

Bah alltid HC...
Kan ni inte varva lite så alla får som dom vill?

Det är jättebra att du säger till, om jag lovar att nästa event blir i normal? Detta är såpass enkelt och lätt att anordna att vi kan köra det rätt snart igen.

Events är enklare att variera än en server som vi satt till en viss typ. 32'an är också vår experimentserver så den kommer nog sällan att ha enbart en och samma uppsättning inställningar. 64'an kör vi som den är, dock har vi sett väldigt många önska sig en normal också. Expanderar vi så vet vi vad ni vill ha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Känner att jag spelar för lite Battlefield 4, vad är nu skillnaden på hardcore och vanligt? Några vapen som är bannade på vissa banor eller dy. special regler?

Hardcore, reducerat hp så man dör lättare, ingen 3D spotting eller Map

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Hardcore, reducerat hp så man dör lättare, ingen 3D spotting eller Map

Kan bli en intressant upplevelse, får se hur det blir att spela det :p.

Självklart kommer jag springa runt med en shotgun, förbereder mig redan nu för noob förolämpningarna jag fruktar kommer komma... men kanske kan det vara annorlunda här? Får se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Kan bli en intressant upplevelse, får se hur det blir att spela det :p.

Självklart kommer jag springa runt med en shotgun, förbereder mig redan nu för noob förolämpningarna jag fruktar kommer komma... men kanske kan det vara annorlunda här? Får se...

Så är friendly fire på också så akta vart du skjuter och be om ursäkt ifall du råkar TKa!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Så är friendly fire på också så akta vart du skjuter och be om ursäkt ifall du råkar TKa!

Så spelet blir mer likt Counter Strike, brukar inte döda så många allierade där... får hoppas jag inte gör det i BF heller, är iofs lite skillnad på 5 eller 16 i laget, men tror nog det inte ska vara något problem ;). I värsta fall kommer jag bli väldigt duktig på att be om ursäkt... Men jag ska nog försöka vara något försiktig med mina granater.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Så spelet blir mer likt Counter Strike, brukar inte döda så många allierade där... får hoppas jag inte gör det i BF heller, är iofs lite skillnad på 5 eller 16 i laget, men tror nog det inte ska vara något problem ;). I värsta fall kommer jag bli väldigt duktig på att be om ursäkt... Men jag ska nog försöka vara något försiktig med mina granater.

Ett tips, om det är långt avstånd, tryck q en gång så hör du om din gubbe säger "Enemy spotted" (eller liknande) så vet du helt säkert!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddmaan:

Ett tips, om det är långt avstånd, tryck q en gång så hör du om din gubbe säger "Enemy spotted" (eller liknande) så vet du helt säkert!

Nja, då är det så långt iväg att jag ändå inte kan träffa honom med min shotgun... inte lönt då ;). (Jag har trots allt spelat någonting mellan 30 och 70 timmar, och någonstans runt 1100+ kills med shotguns, inte riktigt säker på vad mitt Origin konto säger... Så helt grön är jag inte ).

Permalänk

Ska se ifall jag inte kan kika förbi när man gibbar BF4.

Permalänk
Medlem

Kommer jag in, så kör jag nog upp spelet på streamen "twitch.tv/loliz3n" alternativt www.lennartdaboss.se

Visa signatur

MOTHERBOARD: GIGABYTE B450 AORUS PRO CPU: AMD Ryzen 5 3600 4.2GHz GPU: MSI GeForce GTX 1060 3GB PSU: Fractal Design Integra R2 500W 80+ Bronze CHASSI: NZXT H440 RAM: CORSAIR Vengeance LPX Black 2666MHz SSD1: Samsung 850-Series 250GB SSD2: Samsung 840-Series 250GB HDD: Samsung 1TB OS: Windows 10 Pro MONITOR1: AOC G2460PQU TN 144Hz 24" MONITOR2: DELL UltraSharp U2311H 23"

Permalänk

Hade vart sjukt kul! Men krockar med jobbets julbord. Lycka till och ha så skoj alla Ni som kommer vara med!

Visa signatur

Cooler Master Nepton 120XL | i7 3820 @ 4,2ghz | Asus P9X79 Pro | 16 GB Kingston HyperX DDR3 PC12800 | Sapphire r9 290x Tri-X | Samsung 250gb SSD

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Nja, då är det så långt iväg att jag ändå inte kan träffa honom med min shotgun... inte lönt då ;). (Jag har trots allt spelat någonting mellan 30 och 70 timmar, och någonstans runt 1100+ kills med shotguns, inte riktigt säker på vad mitt Origin konto säger... Så helt grön är jag inte ).

Jaha ja då är det ju inte så effektivt.. Det var inte menat som en noobförklaring!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av knype:

Kommer jag in, så kör jag nog upp spelet på streamen "twitch.tv/loliz3n" alternativt www.lennartdaboss.se

Kul med fler streams, jag lägger upp den i första posten om du kommer med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice den servern har varit lite för död på sistone och jag har saknat lite rush.

/Daz

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Willhelm:

Nice den servern har varit lite för död på sistone och jag har saknat lite rush.

/Daz

Jo, vi har använt den som testserver med lite olika saker på den men framförallt inte startat den med folk som sitter där - det är dags. Lyckas vi fylla den så vore det trevligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer ni att köra China rising mapsen ikväll?

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz 32gb | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av iskalle:

Kommer ni att köra China rising mapsen ikväll?

Vi hade tänkt det men om folk inte vill så kan vi ju plocka bort dem, vi har lättare för att vara lite flexibla ikväll på ett engångsevent.

Omröstning uppe.Helst så startar vi inte om servern under pågående event så ni har bara en timme på er att rösta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi hade tänkt det men om folk inte vill så kan vi ju plocka bort dem, vi har lättare för att vara lite flexibla ikväll på ett engångsevent.

Omröstning uppe.Helst så startar vi inte om servern under pågående event så ni har bara en timme på er att rösta.

Ufghh, kanske lite förvirrande svar för vissa Med/Utan passar nog bättre ^^

Edit: såg att ni ändrade.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz 32gb | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av iskalle:

Ufghh, kanske lite förvirrande svar för vissa Med/Utan passar nog bättre ^^

Edit: såg att ni ändrade.

Japp, vi såg det själva. Inte alltid bra att slänga upp något lite snabbt.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Hm, jag trodde att folk som hade köpt limited edition också hade tillgång till CR men det verkar inte så. Alltså är eventet premium only och det var inte riktigt tanken...

Nej, sorry killar, vi har snackat om det och vi tar inte CR kartorna för att göra eventet tillgängligt för alla. Så vi tar bort omröstningen och kartorna!

Visa signatur