DICE utför nya tester för premium medlemmar, CTE

Permalänk
Medlem

DICE utför nya tester för premium medlemmar, CTE

Nu har DICE släppt något nytt där vi användare ske ge feedback, CTE - Community Test Environment. Har ni premium och känner för att hjälpa till så går ni med här: https://cte.battlelog.com/bf4/
Ni måste tanka ner en ny client igenom Origin och den ligger på 14.91GB.
Plockar rätt av det första dom announcat i forumet och lägger in det inom citat taggar. Detta kan bli rätt intressant och dom kanske inte har gett upp spelet helt även om det känts så ett tag.

Citat:

Our first initiative on the CTE will be focused around network improvements and fixes – or “Netcode” as it is referred to in the community. We are looking at two separate things: Server Performance and Player Experience.

INITIAL TELEMETRY GATHERING
On the first day of the initiative we will collect base-level telemetry. That means we will not be running any new “tickrate” fixes of any kind on the servers. This so we can measure the difference these have on the performance later.

SERVER PERFORMANCE
We will need your help filling up our 64 player servers and play full rounds to get the best possible telemetry data on our changes and improvements. As we will be testing a plethora of different settings & configurations, we need to know how well these perform in a live environment on full servers.
Sometimes these servers will be deliberately triggered to cause “Rubber banding” – basically running at less than 30 fps. This is so we can gather data, and make sure our player experience improvements react approproately to these conditions and doesn’t cause more server load then necessary.

PLAYER EXPERIENCE
We also want your direct feedback on the second to second gameplay – how does the player to player interaction feel?
Be on the lookout for known issues like:

Getting killed when behind cover
Getting killed without initially seeing damage indicatior
Behaviour of fast moving vehicles hitting obstacles and other player’s vehicles
Behaviour of collision with other infantry when not in a vehicle
Revive on slopes where the ragdoll slides down
Explosive projectiles and damage given when hitting helicopters and jets (using a tank or non guided RPG)
When piloting jets – ECM jammer functionality with incoming missiles

FEEDBACK
To give your feedback – please visit the forums and post your opinions in the appropriate section!
Open Feedback Forum

Här har ni även en artikel om det: http://www.escapistmagazine.com/news/view/134314-DICE-to-Laun...
Jag har återfått lite hopp!

edit: Ändrade quoten

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

[/url]
Jag har återfått lite hopp!

Gott mos! Kanske DICE har fått EA o fatta att de behöver jobba på sina produkter.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Gott mos! Kanske DICE har fått EA o fatta att de behöver jobba på sina produkter.

Det verkar ju onekligen så. Det kan även vara för att dom inte vill att Battlefront ska faila på samma delar som bf4. Oavsett om vi betatestar för Battlefront så rör det mig inte i ryggen för det kommer även gynna bf4..

Just nu finns det 8 europeiska servrar där alla är 64 slots conquest och verkar vara Hainan Resort only.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen bli en del efterlängtade tweaks på CTE servrarna imorgon:

Citat:

Hi guys,

We are currently collecting base data (without the changes) on the server, and need to stick to one map and 64 players to begin with. Today will be about the baseline tests, and then tomorrow (hopefully) we'll push an update that includes tickrate changes.

We will then do the same map and same setup, and compare the server load with these changes. And then tweak our numbers, and rinse repeat.

Once we have the data, we'll open up for more infantry map playlists. Do you have a good idea of what you'd like to play? Keep in mind we only sport basegame maps in this current build.

Regards,

Intresset verkar rätt lågt för detta här på sweclockers

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Registreringen av CTE verkar vara stängd. Lite synd att jag var sent ute hade viljat testa det här.
Hursom bra initiativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kovajaja:

Registreringen av CTE verkar vara stängd. Lite synd att jag var sent ute hade viljat testa det här.
Hursom bra initiativ.

Kommer öppnas lite då och då. Dom vill inte att det ska bli för mycket folk på en gång som kommer in så det krånglar till något.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Visst är det härligt att man betalar för spelet och premium för att få beta testa det haha.

Skämt och sido så kommer jag ihåg när idéen kläcktes på Battlelog när en kille startade en tråd om detta, och det tog väl ca. 6 månader innan det hände något men bättre sent än aldrig.
Har idag spelat för första gången på säkert ett halvår och det verkar funka mycket bättre nu, har inte fått en enda krasch.

Tummen upp DICE.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem

Dom sålde nog dåligt med premium till bf4..

Permalänk
Medlem

Kom en patch idag:

Citat:

PATCH CONTENTS
This patch includes:

Fix for explosion packs not being shootable sometimes
Fix for reducing damage mismatch between client/server
Fix for third person player orientation mismatch
Character collision improvements
Improvements for client side packet loss
Various server performance improvements
High Frequency/High Priority update (“Tickrate” improvements)
A new network update for high priority second to second gameplay (damage states, player position, projectiles, player stance etc). This update is per client specific and updates an area around each player. Initially we will test running this update at 30hz for everyone. This update runs on top of the current update run in the game today as a complement.
NOTE: This might cause problems for you (stalling, rubberbanding etc) if your internet connection can’t keep up – let us know in the forums

Angående det sista där. Skulle detta nu funka bra så hoppas jag inte att dom väljer att skippa det på dom vanliga servrarna för att vissa sitter med dåligt internet. Då borde personerna som hyr servrarna välja hur det ska vara, kanske? Jag vill inte bli lidande av att folk har dålig lina, oavsett om dom inte kan eller har råd att fixa bättre. Men det kanske inte funkar om clienten måste ha den patchen? Jag har ingen aning hur sånt funkar.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om dom överhuvudtaget vill sälja BF5 (eller BFBC3) så är det nog bäst för Dice/EA att få sin "superdupa häftiga Frostbite III" att fungera åtminstone som i BF3.,, så bra initiativ även om vi beta-testar Battlefront och lite andra Frostbite-3 framtida spel också.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

En hel del rapporterar om att det är mycket bättre med senaste patchen. Jag hoppas dom har rätt och att det inte är placebo.. själv tänker jag inte ens gå in och testa för frustrationen jag brukar känna över att spela conquest på hainan lär inte bli mindre bara för att tickraten är höjd. Dom ska däremot uppdatera sedan, vet inte vad men det blir nog mer maps/gamemodes verkar det som.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen att allt de säger om det här stämmer

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Härligt! Hoppas att det bli lite fason på spelet till slut. Har förvisso inte spelat sedan Secound Assult släpptes, så det kanske fungerar bättre nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Härligt! Hoppas att det bli lite fason på spelet till slut. Har förvisso inte spelat sedan Secound Assult släpptes, så det kanske fungerar bättre nu?

Tycker helt klart du ska testa det igen. Infantry känns bättre nu för jag vill minnas att det var riktigt riktigt dåligt när SA släpptes.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är med i CTE, körde in patchen nu och ska väl testa lite.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Update:

Citat:

Constant packetloss (HUD icon showing and all)?
As the current tickrate is hard coded at 30hz (ontop of the 10hz) - some players with smaller bandwidth will experience this - it is to be expected. If you do, please record some footage and sit on it, and reply in this thread.

The next client update will hopefully include the client side option to tweak this value (off, low, medium, high).
I'd like all of you having this problem now to then retest with the option off, low, and medium (high is 30hz) again to find your sweet spot. Recording this too would be awesome. But as we dont have legal OK to post videos yet, sit on them for now.

New playlists will be happening soon as well, hope you enjoy the weekend!

Thanks!

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Tycker helt klart du ska testa det igen. Infantry känns bättre nu för jag vill minnas att det var riktigt riktigt dåligt när SA släpptes.

Blir till att dra några rundor i helgen då!

Permalänk

Synd att inte SLI fungerar för mig på CTE servrarna...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Aw, folk klagar på att det är svårare att döda nu när dom har hög ping. Äntligen får högpingarna känna på vad vi har utstått under denna tiden!

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.