Permalänk
Medlem

Problem med uppkopplingen "Telia"

Hejsan, har nu under två månader tror jag att det är. Haft problem med uppkopplingen. Det kommer lite då och då. Jag får skyhög ping i WoW och dom jag pratar med på skype hör hur jag laggar när jag pratar. Ibland kan det hålla på i 1 timme och ibland 1 minut. Men det konstiga är att det bara kommer ibland. Uppkopplingen kan vara stabil i 2-3 dagar sen kommer detta jobbiga lagg. Under tiden jag laggar så kollar jag bredbandskollen och den visar bra värden 20-22 mbit. Och jag kollade ping i cmd mot google och inge förluster där. Men under tiden jag får detta lagg så går det ändå jättebra att kolla på en 1080p video på youtube. Så nu undrar jag om nån av er goa sweclockers där ute vet vad mitt problem kan vara?

Mvh Victor

Permalänk
Medlem

Behöver lite mer info.

Vad har du för uppkoppling (fiber, ADSL, 3G) och vilken hastighet?
Hur är du uppkopplad till routern (kabel eller WiFi)?
Har du några andra enheter i ditt nätverk, och beter de sig i så fall likadant?

Permalänk
Medlem

Har ADSL 30 Mbit. Kör trådad anslutning. Vet inte om felet är likadant på de andra enheterna. Har inge spel på tjejens dator häller så kan inte prova. Skulle kunna kolla om skype är likadant dock.

Permalänk
Medlem

xDSL är ju lite sisådär. Kan vara modemet som spökar t.ex. Även kopparn kan ställa till det.
Testa gärna Skype på tjejens dator och se om det är samma sak.

Permalänk
Medlem

Det låter som att något fyller din upplänk.
Spotify, mobil som syncar, torrent. Listan kan göras lång.

Permalänk
Medlem

Jag upplever också liknande problem. Har telia adsl och har under de senaste dagarna vid ett par tillfällen fått tillfällig hög ping som gjort det omöjligt att lira Bf4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Du kan också testa ringa Telia och be de kolla synken mot modemet. Där kanske ligger packetloss eller liknande som stör uppkopplingen.