GreatTech Stockholm AB, rapport och bedömning.

Permalänk
Greattech

Vid vår tidigare kontakt med ARN bekräftade man att det endast finns en "Svarta listan" och det är Råd & Röd. Råd / Röd tar även kontakt med bolaget som inte följer ett beslut från ARN för att verkligen bekräfta det innan man publicerar sin lista. Detta för undvika missförstånd har ARN bekräftat.

Byggahus är inte en ARN bekräftat sida eller något man rekommenderar konsumenten att följa då man publicerar alla ärenden, oavsett om bolaget har följt ett beslut eller har överklagat ett beslut som man sedan har haft rätt. Det byggahus gör är att publicera ett beslut som inte är giltigt längre, man publicerar inte giltiga beslutet. I annat fall hade vi även funnits på riktiga listan från Råd/Rön!

Deras så kallade Svarta lista är därmed inte korrekt.

Jag har hittat ärende nummer för alla ärenden nu, på fredag kommer vi ta kontakt med ARN och försöka få ut det slutliga beslutet samt publicera ärende nr på riktiga beslutet här så att alla kan läsa det om man vill.

- GT

Permalänk
Medlem

Kul med ett företag som svarar öppet på kritik och inte bara hänvisar till PM eller mail. Idag är alla så tråkiga och mediatränade annars. Efter att ha läst hela tråden (till skillnad från många andra som skrivit i den) så har mitt förtroende för GreatTech stärkts iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Kanske är muSashi som kör dubbla konto. Verkar iaf så med tanke på hur trögt GT svar går in.

Först vill jag bara anmärka att det är väldigt många här i tråden som har problem med läsförståelsen eller som bara kommer in och kommenterar utan att först läst igenom allas inlägg, men det är lätt hänt eftersom det är en lång tråd med flera långa inlägg.

För det andra, det är väldigt enkelt för moderatorerna på den här sidan att se om man kör med dubbla konton, dessutom bryter det mot reglerna. Om det är någon du borde misstänka som kör med dubbla konton så är det Greattech. Haft mitt konto i över 13 år så känns inte som jag behöver ytterligare ett.

Nej Greattech har inte svarat, utan istället valde att hänga ut mig när dom inte hade några bättre argument att komma med.
Visar ju bara vilket seriöst företag Greattech är. Och med mina två-tre senaste inlägg har jag försökt vara så tydlig som möjligt så att inget ska behöva missuppfattas, om vad som fortfarande är oklart i det här fallet.
Och som ni ser så svarar inte Greattech på det som framkommit (det tråden handlar om först och främst), bara det ger tydliga signaler att dom inte är seriösa.

Är inte speciellt förvånande att Greattech haft problem med ARN, dom har tidigare använt sig av svartarbetskraft. Men tänker inte gå in på det ytterligare i tråden eftersom jag tycker det är offtopic och hjälper inte TS, men jag valde att ta upp det tidigare i tråden eftersom Greattech valde att hänga ut mig helt från ingenstans och dessutom försökt få mig att sluta skriva.
Har aldrig sett något liknande här på Sweclockers, att ett företag helt öppet försökt smutskasta en annan forum-medlem.

Skrivet av Lidde:

Kul med ett företag som svarar öppet på kritik och inte bara hänvisar till PM eller mail. Idag är alla så tråkiga och mediatränade annars. Efter att ha läst hela tråden (till skillnad från många andra som skrivit i den) så har mitt förtroende för GreatTech stärkts iaf.

Just det du tar upp verkar ju vara lite olika från Greattech sida. Mig har dom istället hänvisat till mail, och när dom märkte att det inte funka, ja då valde dom helt enkelt att gå offtopic och dra upp en gammal jobbansökan för att försöka förstöra min trovärdighet, istället för att svara sakligt och professionellt på kritiken som framfördes. Så dom är bara öppna när det passar deras egna intresse :).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Först vill jag bara anmärka att det är väldigt många här i tråden som har problem med läsförståelsen eller som bara kommer in och kommenterar utan att först läst igenom allas inlägg, men det är lätt hänt eftersom det är en lång tråd med flera långa inlägg.

För det andra, det är väldigt enkelt för moderatorerna på den här sidan att se om man kör med dubbla konton, dessutom bryter det mot reglerna. Om det är någon du borde misstänka som kör med dubbla konton så är det Greattech. Haft mitt konto i över 13 år så känns inte som jag behöver ytterligare ett.

Nej Greattech har inte svarat, utan istället valde att hänga ut mig när dom inte hade några bättre argument att komma med.
Visar ju bara vilket seriöst företag Greattech är. Och med mina två-tre senaste inlägg har jag försökt vara så tydlig som möjligt så att inget ska behöva missuppfattas, om vad som fortfarande är oklart i det här fallet.
Och som ni ser så svarar inte Greattech på det som framkommit (det tråden handlar om först och främst), bara det ger tydliga signaler att dom inte är seriösa.

Är inte speciellt förvånande att Greattech haft problem med ARN, dom har tidigare använt sig av svartarbetskraft. Men tänker inte gå in på det ytterligare i tråden eftersom jag tycker det är offtopic och hjälper inte TS, men jag valde att ta upp det tidigare i tråden eftersom Greattech valde att hänga ut mig helt från ingenstans och dessutom försökt få mig att sluta skriva.
Har aldrig sett något liknande här på Sweclockers, att ett företag helt öppet försökt smutskasta en annan forum-medlem.

Just det du tar upp verkar ju vara lite olika från Greattech sida. Mig har dom istället hänvisat till mail, och när dom märkte att det inte funka, ja då valde dom helt enkelt att gå offtopic och dra upp en gammal jobbansökan för att försöka förstöra min trovärdighet, istället för att svara sakligt och professionellt på kritiken som framfördes. Så dom är bara öppna när det passar deras egna intresse :).

Vad är det som GT inte har svarat på nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Greattech

Har försökt få fram dessa nya beslut dock har ARN ett mycket märkligt system där ett nytt ärende skapas för varje "ärende" utan koppling till äldre ärenden eller det man har överklagat. Då dessa 2 st beslut är från 2009+ så kunde man inte få fram det direkt över telefon utan skulle undersöka det och maila oss när man har hittat alla kopplingar. När man har tagit nya beslut så har det skapats nya ärenden.

Eftersom vi den tiden hade kontakt med ARN över brev och inte mail som vi har idag så kan man inte söka efter mail adressen utan får manuellt gå igenom allt för att hitta alla kopplingar. Finns inte mycket mer jag kan göra här än att vänta om någon själv vill undersöka vidare med ARN. Återigen bekräftar jag att vi aldrig har gått emot ett beslut från ARN, varken 2009 eller idag och inget som kommer ske heller.

#muSashi - Jag vet inte hur du lyckades koppla ARN med svartarbetskraft i ditt inlägg? Hur ovanligt är det med ett företag som har haft eller har ärenden hos ARN? Tidigare påstod du även att vi hade svartarbetskraft men tydligen ville du inte gå in på det när jag frågade dig. Återigen, blev du erbjuden att jobba svart hos oss? Stod det på våra annonser att vi sökte svartarbetskraft? Eller menar du att ett jobb är svart om man praktiserar i ett företag under ett veckor för utvärdering innan man får heltidsjobb? Du får gärna förklara!

Enligt ditt inlägg saknar du märkligt nog svar på dina frågor, exakt vad saknar du svar på som jag inte har svarat på?

Sedan har jag en annan nyhet.....

Vi har under en längre period utvärderat våra villkor och nu kommit med helt nya villkor för ångerrätt som är mycket bättre än vad lagen kräver. Oavsett dator/modell (även om man har uppgraderat datorn eller där vi har unikt byggt åt kunden) går att ångra utan någon kostnad eller avdrag inom hela 60 dagar och inte 14 dagar som är gränsen. Nu tar vi även hand om transporten från kundens adress direkt till oss där vi även står för transportrisken och drar sedan returfrakten från köpbeloppet vid kredit.

Att ångra köpet ska vara hur enkelt som helst nu där vi hanterar allt. Inga avgifter, avdrag, diskussion om något! Allt man behöver göra är att meddela oss inom 60 dagar så ordnar vi transporten och skickar ut en förbetald fraktsedel. Villkoren gäller alla köp från och med idag.

Vi har även nu prisgaranti på våra speldatorer med 10% avdrag av köpbeloppet om man lyckas hitta en färdig monterad speldator hos valfri företag i Sverige med länk till hemsidan. Vi matchar det priset man hittat som är lägre än vårt samt drar av 10%, självklart behöver det inte vara exakt samma tillverkare för varje komponent men datorn man hittar ska motsvara det vi säljer (exempel inköpsvärdet på marknaden). Mer info finns på hemsidan.

Vi jobbar aktivt för att bli den självklara återförsäljaren av färdiga speldatorer när det gäller leverans, pris samt support! Vi har kommit långt sen starten 2009 och har en lång tid framför oss med många förbättringar. Ni får gärna komma med feedback antigen här på Sweclockers eller genom att maila oss.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Sedan har jag en annan nyhet.....

Det låter riktigt bra.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

får vi komma med feedback?

@Greattech: Jag måste faktiskt säga att det där lät lite roligt, för jag har läst mycket feedback som ni har motargumenterat och inte tagit till er kritiken, t.ex finns det några som har fått sin leverans väldigt mycket försenad eller vissa som har fått en felinstallerad dator och sedan klagat på det, och då har ni motargumenterat den kritiken, snälla, om ni ska vara ett seriöst företag, vilket ni är, tycker jag att ni inte kan hålla på och ignorera kritik.