Permalänk

bf4 problem/orgin

Tjenare, har ett konstigt problem. Sen jag instrallerade BF4 så har mitt internet flippat ut. Kan sitta i skype men kan inte söka på nåt på internet. Detta börjar ofta med att jag laddar ner nåt/spelar bf4.. helt plötsligt blir jag kickad för mitt internet fast jag sitter i skype o kan fortsätta prata som inget ting.
Testat byta router fast det har inte hjälpt nåt. När sånthär händer så kan jag inte joina nåt game igen pga orgin säger att jag är offline och en massa skit.
Sitter med mobilen kopplad till WIFI:t sen så internetdelat. För att kunna använda browsern så behöver jag bara internet dela på nytt..

Några ide på vad problemet kan vara?

MvH Markus

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Medlem

Du använder det internet du har i telefonen, förstod jag det rätt?
Vad har du för telefon?

Permalänk
Medlem

Kan du inte använda dig av en vanlig fast nätverkskabel till din router/switch? Internetdelning via telefon lär bli ganska begränsat, mycket som ska skickas hit och dit och jag tror inte att mobilen pallar det.

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

Du använder det internet du har i telefonen, förstod jag det rätt?
Vad har du för telefon?

Mobilen är uppkopplad till mitt wifi sen så kör jag internet delning genom mobilen till datorn genom USB, Sitter med en Samsung S3

Skrivet av Argybarg:

Kan du inte använda dig av en vanlig fast nätverkskabel till din router/switch? Internetdelning via telefon lär bli ganska begränsat, mycket som ska skickas hit och dit och jag tror inte att mobilen pallar det.

Brukade iallfall få ut ca 6mbit eftersom jag ligger knappt på en plupp men efter dehär så har allt bara gått ner :/

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB

Permalänk

Kan du inte koppla in en nätverkskabel till datorn direkt från routern? Eller kör du på 4G/3G från telefonen?

Permalänk
Skrivet av NiTroNooB96:

Kan du inte koppla in en nätverkskabel till datorn direkt från routern? Eller kör du på 4G/3G från telefonen?

Sitter i en stuga ca 20m från huset,så sladd är inte optimalt.

Sitter kopplad till routern med internet delning genom USB

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det förmodligen inte har med BF4/origin att göra, som rubriken antyder, utan snarare med uppkopplingen då. Du kan väl testa ta in datorn till routern och ladda hem/spela lite bf4 med kabel för att bekräfta kanske?

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

Jag skulle säga att det förmodligen inte har med BF4/origin att göra, som rubriken antyder, utan snarare med uppkopplingen då. Du kan väl testa ta in datorn till routern och ladda hem/spela lite bf4 med kabel för att bekräfta kanske?

Men det konstiga var ju att det fungerade tills man laddade ner det :/ Kollade på laptopen där inne o där var internetet som det skulle.
Idag så var internetet på 1mbit så jag kunde spela utan problem för tillfället iallafall

Visa signatur

Permalänk

Det är verkligen inte optimalt att spela via wifi. Du borde fundera på att dra en sladd till din stuga

Permalänk
Skrivet av NiTroNooB96:

Det är verkligen inte optimalt att spela via wifi. Du borde fundera på att dra en sladd till din stuga

hade jättegärna gjort det men morsan vill inte ha några hål i väggarna så det går tyvärr icke :/ Men har stort sätt gett upp hoppet angående mitt internet ute i stugan så spelar typ aldrig längre

Visa signatur

Permalänk
Lego Master
Skrivet av mackan242:

hade jättegärna gjort det men morsan vill inte ha några hål i väggarna så det går tyvärr icke :/ Men har stort sätt gett upp hoppet angående mitt internet ute i stugan så spelar typ aldrig längre

Behöver inte nödvändigtvis vara rakt genom en vägg, dra kabeln lite snyggt genom en liten urfasning i en tröskel i en dörr, och sätt kabellister innanför och en bit utanför så den inte råkar sparkas på. Beroende på hur dörrarna sitter i huset kanske det blir lite längre, men ni slipper borra i väggarna iaf.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield