Permalänk
Keeper of the Bamse

Klart att det är roligare att ratta runt i en interceptor och spränga stora battleships i småbitar än att titta på när en laser drar sten från en större sten... eller?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur hittar man pirater?

Permalänk

Kör PayByCash, då kan ni betala med eran internetbank. Har redan nämt detta i tråden men folk verkar inte vara intresserade av att läsa

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur hittar man pirater?

Åker till 0.4 och under.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

men att bara hitta pirater är inte direkt något du skall ge dit ut och göra utan att veta att du har en chans. system med låg security status (0.0 - 0.4) är farligt att vistas i om man inte vet vad man håller på med eller kan försvara sig!

börja med och se hur man tar sig mot npc pirater (som man hittar i alla astroidbälten). sedan när man gjort detta kan man hoppa in i low sec space och se hur man tar sig mot npc piraterna där och samtidigt försöka se om man stöter på någon rolig player pirat att leka med, men chansen är att de oftast är bättre än en själv!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Jag skapade en ny char för nån dag sen, på ett av mina två konton. Det käns verkligen SEGT att lära allt på nytt, hela tiden sitter jag där "ohh, sensor booster o tracking comp måste jag no ha.. o en damage mod vore nice, men attans. Kan inte köra nått.. Long range targeting, 25 minuter, blaj blaj 2 timmar"

tar ett tag att bli haj på grejs, men fokuserar man sig på nått tar det ganska kort tid att bli bra på tex, assault frigg eller Assault cruisers. Handlar mer om pengar när man väl är där... min "main" har 29 miljoner SP... min alt har 200k men kan snart flyga friggar lika bra som min main...

Fokusera dig på nått du vill göra, tex mina bra, skjuta med ett vist skepp. forumen är jättebra om du vill veta va du ska träna till (tex för en viss PVP/PVE fitting på ditt nya skepp).. Går mycke bättre om man har ett mål än o träna L1 i alla skills för o sen få dimpeln när man ska träna en av dom te L4.....

Permalänk
Avstängd

Vad måste jag göra om jag vill spela vidare efter trialperioden? Måste jag betala typ 400:- och sen på det månadskostnaden eller? Och kan jag göra allt detta utan att behöva gå och köpa nån sorts låda?

Och hur funkar det med market? Vad räknas som en region? Och hur kan jag veta var jag ska leta efter en billig cruiser?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Vad måste jag göra om jag vill spela vidare efter trialperioden? Måste jag betala typ 400:- och sen på det månadskostnaden eller? Och kan jag göra allt detta utan att behöva gå och köpa nån sorts låda?

Och hur funkar det med market? Vad räknas som en region? Och hur kan jag veta var jag ska leta efter en billig cruiser?

Nej, kostar runt 170 spänn första gången, och då får du en månad med priset. Alla andra månader kostar runt 120 spänn.

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem
Citat:

bara börja betala månads kostnad. ingen låda behövs

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd

Låter bra det, då kanske man ska betala för sig en månad eller så och se om det blir lite roligare med cruisers. Inget svar på min fråga om regions? Kan man inte söka över hela universum och se var det lägsta priset finns? Kan lätt tänka mig att åka i en timme eller två om jag kan spara en mille på mitt köp..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Låter bra det, då kanske man ska betala för sig en månad eller så och se om det blir lite roligare med cruisers. Inget svar på min fråga om regions? Kan man inte söka över hela universum och se var det lägsta priset finns? Kan lätt tänka mig att åka i en timme eller två om jag kan spara en mille på mitt köp..

Kolla på den här bilden. Dom olika färgerna representerar olika regioner. Varje region består av constellations som i sin tur består av solsystem.

På market kan du bara se regionen du är i, eller välja solsystem eller station om du vill minska ditt sökområde. Om du vill ta reda på vad något kostar i en annan region kan du fråga i någon av tradekanalerna eller (med viss begränsning) använda http://www.eve-trade.com/market/

Permalänk
Avstängd

Men när jag kollade där såg jag att det fanns en Omen för 4 millar blankt i den region jag är i, men jag hittar den inte i market

Visa signatur

Permalänk

Kollade du vilket datum den informationen hade lagts till?

"The market data relies upon market exports from pilots." Det är inte så jättemånga som hjälper till ännu eftersom det är rätt så nytt.
Som sagt, sidan har sina begränsningar

Permalänk
Medlem

lite offtopic:

Någon som sitter med en trial key man skulle kunna få?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoppa
lite offtopic:

Någon som sitter med en trial key man skulle kunna få?

https://secure.eve-online.com/ft/?aid=100972&nogreet=1

Där kan du skaffa dig ett trial konto

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många dagar det tar innan pengar från bank-transfer är slutförd via deras paybycash?

Permalänk
Keeper of the Bamse

De säger själva 4-8 arbetsdagar, har inte provat själv dock.

Vidare verkar det som att bara gamla spelare betalar i dollar. Nyare betalar i euro. Jag betalade t.ex. 19.95 euro för mitt konto. Landade på 189kr ungefär. Sen blir det runt 140.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slemh
https://secure.eve-online.com/ft/?aid=100972&nogreet=1

Där kan du skaffa dig ett trial konto

Länken fungerar ej, men måste jag inte ha en trial-key för att kunna skaffa
mig ett trial account?

Permalänk
Avstängd
Citat:

mig ett trial account?

Länken fungerar för mig, och koden du behöver står på den sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

mig ett trial account?

www.eve-online.com verkar vara nere för mig fastän andra säger att den funkar har du BBB som ISP?
Som sagt den nyckeln du behöver är bara en sådan nyckel som sidor använder för att inte få in en massa macros som skapar nya konton osv den står lite till höger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slemh
www.eve-online.com verkar vara nere för mig fastän andra säger att den funkar har du BBB som ISP?
Som sagt den nyckeln du behöver är bara en sådan nyckel som sidor använder för att inte få in en massa macros som skapar nya konton osv den står lite till höger.

Fick länken att fungerar, danke!
Men ett annat problem upstod, när jag loggar in så kommer
mätaren till slutet, det står bara "logging in.." och stannar där.
Beror det på trial kontot?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Fick länken att fungerar, danke!
Men ett annat problem upstod, när jag loggar in så kommer
mätaren till slutet, det står bara "logging in.." och stannar där.
Beror det på trial kontot?

Ja, trialkontot är tyvärr begränsat till login-skärmen. vill du komma in i spelet och testa det på riktigt måste du aktivera ditt konto.

(OBS, sarkasm)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen ahr man fått sitt trial konto aktiverat. Finns det någon trevlig corp här man kan gå med?

Permalänk

börja med att spela 14 dagar själv och se om du ens vill satsa på spelet
lär dig lite och läs mycket i guiderna på www.eve-online.com
sedan när nästan 14 dagar gått så leta efter ett corp... PM mig då om du är intresserad av ett bra corp så skall jag hjälpa dig!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
börja med att spela 14 dagar själv och se om du ens vill satsa på spelet
lär dig lite och läs mycket i guiderna på www.eve-online.com
sedan när nästan 14 dagar gått så leta efter ett corp... PM mig då om du är intresserad av ett bra corp så skall jag hjälpa dig!

Det finns så mycket man inte kommer i kontakt med om man inte har ett corp i EVE, kom ihåg att ta hjälp av hjälpkanalerna osv också

Permalänk
Avstängd

Jaha, då var min trial slut.. Vad gör man i väntan på nästa bidrag? Gör en ny såklart!

Visa signatur

Permalänk

smokerdave, du kan ju göra en trial precis som du vill att den skall vara och sedan betala in på det användarnamnet när du får "bidrag".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaha, då var min trial slut.. Vad gör man i väntan på nästa bidrag? Gör en ny såklart!

Om du väljer caldari så finns det en build som gör att du startar med lvl 4 i frigate. State War Academy Command och Captain training Den finns även för andra raser men jag kommer inte ihåg namnet på skolorna. Om du vill ha en fighter char så ska du köra rätt bra på intelligence och perception och willpower samt memory charisma kan du helt skita i (bara om man ska köra commander skepp som man behöver och det är mkt träning) Väljer du Caldari så är Achura ett bra val det är de nyaste asiatiska karaktärerna.
Där kan man få:

Intelligence: 10
Perception: 10
Charisma: 3
Willpower: 8
Memory: 8

när man börjar och det är en jävligt bra build för fighters! Samt att med bra intelligence och memory så kan du även gå vidare med att börja bygga saker osv om du skulle vilja

Jag heter Thor Belfry ingame om du skulle ha några frågor så kan du EVE maila eller convoa mig inte alltid jag kommer svara på convos pga vi har kontrakt på RA

Permalänk
Avstängd

Caldaris skepp ser ut som ungsplåtar nån staplat disk på, så jag klarar mig. Kör Gallente nu. Satte mycket på intelligence och memory så att alla learning skills ska gå snabbare.. Det var det tipset jag fick ifrån en amerikan i mitt corp. Charisma tyckte han var totalt värdelöst och ångrade att han hade spelat så länge på sin karaktär, för annars hade han rerollat han med. Heter Corynin ingame, och ja jag crossdressar för gallente males ser så jävla gay ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om downtimen på servern?

EDIT: Den va uppe nu tydligen...