AMD belönar aktiva användare i Gaming Evolved App

Permalänk
Melding Plague

AMD belönar aktiva användare i Gaming Evolved App

För att locka nya användare till kvalitetsoptimeringstjänsten Gaming Evolved App introducerar AMD ett belöningssystem, där användare genom att använda tjänsten kan samla poäng för inköp av bland annat grafikkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Bland belöningarna finns spelglasögon från Gunnar, headset från Astro Gaming, spel och grafikkort i R7- och R9-serien från Sapphire. AMD kommer även erbjuda gratis spel via tjänsten Gaming Evolved App i diverse tävlingar."

Glöm inte Swag, viktigaste av allt to be honest.

Permalänk
Medlem

And swag...

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Medlem

...ni vet vad swag ursprungligen menas med va? Innan det blev en term som douchebags använder.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

..and swag! lol

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

Klart de inför det här när man inte har AMD längre!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk

Hoppas att Nvidia hoppar på tåget och gör liknande grej.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

Synd bara att deras grafik optimerings del inte funkar som den ska. Funkar säkert med singelskärm, men icke när man kör eyefinity.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk

Verkar ju fungera bra! Det uppmanar mig att sänka min Eyefinity upplösning ifrån 6048x1080 till vanliga 1920x1080. Trodde att AMD pushade för eyefinity, men det är väl bäst jag lyssnar på programmet och slänger två av mina skrämar!
Synd, jag som gillade eyefinity...

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

Bergis så man måste bo i usa för att få något

Permalänk
Medlem

Får en känsla av att det kommer bli jäkligt svårt att få ut någon slags 'belöning'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Bergis så man måste bo i usa för att få något

Tänkte precis säga det. Väldigt ofta är saker som dessa regionbegränsade till USA..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

...ni vet vad swag ursprungligen menas med va? Innan det blev en term som douchebags använder.

"Ordet swag var under 60 talet i USA en acronym för "Secretly We Are Gay". Det användes för att reklamera homosexuella orgier, fester mm."

Skrivet av dahlberg1992:

Verkar ju fungera bra! Det uppmanar mig att sänka min Eyefinity upplösning ifrån 6048x1080 till vanliga 1920x1080. Trodde att AMD pushade för eyefinity, men det är väl bäst jag lyssnar på programmet och slänger två av mina skrämar!
Synd, jag som gillade eyefinity...

6048x1080 med 1 7970?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Avstängd

Tänk om de skulle ge ut reward points för folk som spelar med strängen "[AMD]" i deras gamertag eller pseudonym som de spelar under.

Fast det vore bara jobbigt...

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Tänkte precis säga det. Väldigt ofta är saker som dessa regionbegränsade till USA..

Läste deras agreement och där stod det att giveaways är worldwide om inget annat är skrivet. Så det går nog i Sverige. Den här reward grejen kommer ju ursprungligen från Raptr som AMD gaming evolved är byggd på.

Permalänk
Medlem

Trevlig om det faktiskt var möjligt =/
Ser ut som man måste hitta något exploit för att hinna göra detta inom ens ett års ren speltid.

Permalänk
Inaktiv

Jag plockade ihop 1000 poäng på morgonen. Titanfall för 25 000 poäng var nog det intressantaste jag såg.

Skrivet av dahlberg1992:

Verkar ju fungera bra! Det uppmanar mig att sänka min Eyefinity upplösning ifrån 6048x1080 till vanliga 1920x1080. Trodde att AMD pushade för eyefinity, men det är väl bäst jag lyssnar på programmet och slänger två av mina skrämar!
Synd, jag som gillade eyefinity...

Nu är vi som kör spel med flera skärmar fortfarande en ganska liten skara. De flesta spelar med en skärm, troligen 1920x1080. Nu finns det nog inget som hindrar att profiler som bättre passar oss också dyker upp.

Permalänk
Medlem

Lek med tanken..

Så, om man köper en billig rigg, väldigt risig och usel. Slänger in ett AMD-kort. Laddar ner "Gaming Evolved App" och drar igång något skitspel som står och snurrar(utan att man lirar) i flera dagar.

Så kan man "tjäna ihop"/farma ihop award points till ett saftigare kort?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Lek med tanken..

Så, om man köper en billig rigg, väldigt risig och usel. Slänger in ett AMD-kort. Laddar ner "Gaming Evolved App" och drar igång något skitspel som står och snurrar(utan att man lirar) i flera dagar.

Så kan man "tjäna ihop"/farma ihop award points till ett saftigare kort?

den går väl inte bara på att spelet är igång utan att du åstadkommer saker i spelet också

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Lek med tanken..

Så, om man köper en billig rigg, väldigt risig och usel. Slänger in ett AMD-kort. Laddar ner "Gaming Evolved App" och drar igång något skitspel som står och snurrar(utan att man lirar) i flera dagar.

Så kan man "tjäna ihop"/farma ihop award points till ett saftigare kort?

Funkar det här?
Jag har ett gammal HD4890 liggandes, kan lika gärna slänga in det i server burken och dra igång något spel då?

Känns dock som att det inte riktigt är så enkelt.

Skrivet av Mr_Lazy:

den går väl inte bara på att spelet är igång utan att du åstadkommer saker i spelet också

Tänkte väl det.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Känns lite fishy, fick ~1000 poäng för att göra profilen komplett och optimisera lite spel. Nu behöver jag bara 78 ggr så mycket för ett R9 270. 35k RP för ett R7 260X. Lär ju bli väldans svårt att få tag på poäng känns det som.

Återstår att se hur mycket man cashar in för några timmars spelande. Ett poäng i timmen lär bli väldigt ruttet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Gloremir:

Synd bara att deras grafik optimerings del inte funkar som den ska. Funkar säkert med singelskärm, men icke när man kör eyefinity.

Skrivet av dahlberg1992:

Verkar ju fungera bra! Det uppmanar mig att sänka min Eyefinity upplösning ifrån 6048x1080 till vanliga 1920x1080. Trodde att AMD pushade för eyefinity, men det är väl bäst jag lyssnar på programmet och slänger två av mina skrämar!
Synd, jag som gillade eyefinity...

Det är därför man skall ha det på när man spelar, på så sätt uppdateras databasen med vettigare inställningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

den går väl inte bara på att spelet är igång utan att du åstadkommer saker i spelet också

Skrivet av Sweede:

Funkar det här?
Jag har ett gammal HD4890 liggandes, kan lika gärna slänga in det i server burken och dra igång något spel då?

Känns dock som att det inte riktigt är så enkelt.

Tänkte väl det.

Ingen aning. Hittar ingen info om det. Annars hade det väl stått något i stil med "Receive Achievements and trade it in for AMD Award-points" ?
Får väl testa ikväll.
:S
"Will this work for users who have Nvidia or Intel graphics in their systems?

This app was designed specifically for AMD gamers, so auto-optimization will only work for those with AMD hardware. The other in-game tools will work for any PC gamer.
"

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ingen aning. Hittar ingen info om det. Annars hade det väl stått något i stil med "Receive Achievements and trade it in for AMD Award-points" ?
Får väl testa ikväll.
:S
"Will this work for users who have Nvidia or Intel graphics in their systems?

This app was designed specifically for AMD gamers, so auto-optimization will only work for those with AMD hardware. The other in-game tools will work for any PC gamer.
"

Skriv gärna resultaten här sen om du testar.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Skriv gärna resultaten här sen om du testar.

Yesbox. Sitter på Nvidia-kort. Vi hoppas

Hittade även info om "Gametime"

"Gametime - Play while the app is running - Up to 25 RP/day"

http://community.amd.com/community/amd-blogs/amd-gaming/blog

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Känns lite fishy, fick ~1000 poäng för att göra profilen komplett och optimisera lite spel. Nu behöver jag bara 78 ggr så mycket för ett R9 270. 35k RP för ett R7 260X. Lär ju bli väldans svårt att få tag på poäng känns det som.

Återstår att se hur mycket man cashar in för några timmars spelande. Ett poäng i timmen lär bli väldigt ruttet.

Ja du borde givetvis fått poäng nog att casha ett R9 290X Turbo edition för att optimisera dina spel

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EyeNEye:

Yesbox. Sitter på Nvidia-kort. Vi hoppas

Hittade även info om "Gametime"

"Gametime - Play while the app is running - Up to 25 RP/day"

http://community.amd.com/community/amd-blogs/amd-gaming/blog

Det är inte många kronor du drar in per dag, vi snackar eventuellt ören hehe.
Cryptomining är nog vad som gäller och sedan köpa spel för eventuell vinst.

Permalänk
Hjälpsam

Kan också säga att Raptr blir mer och mer användbart, först var det nästan inga spel som en kunde optimeras nu är det runt 20% av mina som kan det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon5930:

Det är inte många kronor du drar in per dag, vi snackar eventuellt ören hehe.
Cryptomining är nog vad som gäller och sedan köpa spel för eventuell vinst.

Jag ser det mest som ett sätt att hjälpa gemenskapen, genom att uppdatera databasen.
Det är många som inte en bryr sig om att ändra något på inställningarna när de spelar, såna kan få god hjälp av detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kan också säga att Raptr blir mer och mer användbart, först var det nästan inga spel som en kunde optimeras nu är det runt 20% av mina som kan det.

Finns det någon lista med spel som har stöd för optimering?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB