Är spelet så dåligt optimerat? CS:GO

Permalänk
Skribent
Skrivet av blackeagle:

Det är dock skillnad på FPS som visas och FPS i form av beräkningar internt i vissa spelmotorer, vilket är problemet med diskussionerna här.

Vad jag förstår så har det med synkning och t.ex. avrundningar av gravitationssimulering att göra, som när man kunde hoppa lite högre i Quake vid vissa FPS, för att det avrundades uppåt ett snäpp mer än andra inställningar.

Om högre FPS innebär fler beräkningar/uppdateringar till servern, så får du ju mer flyt om du ligger på minst det antal beräkningar som servern kan hantera, även om inte du ser alla dessa exakt bild för bild.

Skrivet av samots:

Clientens fps bör alltid överstiga serverns tickrate i cs för att allt ska flyta optimalt.

Clientens fps är inte bara det antal bilder i sekunden som ritas upp, det är även hur ofta clienten gör en ny uppdatering av världen.
Uppdateras världen snabbare så kan även info till/från servern skickas snabbare.

även inputs från mus/tangentbord beräknas vad jag vet vid varje fps.

Dold text

Det har ni helt rätt i!

Dock om jag inte minns helt fel så är de flesta officiella CS:GO servers inställda med 64-120 i tick, just för att balansera ut det gentemot alla spelare (räknat på steams hårdvaru survey's).
Rätta mig om jag har fel på den punkten!

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:
Dold text

Det har ni helt rätt i!

Dock om jag inte minns helt fel så är de flesta officiella CS:GO servers inställda med 64-120 i tick, just för att balansera ut det gentemot alla spelare (räknat på steams hårdvaru survey's).
Rätta mig om jag har fel på den punkten!

Det verkar ju rimligt ja, så om det inte är några andra beräkningar (som Quake-exemplet med gravitationsfysiken vid hoppande och liknande) som gör att en mer fördelaktig data skickas till servern, så är det en minimum på serverns tick rate som man vill åt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Tråd efter tråd efter tråd och folk fortfarande envisas med att man aldrig i livet skulle behöva använda mer än 60fps på en 60Hz skärm.
Och varför inte bara använda Vsync när man ändå håller på?

Är ju upp till var man hur man vill kunna spela.
Märker man skillnad på 60 och 200fps så ska man ju fan inte komma och försöka övertyga någon om att han visst har fel för skärmen minsann bara kan visa så pass många bildrutor och bla bla bla blaa.

@TS tar det lugnt och välj ut dina fighter, ingen ide att ens svara på idiotiska inlägg som hör hemma i någon ryggdunkarklubb på fejjan.
Du har redan fått några bra tips på vad man kan göra ytterligare men source motorn är som den är och den säger stopp bara. =/

Permalänk
Avstängd

kan det inte vara så enkelt att motorn i CS:GO fungerar bättre med högre fps så att det känns smoother, om jag inte kommer ihåg fel så var det någon motor för länge sedan som man även hoppade längre och sprang fortare med högre fps, så varför hacka på killen om han upplever att spelet flyter bättre med superhög fps?

Permalänk
Avstängd

Fpsen är viktig för känslan. Även om inte skärmen har stödet

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Jag märker så jävla stor skillnad på 200-250 fps och 80-100 fps, på min 60 hz skärm i cs:go. Spelet är nästintill ospelbart med 60-80 fps med min 60 hz skärm för att musen och "aimet" känns helt stelt, medans musen körs mycket bättre i 200+ fps.

Jag stängde av triple buffering och double buffering och körde v-sync OFF så fick jag fps 200+ med HD 6970 i 1920x1080 upplösning och allting Ultra ^^

(har också 200+ FPS i BF3)

dom som säger att man bara behöver ha 60 fps på 60 hz skärm har så jävla fel.

Skulle gärna vilja "visa" alla er som tror att 60 fps är samma som 300+ fps... hur stor skillnad det är.

om någon vill spela cs:go, så adda mig på steam:
sandgroda

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Vad många verkar missa är att FPS inte mäter något konstant flyt. 60 FPS innebär inte att flytet är maximalt på en 60 hz skärm eftersom alla frames är olika långa och synkar inte exakt med när skärmen vill ha en ny bild. Du skulle kunna ha 60 frames under den första millisekunden av varje sekund och säga att det är 60 FPS. Skulle det innebära maximalt flyt?

Spelar ni CS vet ni att varje millisekund räknas när det ska skjutas. Ibland känns det som att man borde dödat någon men det inte blev så på grund av fördröjningar i bild, nätverk etc. Hade man haft en lite, lite nyare bild hade man kanske fått killen. Här kommer de 300 FPSen in. Bilden som visas på skärmen är helt enkelt nyare. Skillnaden blir så klart mindre och mindre ju högre uppdateringsfrekvensen stiger och för de flesta är nog flytet tillräckligt vid 60 FPS men jag tvivlar inte på att en ganska erfaren CS-spelare märker skillnad på 60 FPS och 300 FPS.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

I teorin får du ju en nyare bild om du har 250FPS än 60FPS per bildruta så det TS säger kan stämma dock måste tearingen bli hemsk?

Förresten är alla CS spel är skit och spelarna tror dem är något så jag har svårt att hålla med TS.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Sötast

Alltså dessa eviga trådar fyllda med naysayers.

Det finns många titlar som påverkas avsevärt av hur hög fps man har.
I t.ex Quake3 så hoppade man högre och längre med en viss fps (166 om jag inte minns fel?)

Det var så avsevärt stor skillnad att man inte kunde komma upp på vissa ställen om man inte hade rätt fps.

RUST som är en så pass ny titel bevisar det ännu mer. Om man har 3 fps (låst) så hoppar man c:a 2-3 gånger högre än vad man gör vid 60 fps. (Ja, man kan alltså hoppa över en hel husvägg)
Och vid 20 fps så hoppar man ~15% högre än vid 60 fps.

Det handlar inte alltid bara om vad man ser, utan mycket annat också.

Permalänk
Medlem

Följt denna tråd, måste säga att de som inte har provat spelet inte har så mycket att tillägga i denna tråd.

Tycker att folk som spelar Counterstrike GO konstant borde veta bättre än alla andra som kommeterar och skäller på TS då detta gäller spelmekaniken och självaste motorn spelet använder.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Ok då, jag har semi läst igenom halva den här tråden förut och va påväg att skriva ett svar men nu har de gått lite för långt tror jag. så för att få tyst på "bara 60fps på en 60hz skärm" gnället:
Screen tearing händer när skärmen visar DELAR AV OLIKA FRAMES. 10fps / uppdatering på skärmen = 10 bilder. jag spelar Quake i 600fps med en 60hz skärm och jag ser 1 del av 10 olika bilder varje uppdatering.
SERVERN uppdaterar i 77gånger i sekunden i Quake(standarden när jag höll på med detta), men min CLIENT uppdaterar 600frames i sekunden och EMULERAR NÄTVERKSKOD i 77fps till servern.
jag vet inte 100% hur det funkar i cs men jag gissar på att dessa TICKS är exakt samma sak. vad jag ser på min skärm är vad jag tror stämmer och skjuter efter. om jag sätter min fps på 60 kan jag inte träffa ALLS och mitt spel uppdaterar inte 77gånger i sekunden så jag måste ha minst 77fps för att kunna spela optimalt. 77 delat på 60 blir ~1,28 vilket innebär att min tearing kommer flytta sig runt över skärmen eftersom uppdateringarna hela tiden blir ojämna. det här va ett av de största problemen med Quake när jag spelade det. bästa lösningen för mig blev att höja fpsen till 600 / 1200 (har bytt datorn sedan jag inte klarade av 1200fps stabilt för många årsen) vilket då innebär att jag har 10st olika bilder(jag antar olika, men det är iallafall indelat i 10 av tearings) på min skärm varje uppdatering, MEN skillnaden på framesen (själva hacket) blir mindre än om jag skulle ha lägre fps.
Om någon kan hänvisa mig till något som bevisar att jag varje uppdatering ser SAMMA bild helt förstörd så gör det annars sluta jiddra om 60hz hit o dit.
Sen kommer vi till känslan och ögats förmåga. det är klart som f*n att jag ser skillnad på 600fps och 147, bara en sån enkel sak som att det är osynkat med skärmen så tearingen är inte på samma plats varje uppdatering.
oavsett vad mitt öga kan se och inte kan se så kan jag fortfarande se screentearings, jag kan fortfarande se att min skärm målar ut mer än 1 "frame" i sekunden.

TLDR: screentearings är vad som händer när skärmen målar ut mer än 1 frame per uppdatering, jag kan se screentearings, kan du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Läste i en tråd förut som var lik den här. Förstod inte då och gör inte det nu heller varför man vill ha 250 fps när man har en 60hz eller 120/144hz skärm.

Leta lite på forumet så hittar du nog den och flera trådar om samma sak.

Står också i alla dessa trådar varför högre fps är bättre.

Iaf OnT: Ja, och det blir bara sämre för varje patch, men skin patchen pajade det mesta , hade 500+ fps före den patchen, nu ligger jag på 250-300...

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

TLDR: screentearings är vad som händer när skärmen målar ut mer än 1 frame per uppdatering, jag kan se screentearings, kan du?

Bara för att du ligger på en konstant FPS av 600 betyder det inte att varje frame är exakt 1/600 S lång. M.a.o. så kommer inte tearingen ligga på samma ställe hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Bara för att du ligger på en konstant FPS av 600 betyder det inte att varje frame är exakt 1/600 S lång. M.a.o. så kommer inte tearingen ligga på samma ställe hela tiden.

fast å andra sidan ser den ut o göra det, och jag antar att det är för det är så många uppdateringar(som är relativt synkade med skärmen), och om jag sänker till 147 som sagt så märker jag den skillnaden. (testade nyss)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vad jag menade med det är att det är konstigt att du har detta problem
när det handlar om samma spel, samma Hz, samma fps, men funkar felfritt för en medan det blir problem för en annan.

De blir input lagg The END... Bara för du inte märker det betyder det inte att det inte är där. Märker stor skillnad på rörelse precisionen mellan 60 och 200 fps de gäller majoriteten av spel men en 120 fps med jämna frames ja då behövs inte mer för min smak. Men just cs är de skönt att ligga över 200.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Nu väljer jag inte någon sida här eller så men måste ändå få fram det här känner jag.

det är väldigt fort folk börjar skrika massor om hz/skärm och sånt som dom flesta av oss redan vet, men är det någon som tänker på att vissa spelmotorer påverkas av FPS?

nu har jag absolut ingen aning om cs go gör det men det vore kul om någon kunde länka en källa / bekräfta om spelmotorn faktiskt påverkas eller inte av FPS.

då menar jag också som ex tidig cod modern warffare där du hoppade olika högt beroende på FPS med mera.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AtomicPunk:

Vad många verkar missa är att FPS inte mäter något konstant flyt. 60 FPS innebär inte att flytet är maximalt på en 60 hz skärm eftersom alla frames är olika långa och synkar inte exakt med när skärmen vill ha en ny bild. Du skulle kunna ha 60 frames under den första millisekunden av varje sekund och säga att det är 60 FPS. Skulle det innebära maximalt flyt?

Spelar ni CS vet ni att varje millisekund räknas när det ska skjutas. Ibland känns det som att man borde dödat någon men det inte blev så på grund av fördröjningar i bild, nätverk etc. Hade man haft en lite, lite nyare bild hade man kanske fått killen. Här kommer de 300 FPSen in. Bilden som visas på skärmen är helt enkelt nyare. Skillnaden blir så klart mindre och mindre ju högre uppdateringsfrekvensen stiger och för de flesta är nog flytet tillräckligt vid 60 FPS men jag tvivlar inte på att en ganska erfaren CS-spelare märker skillnad på 60 FPS och 300 FPS.

Är du säker på att det är så? I Anandtechs inputlag test så kör dom TF2 och där spelar inte fps någon roll när det kommer till input och vad som dyker upp på skärmen (om den redan är hög dvs, låg fps kommer såklart påverka) och igen ligger över tickraten så spelar det ingen roll mot server sidan ändå. "The 1152x864 resolution does provide about 200 FPS which will also have an impact on latency, but the fact that 1600x1200 had a higher framerate than 2560x1600 but showed similar latencies, we suspect that the limit was refresh rate." http://www.anandtech.com/show/2803

Skrivet av Allexz:

Alltså dessa eviga trådar fyllda med naysayers.

Det finns många titlar som påverkas avsevärt av hur hög fps man har.
I t.ex Quake3 så hoppade man högre och längre med en viss fps (166 om jag inte minns fel?)

Det var så avsevärt stor skillnad att man inte kunde komma upp på vissa ställen om man inte hade rätt fps.

RUST som är en så pass ny titel bevisar det ännu mer. Om man har 3 fps (låst) så hoppar man c:a 2-3 gånger högre än vad man gör vid 60 fps. (Ja, man kan alltså hoppa över en hel husvägg)
Och vid 20 fps så hoppar man ~15% högre än vid 60 fps.

Det handlar inte alltid bara om vad man ser, utan mycket annat också.

Dessa eviga kommentarer som nämner Quake3, det har redan nämnts flera gånger att fpsn påverkar fysiken i vissa spel, det som vi snackar om här är om det gör det i CS:GO eller inte.

Det är märkligt att så många påstår att det verkligen är så stor skillnad i CS:GO och att man måste ligga över 200fps. Har googlat nu fan i en timme och har inte hittat en enda rimlig förklaring varför det skulle påverka. CS är ändå att rätt populärt spel som många kör på rätt seriöst att ingen skulle kunna ha luskat fram en förklaring om det fanns en tycker jag känns orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

De blir input lagg The END... Bara för du inte märker det betyder det inte att det inte är där. Märker stor skillnad på rörelse precisionen mellan 60 och 200 fps de gäller majoriteten av spel men en 120 fps med jämna frames ja då behövs inte mer för min smak. Men just cs är de skönt att ligga över 200.

Jag får input lag i vissa spel, och stänger då av v-sync i så fall. Men i CSGO har jag inte märkt av något.
Varför kan jag inte förklarar riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

SERVERN uppdaterar i 77gånger i sekunden i Quake(standarden när jag höll på med detta), men min CLIENT uppdaterar 600frames i sekunden och EMULERAR NÄTVERKSKOD i 77fps till servern.

CSGO servrar ligger på 64 tick

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Är du säker på att det är så? I Anandtechs inputlag test så kör dom TF2 och där spelar inte fps någon roll när det kommer till input och vad som dyker upp på skärmen (om den redan är hög dvs, låg fps kommer såklart påverka) och igen ligger över tickraten så spelar det ingen roll mot server sidan ändå. "The 1152x864 resolution does provide about 200 FPS which will also have an impact on latency, but the fact that 1600x1200 had a higher framerate than 2560x1600 but showed similar latencies, we suspect that the limit was refresh rate." http://www.anandtech.com/show/2803

Dessa eviga kommentarer som nämner Quake3, det har redan nämnts flera gånger att fpsn påverkar fysiken i vissa spel, det som vi snackar om här är om det gör det i CS:GO eller inte.

Det är märkligt att så många påstår att det verkligen är så stor skillnad i CS:GO och att man måste ligga över 200fps. Har googlat nu fan i en timme och har inte hittat en enda rimlig förklaring varför det skulle påverka. CS är ändå att rätt populärt spel som många kör på rätt seriöst att ingen skulle kunna ha luskat fram en förklaring om det fanns en tycker jag känns orimligt.

Jag är väldigt säker på att det inte stämmer , Har spelat cs till och från sen 1.5 och det enda märkvärdiga i min config är 800 x 600 res

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

Nu väljer jag inte någon sida här eller så men måste ändå få fram det här känner jag.

det är väldigt fort folk börjar skrika massor om hz/skärm och sånt som dom flesta av oss redan vet, men är det någon som tänker på att vissa spelmotorer påverkas av FPS?

nu har jag absolut ingen aning om cs go gör det men det vore kul om någon kunde länka en källa / bekräfta om spelmotorn faktiskt påverkas eller inte av FPS.

då menar jag också som ex tidig cod modern warffare där du hoppade olika högt beroende på FPS med mera.

Här finns en länk om det. Det gäller faktiskt ända upp till modern warfare 3. Hur det är i ghosts har jag inte den blekaste om, eller black ops 2 för den delen.

Inte direkt spelat GO så kan inte säga varken bu eller bä om det är bättre med 300+ fps. Däremot har jag spelat en hel del 1.6 och där gav det en otrolig skillnad med 100 fps oavsett om man hade en skärm med 60Hz. Så det borde väl inte vara helt otroligt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av simon253:

I teorin får du ju en nyare bild om du har 250FPS än 60FPS per bildruta så det TS säger kan stämma dock måste tearingen bli hemsk?

Förresten är alla CS spel är skit och spelarna tror dem är något så jag har svårt att hålla med TS.

Tearingen blir mindre vid högre fps. Varför? Det vet jag inte. Men jag tror att svaret kan ligga hos några tidigare kommentarer i tråden.

Får ursäkta att jag blir stöddig men det är lagom frustrerande när folk är så säkra på något som dom inte har någon som helst aning om då dom inte ens har spelat spelet. På. En. 60 helvetes Hz skärm.

Permalänk
Skrivet av anon75480:

Jo, men jag får känslan av att de inte testade den biten särskilt länge eftersom citatet är väldigt kort och inte presenterat på något annat sätt. Om du tänker eftersom är det ganska logiskt. Om du har flera frames mellan scanoutsen så kommer det bli den senaste som börjar skickas och då får du en nyare frame på skärmen. Jag tror dock att detta kan vara av mindre betydelse än de andra faktorerna de skriver om.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Utan att vara allt för inläst varför olåst fps känns bättre än låst fps , så kan berätta vad jag känner är skillnaden.

*smooth
*input lag (ja det är input lag enligt mig om man inte låter fps vara olåst känns som om man har vsync på, kanske inte vid 300fps låst men garanterat vid 100)
*stuttering

Det är min erfarenhet, har över 10 000 timmar spelade i CS om någon bryr sig, och har spelat på en hög nivå. Känner dock inte samma i spel som BF3-4 och liknande spel. Men just i CS/Quake/Cod. Är det sjukt viktigt samma med tandgentbord kan inte spela utan ett mekaniskt tbord, och sen jag spela med asus 144hz 1ms skärm bleknar BenQs 120 i jämförelse, ja det är sån stor skillnad ska bli ruggigt intressant med g-sync.

Kommer även ihåg att nvidias 500 serie hade problem med input lag, inget som uppdagades stort för majoriteten kände ej av det. Men fanns en del intressanta forum trådar och tweaks för att lösa det tror det var i samband med en driveruppdatering i 200 serien om jag inte missminner mig. Jag kunde inte spela så bytte till AMD. Spelade otroligt länge med CRT Även just pga input lag på alla platta alternativ. Majoriteten gamers känner inte av det, men hardcore gör det och när man spelat med samma settings flera år märker man skillnad. Vi kan ta xp > win7 övergången en annan gång men var ju samma story där och folk lacka när det var win7 på turnerings datorerna. Men det löste sig efter nåt år... Men det märkte ju inte majoritet heller sorry dålig uppbyggnad skriver på mobil

Visa signatur

i7 6700k @ 4.6 GHz | 16GB DDR4 3866Mhz Trident-Z | ASUS 1080 Ti @ 2050MHz | ASUS z170-Deluxe | Samsung PRO 256 GB | Acer x34a 100hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Tearingen blir mindre vid högre fps. Varför? Det vet jag inte. Men jag tror att svaret kan ligga hos några tidigare kommentarer i tråden.

Jo till viss del måste den ju bli det. Men tearing uppkommer när grafikkortet pumpar ut en ny bild medans skärmen läser av den tidigare vilket göra att den läser in två bilder och har man då riktigt hög FPS borde detta kunna ske tre gånger per uppdatering (vid 180+ FPS). Jag vet inte heller hur det går till men för jag lägre bara ihop fakta jag hört från olika ställen.
Förresten så måste ju G-sync vara intressant för er CS spelare?

Citat:

Får ursäkta att jag blir stöddig men det är lagom frustrerande när folk är så säkra på något som dom inte har någon som helst aning om då dom inte ens har spelat spelet. På. En. 60 helvetes Hz skärm.

Tror alla har spelat på en 60Hz nån gång, Jag gör det nu och jag finner ingen anledning att uppgradera innan G-sync och 4K. Men jag tycker 80FPS duger fint på en 60Hz men sen är jag ju en Battlefield spelare.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jo till viss del måste den ju bli det. Men tearing uppkommer när grafikkortet pumpar ut en ny bild medans skärmen läser av den tidigare vilket göra att den läser in två bilder och har man då riktigt hög FPS borde detta kunna ske tre gånger per uppdatering (vid 180+ FPS). Jag vet inte heller hur det går till men för jag lägre bara ihop fakta jag hört från olika ställen.
Förresten så måste ju G-sync vara intressant för er CS spelare?

Tror alla har spelat på en 60Hz nån gång, Jag gör det nu och jag finner ingen anledning att uppgradera innan G-sync och 4K. Men jag tycker 80FPS duger fint på en 60Hz men sen är jag ju en Battlefield spelare.

Jag känner inte av den dåliga fps på samma sätt i BF som i GO/quake/Cod men det är väl pågrund av det är såpass olika spel "snabbheten" och den "proffs" känslan finns väl inte där på samma sätt. Utan det är väl mer av ett public spel, inget ont mot bf älskar spelet. Men i CS kan några ms vara skillnaden mellan get fragged or frag. Det är konstigt det där men den finns där och det är inte en placebo.

G-sync ska bli grymt intressant tror det kommer ta gamingen till en helt ny nivå, även fast jag inte spelar aktivt idag kommer jag nog köpa det bara för att

Visa signatur

i7 6700k @ 4.6 GHz | 16GB DDR4 3866Mhz Trident-Z | ASUS 1080 Ti @ 2050MHz | ASUS z170-Deluxe | Samsung PRO 256 GB | Acer x34a 100hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Borde inte sweclockers skapa en stor del på första sidan som heter " HZ och FPS 60hz 120hz" å förklara dem som aldrig spelat ett fps på lite högre nivå, o jag har ALDRIG ens varit med i en clan, men har spelat fps sedan doom....eller hired guns var det första på amiga... varje tråd kommer ett flertal in och säger att det aldrig syns skillnad på över 60fps på en 60hz skärm, jo där är vi säkert överens men 60fps går ej spela på i något fps spel som går hyfsat snabbt.. inte bara ögonen du spelar med, känslan för aimet, sensitiviteten , spelar ju ingen roll hur det ser ut om det är skillnad för vi spelar ändå MED ALL AA och sånt avstängt samt låga inställningar...

I COD 4 är det enorm skilnad på 125fps å 250 o tillomed 333, så nu ut å googla får ni era svar..

till TS slå av all AA (aldrig spelat cs vad ja minns men alla andra spel ja spelar i fps genren så slår ja alltid av AA får muslagg i bf serien iaf..) o det är inget ja får för mig..

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Legendarisk

* Håll er till ämnet och svara på ett trevligt och konstruktivt sätt med väl underbyggda resonemang och källor. Tråd rensad. Vissa avstängda för trollande och påhopp. *

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Läst hela tråden idag, fick syn på den redan igår kväll och förstod rätt snabbt att det skulle spåra ur.
Ett tips till TS: Håll koll på din egna attityd gentemot andra som svarar. Jag anklagar inte Dig för att haft dålig attityd, det finns många exempel i tråden från flera personer som kan ta åt sig. Det jag menar är att Du i det här fallet är den som vill ha Hjälp. Din attityd kan avgöra om du får hjälp från någon Annan än dom som bara är taskig mot dig. Just my 2 cent.

För att komma till saken, jag kan delvis hålla med om att jakten på så hög fps kan vara värt det. Har själv spelat cs sen 1.5, och med 1.6 spelade jag på hög nivå. Det dog ut lite med tiden när Source, och senare GO släpptes. Men även för att Valve gjorde om 1.6 så pass att det tappade sin charm lite.

Vilket fall som helst, det jag kan komma på är att som andra har påstått i tråden, minneshastigheten främst. För som du själv säger så ligger varken CPU eller GPU och svettas, kanske om du på något sätt kan "framtvinga" högre fps med någon sorts config, antingen i spelet i sig eller själva spelprocessen.
Jag är verkligen inte insatt i hur GO fungerar, och har ingen direkt lust heller ..

Permalänk

Började läsa tråden men skummade bara igenom de sista två sidorna då det bara är en massa strunt om vem som har fel och rätt gällande hz och fps. Jag vet precis vad du menar och ser ditt dilemma.

FPS i CS har nog varit ett problem över generationer men just i CS:GO så finns det väldigt mycket man kan testa.
(Nu har inte jag någon direkt vikt bakom mina påståenden men detta är enl. erfarenhet)
En god vän har via aktivitetshanteraren ställt in hög prioritet på CS:GO under "Processer" bara denna enkla justering löste väldigt mycket för honom och gav honom det flyt som krävdes.
För mig räckte det med en vettig config och lite "Launch options" Visserligen tror jag ju att du redan ställt in detta när det diskuteras professionellt spelande.
Reddit har en Global offensive del där mycket om just detta delas, mycket vettig info där, googla runt lite på fps fix cs:go så är jag helt säker på att du hittar en lösning tills kvällens lir nalkas.

EDIT: http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/search?q=fps&restrict...

MVH

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Grey | MSI Z87-G45 GAMING | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | MSI GeForce GTX780 OC 3GB DDR5 | XFX XXX Edition 850W 80+ Bronze