Permalänk

Nej det är inget krav.. trodde det fanns en miljard sånna corp, men om det är surt med svenska corp så kan jag ju ta ett som är blandat.

Kan nån berätta hur man hittar slavar? Jag har kollat i Escrow men där fanns inget.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
jag har inget sådant krav. Vill bara hitta en relativt stor corp som är aktiv med kanske någon svensk i gärne en swec medlem.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra nu, bli miner eller fighter? vad har de olka yrkerna för fördelar? Hur skoj är det att vara fighter eller miner? Vilket av dom tjänar man mest på att vara? Vad får man göra i en corp om man är fighter? vad gör man solo om man är fighter? Hur tar man bounty hunter uppdrag på andra spelare? hur mkt tjänar man på dom?

Hmm, vad låter roligast? Titta på ljus strålar som lyser på stenar eller spränga fulingar i småbitar? Mining är aldrig roligt, det är enbart ett sätt att tjäna pengar. Mining är ett bra sätt att skaffa pengar i början. Men om du sedan väljer att träna din karaktär till att slåss så går det även att tjäna grova pengar på att jaga de "fetare" NPC´na ute i 0,0 eller köra lvl4 missions.

Men PVE delen av spelet används av de flesta enbart som ett sätt att fylla plånboken, det är i PVP som spelet visar sig från sin bästa sida och det är det dom flesta vill hålls med. Vad du får göra i ett corp beror ju helt på vilket corp du joinar.

Att jaga bounty på spelar pirater är inget att hålls med, visst om du lyckas sjkuta ner nån o får bountyn så se det som en bonus, men det är poänglöst att ge sig ut med tanken att hitta dom. Jaga spelar pirater gör man inte för att tjäna pengar utan för att det är roligt, för allt som oftast är det en väldigt kul med dyr sysselsättning.

Chrilletuff, jag har för mig att slavar endast går att få tag på genom att få dom som belöning från sin agent, men om jag kommer ihåg rätt så är dom sällsynta o därmed värdefulla. Kolla trade forumet o se om det kanske finns nån som säljer på auktion där.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
In a world without walls and fences you don´t need windows and gates.......
AMD Ryzen 5 3600X, Radeon RX5700XT, on Linux Mint.

Permalänk

det är konstigt att folk förkastar mining så fort. jag tycker mining är roligt, har visserligen bara spelat i 3 månader men ändå så tycker jag det är kul att ge sig ut i ett bälte och mina ihop en kanna.
jag kommer träna min karaktär enbart för mining och sciense. de enda vapenskills jag gett mig på är drones för att kunna försvara mig i ett bälte med min barge!

det blir ju oxå mycket roligare om man ger sig iväg med flera andra för att mina. 15 stycken som minar och 5 stycken som haular in till stationen i 4 timmar. det tjänar man ruskigt mycket på oxå!!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Om ni är ute efter slavar och andra diverse illegala varor så kan jag tipsa om att gå in i 'Narcotics' kanalen. Es & Whizz är ett smugglarföretag och det är deras kanal.

Tänk dock på att priserna på illegala varor inte är billigt, och om det är till för att fixa agent offers så bör det vara ett av de bättre, annars är det antagligen inte värt det.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
det är konstigt att folk förkastar mining så fort. jag tycker mining är roligt, har visserligen bara spelat i 3 månader men ändå så tycker jag det är kul att ge sig ut i ett bälte och mina ihop en kanna.
jag kommer träna min karaktär enbart för mining och sciense. de enda vapenskills jag gett mig på är drones för att kunna försvara mig i ett bälte med min barge!

det blir ju oxå mycket roligare om man ger sig iväg med flera andra för att mina. 15 stycken som minar och 5 stycken som haular in till stationen i 4 timmar. det tjänar man ruskigt mycket på oxå!!

Visst, vissa stunder i bältena är inte tråkiga o speciellt som du säger när man är fler så blir det roligare.... Har tidigare i mitt ingame liv drivit ett corp som ett tag hade över 100 unika medlemmar, många med dubbla konton, det var en viss tjusning att organisera mining ops med över 100 skepp inblandade o det var allt annat än tråkigt. Men det är ju inte själva miningen som gör det roligt.

Själv svor jag att aldrig nånsinn mer ens titta på ett par mining lasrar för över 2 år sedan, då hade jag suttit o kört med 3 konton i princip oavbrutet i 6 dygn, 2 som minea o en som haula. Men visst, jag kunnde ju bygga 2 Apoc´s av de stenar jag drog in den veckan, så nog går det att dra in kulor på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag råkat ut för ett problem här, är det någon här som betalt för eve-online med ett e-kort?

Skulle precis aktivera mitt trial account till ett riktigt, knappade in kortnummer och allt helt korrekt och god marginal på pengarlimiten. Så får man ett error som säger att kortet inte är authorized [0069], kollar sen direkt efter om det dragits pengar och ja självklart har det gjort det.

Har skickat in en screenshot på allt till dem och förklarat problemet. Men har någon råkat ut för något liknande förut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Nu har jag råkat ut för ett problem här, är det någon här som betalt för eve-online med ett e-kort?

Skulle precis aktivera mitt trial account till ett riktigt, knappade in kortnummer och allt helt korrekt och god marginal på pengarlimiten. Så får man ett error som säger att kortet inte är authorized [0069], kollar sen direkt efter om det dragits pengar och ja självklart har det gjort det.

Har skickat in en screenshot på allt till dem och förklarat problemet. Men har någon råkat ut för något liknande förut?

Du hade nog bara otur. Det löser de snart ska du se
/Phoiby

Permalänk
Medlem

Vad finns det för olika illegala varor? och hur tar man sig fram utan att "poliserna" ser det? kör man med spec ops skepp elr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Använd dig av tjänsten "Ask A Question" på officella sidan o skicka in under "billing and account" kategorin o förklara vad som hänt, så får du hjälp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"downtime extended for a bit of cluster reconfiguration" - MOTD

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad finns det för olika illegala varor? och hur tar man sig fram utan att "poliserna" ser det? kör man med spec ops skepp elr?

I princip alla illegala varor används bara till agent offers och har inget annat användningsområde annat än att säljas/ge till agenter.

Konsten att smuggla är en konst som inte alltför många känner till, och de som känner till den är inte så sugna på att dela med sig av den. Ändock om man vet hur man ska göra så är det fortfarande riskfyllt.

Har smugglat lite själv, men har inte orkat göra det i någon större skala, har lite andra saker att leka med för tillfället.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Gör ett försök att fastna för Eve tänkte jag.. Vad är tricket? Som det är nu glider jag bara runt och gör agent missions och det verkar ju lite segt i längden. Jag antar att det roliga börjar när man har en corp, men finns det någon chans att komma med i en om man sitter på ett trialkonto och inte vet om man tänker spela vidare?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

hos oss har du alltid möjlighet att bli medlem oavsett om du vill fortsätta eller inte. pm mig så skall du få mer info

vi är iallfall ett stort corp som har medlemmar kring hela världen. en del från sverige.

vi har flera olika avdelningar som sammarbetar bra tillsammans!!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

japp, har testat. det går inte att betala med e-kort. varför vet jag inte och du får tillbaka pengarna om 3-5 dagar.

använd Paypal och lägg till kort där och sen betala. men ta iaf 3 månader så att det inte blir så dyrt. tänk på att om du inte kan använda samma e-kort igen vid senare tillfälle så går det att skapa 6-8 kort på paypal innan kontot stängs, då behöver du skapa ett nytt. men gör som jag och betala 6 månader i taget så klarar du dig i 3 år iaf.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel, det är lite synd att denna patchen har gjort hela spelet så instabilt bara.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
japp, har testat. det går inte att betala med e-kort. varför vet jag inte och du får tillbaka pengarna om 3-5 dagar.

använd Paypal och lägg till kort där och sen betala. men ta iaf 3 månader så att det inte blir så dyrt. tänk på att om du inte kan använda samma e-kort igen vid senare tillfälle så går det att skapa 6-8 kort på paypal innan kontot stängs, då behöver du skapa ett nytt. men gör som jag och betala 6 månader i taget så klarar du dig i 3 år iaf.

aha det var ju inte alls bra får man se om man orkar pilla fram ett paypalkonto då....

Permalänk
Medlem

hittade 10-15 st fina till storleken stenar med:

Prime Arkonor is the rarest of the rare; the king of ores.
Giving a 10% greater mineral yield than regular ark, this is
the stuff that makes billionaires out of people lucky enough
to stumble upon a vein.

Gissa vad jag ska göra efter downtime ^^

EDIT: o andra sidan så kan man råka illa ut med Ratsen i det systemet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

hittade 10-15 st fina till storleken stenar med:

Prime Arkonor is the rarest of the rare; the king of ores.
Giving a 10% greater mineral yield than regular ark, this is
the stuff that makes billionaires out of people lucky enough
to stumble upon a vein.

Gissa vad jag ska göra efter downtime ^^

EDIT: o andra sidan så kan man råka illa ut med Ratsen i det systemet...

/me hastar till sin location agent o värmer upp bössorna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag använde ett e-kort (maestro->mastercard från föreningssparbanken) när jag lirade tidigare. Det var iofs ett par månader sedan nu men det var inga problem alls för mig.

Visa signatur

Ungos

Permalänk

en fråga till alla er som inte kan betala med kontokort. varför skaffar ni inte visa?
det är ingen åldersgräns på det kortet, det är endast en rekommendation från visa till bankerna. jag skaffade mitt visa när jag var 16. det kanske är svårare om man är ännu yngre.
annars är ju paypal ett lysande alternativ istället för att hålla på med e-kort m.m. det räcker ju att föra den summan man behöver till paypal och sedan betala med det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inget behov av ett annat kort i nuläget och även om jag skulle skaffa ett så skulle jag fortfarande alltid använda e-kort när jag betalar över nätet.
Anledningen är att säkerheten blir högre iochmed att du aldrig lämnar ut ditt riktiga kortnummer någonstans och att du kan kontrollera hur mycket som kan dras från ditt konto från ett skapat nummer.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
en fråga till alla er som inte kan betala med kontokort. varför skaffar ni inte visa?
det är ingen åldersgräns på det kortet, det är endast en rekommendation från visa till bankerna. jag skaffade mitt visa när jag var 16. det kanske är svårare om man är ännu yngre.
annars är ju paypal ett lysande alternativ istället för att hålla på med e-kort m.m. det räcker ju att föra den summan man behöver till paypal och sedan betala med det!

Tycker folk är lite för oroliga över sina kort, till att börja med så är du försäkrad. Blir du av med pengar och kortet är antigen stulet eller nån har handlat med det på nätet, så är VISA skyldig att häva betalningen och ge dig pengar tillbaka.

Sen så är man bara fånig om man har kortet anslutet till kontot med "alla pengar" på. Jag gjorde ett nytt konto, gratis, som jag alltid har mina pengar på, tydligen funkade det inte att föra över så kortet gick på det andra kontot. Iaf, när jag ska betala nått, för jag över X kr med internetbanken (som jag kan köra via dator eller via telefonen (wap), personlig kod räcker för detta) och sen handlar jag.

Sen, varför vara rädd att bli av med nått? 9/10 sidor använder sig av kryptering och oftast samma kortbetalare, sån info ska vara tillgänglig när du väl handlar, om inte så bör du nog inte köpa där.

Iaf.

PS: jag är med i ett helsvenskt företag som är kompis med ett annat helsvenskt företag, vi har ganska många aktiva (var inne 15 pers i går och det andra företaget (s-44) är minst lika stora och aktiva inom 0.0).

Så, ge mig en convo eller evemail ingame om du är intreserad, jag heter henka och medlem i GGRG (Ginnungagaps rymdfarargille). Många är "noobs" och det finns mycke som händer mest hela tiden, dom flesta arbetar sig sakta men säkert upp i kedjan, så du behöver inte bli fast i en frigg resten av livet med oss.

Hör av dig, ser framemot din convo, btw. när du är lite mer mogen kan du gå med i s-44 istället och då komma ut i 0.0 för lite PVP och "endgame" material, men jag rekomenderar du väntar iaf ett tag så du inte blir ett för lätt byte.

Så, sök upp henka ingame, vi har HQ i shuria (0.6 med ett relatift säkert 0.3 system brevid, som ingen -5 pirat kan komma till) om du vill komma o säga hej.

Permalänk
Medlem

Har nu skaffat mig ett paypalkonto och ska betala för eve via paybycash som dem har kontakt med. Men när jag sen trycker på paypaliconen så står det "This recipient is currently unable to receive money."

Är det något problem med deras tjänst just nu eller är det något annat?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Att ni orkar hålla på Skaffa ett visa så betalas det på en sekund.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

håller med! men samtidigt så är det inte alla som har ett och kanske inte vill eller kan skaffa ett!
farligt med sånna uttalanden snart svämmar det väll in ett par arga svar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen bank ger ut visa till dom som inte har en inkommst. den ska vara i form av bidrag som är på över 1000:- (gäller fofspar) andra banker är det ok med den mängd man får av CSN under gymnasiet. en av anledningarna är att man kan övertrasera Visa kort, därför vill dom ha en säkerhet som säger att det kommer att komma in mer pengar på kontot. fofspar / Riksbanken / m.f har nästan allihop samma pollicy

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För dem som vill veta så går det inte att betala för eve-online längre via paypal, tydligen så har dem inte accepterat paypals nya vilkor.
Så dem visste inte hur lång tid det skulle ta innan man kan betala med det igen.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Man kan övertrassera ett maestro också, fattar inte vad bankerna sysslar med...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har kört trailen i 10 dagar nu och har en Merlin med hyfsadade modules.
Men det enda jag gör att att åka runt och göra uppdrag, vad finns det mer att göra i spelet? Vad är roligast? miner eller fighter?

Permalänk
Citat:

Har kört trailen i 10 dagar nu och har en Merlin med hyfsadade modules.
Men det enda jag gör att att åka runt och göra uppdrag, vad finns det mer att göra i spelet? Vad är roligast? miner eller fighter?

det finns massor att göra.
men allt tar tid att bli bra i, det gäller att hela tiden träna skills och ha ett mål att jobba efter, mål både kortsiktigt och långsiktigt!!
självklart är det inte bara uppdrag man kan ägna sig åt. jag gissar att du är på lvl 1 uppdrag och de är inte särskilt roliga och inte så lönsamma. det gäller att ta sig till lvl 3 och 4 så blir det lite mer fart och mer pengar.
annars kan man ägna sig åt mining då man åker ut i bälten och minar ore från astroider som man sedan refainar till mineraler, sedan säljer man dessa eller använder för att bygga olika saker med hjälp av blueprints.
man kan även ägna sig åt att åka runt och skjuta på alla och då bli en pirat, men det gäller att välja sina motståndare! eller så blir man antipirat och jagar bovar istället.

eve bygger mycket på kommunikation med andra spelare. jag skulle tycka det var dötrist att spela utan ett corp. ett corp kan hjälpa en att omma igång man kan göra saker tillsammans och ha gemensamma mål. eller så är man bara med i ett corp och jobbar för sig själv, men ändå så utbyter man erfarenheter och andra saker med sina vänner!

om du är intresserad av ett corp och vill fortsätta spela efter din trial så pm mig här på sweclockers så skall jag berätta mer!

Visa signatur