Permalänk
Avstängd

Någon som vet när alla gates funkar igen? Kan ju inte göra missions när det är såhär

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Caldaris skepp ser ut som ungsplåtar nån staplat disk på, så jag klarar mig. Kör Gallente nu. Satte mycket på intelligence och memory så att alla learning skills ska gå snabbare.. Det var det tipset jag fick ifrån en amerikan i mitt corp. Charisma tyckte han var totalt värdelöst och ångrade att han hade spelat så länge på sin karaktär, för annars hade han rerollat han med. Heter Corynin ingame, och ja jag crossdressar för gallente males ser så jävla gay ut

Det finns learningskills som precis som du säger går primary på memory och secondary på intelligence. När man är klar med dom så behöver man dock jävligt mkt i de andra, pga man börjar med learningskills som kräver mkt i respektive attribut. Jag skulle säga att en balanserad char med lagom mycket i allt utom charisma är den bästa vägen att gå man vill sätta lite mera på perception och willpower om man vet att det är fighting man vill göra. Man kommer träna mycket skills på de attributen, man ska dock inte underskatta mem och int på en fighter char.

Läser nu på EVE Online forumen och tydligen så ska man kunna börja med Level 5 i gunnery om man väljer Khanid Imperial Academy -> Advanced Gunnery -> Master Gunnery. Jag kommer testa det när jag är klar att kopiera bookmarks men det verkar som om det stämmer. :/

Man kan köra andra rasers skepp även om man är Amarr Gallente Caldari eller Minmatar så det spelar ingen roll

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slemh
Det finns learningskills som precis som du säger går primary på memory och secondary på intelligence. När man är klar med dom så behöver man dock jävligt mkt i de andra, pga man börjar med learningskills som kräver mkt i respektive attribut. Jag skulle säga att en balanserad char med lagom mycket i allt utom charisma är den bästa vägen att gå man vill sätta lite mera på perception och willpower om man vet att det är fighting man vill göra. Man kommer träna mycket skills på de attributen, man ska dock inte underskatta mem och int på en fighter char.

Läser nu på EVE Online forumen och tydligen så ska man kunna börja med Level 5 i gunnery om man väljer Khanid Imperial Academy -> Advanced Gunnery -> Master Gunnery. Jag kommer testa det när jag är klar att kopiera bookmarks men det verkar som om det stämmer. :/

Man kan köra andra rasers skepp även om man är Amarr Gallente Caldari eller Minmatar så det spelar ingen roll

Jo, jag tänkte det. Nu har jag lite låg perception men jag har ett tag på mig att få upp alla skills jag vill ha såsmåningom. Kommer nog göra mycket fighting och PvP antar jag. Den första karaktär jag gjorde var en Khanid och då hade jag typ 18 perception när min trial tog slut och 5 gunnery redan från början.. Då valde jag bara fighter som profession och började spela. Och jag vet att man kan flyga andra rasers skepp, men det tar ju sån tid

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, jag tänkte det. Nu har jag lite låg perception men jag har ett tag på mig att få upp alla skills jag vill ha såsmåningom. Kommer nog göra mycket fighting och PvP antar jag. Den första karaktär jag gjorde var en Khanid och då hade jag typ 18 perception när min trial tog slut och 5 gunnery redan från början.. Då valde jag bara fighter som profession och började spela. Och jag vet att man kan flyga andra rasers skepp, men det tar ju sån tid

http://www.wium.net/nw/evetool/

Du kommer ångra dig grymt om du inte har bra perception redan från början kan jag lova perception ligger till grund för både gunnery och spaceships command Du har en gallente char så du kommer behöva träna mycket i gunnery. Det är det samma iofs för alla raser alla har sina vapensystem på Perception och Willpower. Så lite charisma som möjligt därför jag gillar Achura den har jävla låg charisma och får igen det på andra ställen istället man kan alltid gå till gallente skepp och framför allt Gallente är en jävligt bra ras på skepp så jag skulle nog nästan tagit en Achura och Tränat Gallente skepp på henne om jag börjat idag

Har en Gallente karaktär som andra konto och jag älskar taranis, thorax och megathron och snart sitter hon i en Deimos

Permalänk
Avstängd

Jag fick börja med typ 6 i perception.. Har 8 nu, och 11 int och mem. Jag orkar inte bry mig om en skill tar nån dag längre att träna när den ändå tar en månad Det här blir nog bra tillslut. Tänk på alla stackars spelare som spelat sen starten och inte visste vad dom skulle sätta för stats

Jag stör mig dock som FAN på att man inte kan sätta autopilot, men att warpa för hand går utmärkt. VARFÖR?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick börja med typ 6 i perception.. Har 8 nu, och 11 int och mem. Jag orkar inte bry mig om en skill tar nån dag längre att träna när den ändå tar en månad Det här blir nog bra tillslut. Tänk på alla stackars spelare som spelat sen starten och inte visste vad dom skulle sätta för stats

Jag stör mig dock som FAN på att man inte kan sätta autopilot, men att warpa för hand går utmärkt. VARFÖR?

Grejen är att det kommer spegla hela din skillträning dvs när en annan char som starta samtidigt som dig kommer inom kort ha mera skillpts än dig Mem är en av de mindre använda men det är ju bra om du specar dig inom Drones iaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Grejen är att det kommer spegla hela din skillträning dvs när en annan char som starta samtidigt som dig kommer inom kort ha mera skillpts än dig Mem är en av de mindre använda men det är ju bra om du specar dig inom Drones iaf

Mem är ju primary för alla andra learning skills Och int är secondary, så jag tänkte att det blir lättare att få learning skills på det här sättet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Dagens sanning, själv hade jag inte en susning vad jag valde när jag gjorde min första karaktär, la lite extra på dom som lät coola typ Hade dock en väldig tur då jag fick relativt fina siffror i Per/Will o något mindre i Int/Mem o väldigt lite Charisma. Med facit i hand kan jag säga att detta passade mina behov. Idag ligger jag runt 37m sp totalt o 24m av dom är inom Gunnery/Spaceship command som är Per/Will baserade.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
In a world without walls and fences you don´t need windows and gates.......
AMD Ryzen 5 3600X, Radeon RX5700XT, on Linux Mint.

Permalänk
Avstängd

Okej, jag föll för trycket och skapade en ny karaktär nu då, med tanke på vad jag vill göra.

6 Intelligence
12 Perception
8 Charisma
10 Willpower
4 Memory

Började med Gallente Frigate level 4, men få gunnery skills fast dom kommer jag ju kunna lära mig ganska lätt nu iaf. Kunde inte få mindre charisma än så, men det kostar på att inte se ut som ett mongo och få fina skepp ändå Nu kan jag i stort sett lära mig flyga cruisers från början.

Visa signatur

Permalänk

en liten annons här då.

vi i RSP söker en erfaren combat/fighter pilot som har minst 10mil i SP som kan tänka sig att agera överhuvud för våran navy. Vi är precis på väg ut i low sec space med våran egen POS.
PM mig ifall intresse finns för mer info.

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, jag föll för trycket och skapade en ny karaktär nu då, med tanke på vad jag vill göra.

6 Intelligence
12 Perception
8 Charisma
10 Willpower
4 Memory

Började med Gallente Frigate level 4, men få gunnery skills fast dom kommer jag ju kunna lära mig ganska lätt nu iaf. Kunde inte få mindre charisma än så, men det kostar på att inte se ut som ett mongo och få fina skepp ändå Nu kan jag i stort sett lära mig flyga cruisers från början.

rent allmänt råd, skapa en char med så lika attribut som möjligt, om du blir kvar i EVE en längre tid önskar du nog att alla attribs är så nära varandra som möjligt, för nuvarande stund kan du plussa på 13-14 på alla med enbart skills och +3 eller +4 implantat.

Detta kommer från en Intaki med 3 i perception som bas..

Detta är anledningen varför dom nya bloodlinsen är så poppulära, achura har dom mest balanserade statsen som går att få..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boibo
rent allmänt råd, skapa en char med så lika attribut som möjligt, om du blir kvar i EVE en längre tid önskar du nog att alla attribs är så nära varandra som möjligt, för nuvarande stund kan du plussa på 13-14 på alla med enbart skills och +3 eller +4 implantat.

Detta kommer från en Intaki med 3 i perception som bas..

Detta är anledningen varför dom nya bloodlinsen är så poppulära, achura har dom mest balanserade statsen som går att få..

Det där är väl ändå reeelativt balanserat? Jag vet ju att jag bara kommer använda memory till learning skills i stort sett så jag satsar hellre lite extra på perception och willpower eftersom jag kommer lägga de flesta av mina skills där typ.

Visa signatur

Permalänk

bah är det bara jag som spelar eve utan att lägga ned massa tid på att bli en fighter?
är det bara jag som tycker all mining, produktion, transporter m.m. är roligt?
för att inte tala om all politik som finns!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk

Jag har faktist nyligen startat en alt som jag tradar med i highsec.
Trodde aldrig man kunde tjäna så mycket. Som pirat tjänar jag kanske 10 mille i veckan om jag har tur. Med min trader-alt tjänar jag 10 mille om dagen om jag orkar sitta och uppdatera market hela tiden

Fast särskilt kul är det egentligen inte. Ungefär lika mycket väntande, men ingen action alls.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
bah är det bara jag som spelar eve utan att lägga ned massa tid på att bli en fighter?
är det bara jag som tycker all mining, produktion, transporter m.m. är roligt?
för att inte tala om all politik som finns!

Politiken var det som lockade mig till Eve ö.h.t, men jag flyger hellre runt och vaktar en mining op än att mina själv eller frakta saker fram och tillbaks Dessutom kan man försvara sig om någon vill bråka

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Servern startas om mellan 12.00 och 13.00 svensk tid varje dag.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Jag har precis aktiverat mitt gamla trial-konto, gjorde en ny karaktär nu med lite andra attributer. Finns det nån möjlighet att skicka skepp och andra saker från min tidigare karaktär till min nya? Har en bunt grejer som jag skulle vilja skicka över.

Visa signatur

X [

Permalänk

dolby intresserad av ett corp nu när du kommit igång med en ny karaktär? pm mig för lite mer info!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dolby
Jag har precis aktiverat mitt gamla trial-konto, gjorde en ny karaktär nu med lite andra attributer. Finns det nån möjlighet att skicka skepp och andra saker från min tidigare karaktär till min nya? Har en bunt grejer som jag skulle vilja skicka över.

Escrow (eller vad det heter) på stationerna (eller sätt bounty på någon) så ser du en meny där du kan ge saker till personer med visst namn. (måste hämtas på samma station)

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd

Kul, sabbade två skepp idag. Första i en rafflande fight mellan min incursus och en Megathron (väldigt moget betende får jag tillägga), och det andra när jag gick AFK och glömde att det fanns drones i närheten. Nu byter jag fan till courier missions tills jag har råd med en cruiser x(

EDIT: Donationer i form av absurda summor pengar och sympati mottages givetvis varmt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Escrow ligger under knappen "missions" i stationer, det är en seperat flik där.

Escrow funkar lite si-så-där. Om en person sätter en escrow till dig så kommer den bara synas på "show all available..." i ungefär en timme, efter det så måste du fara till systemet eller stationen där han satt ut den och sen sortera efter "this station/system only"..

show info INNAN DU CLAIMAR, annars kanske du får en shuttle för 100 mille...

Permalänk
Medlem
Citat:

Kul, sabbade två skepp idag. Första i en rafflande fight mellan min incursus och en Megathron (väldigt moget betende får jag tillägga), och det andra när jag gick AFK och glömde att det fanns drones i närheten. Nu byter jag fan till courier missions tills jag har råd med en cruiser x(

EDIT: Donationer i form av absurda summor pengar och sympati mottages givetvis varmt

Hehe, alla har vi dåliga dagar. Själv lyckades jag sabba 7-800m i form av en Apoc med ûber-l33t fitting plus en Raven på samma kväll (o samma mission) för en tid sedan. Bonus gaten i slutet av lvl4 Angel extravaganza kan vara rätt hårig

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
In a world without walls and fences you don´t need windows and gates.......
AMD Ryzen 5 3600X, Radeon RX5700XT, on Linux Mint.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Hehe, alla har vi dåliga dagar. Själv lyckades jag sabba 7-800m i form av en Apoc med ûber-l33t fitting plus en Raven på samma kväll (o samma mission) för en tid sedan. Bonus gaten i slutet av lvl4 Angel extravaganza kan vara rätt hårig

Tja, jag har ju faktiskt bara sabbat 3-400k än sålänge.. Men jag skulle gärna ta emot tips om vilket skepp jag borde satsa på, och vad jag ska ha på det. Tänkte en Incursus eller Tristan (antar att det är dom två man ska ha?), men jag vet inte riktigt vad jag borde fitta med. Railguns? Och förutom det? Är det om vanligt en afterburner, en shield booster och en armor rep? Det värsta är att jag bara behöver cruiser skillen innan jag kan flyga en cruiser, men jag saknar en jäävla massa pengar

Stötte på ett skitjobbigt problem f.ö. Jag hade pengar på en annan karaktär på ett annat konto som jag täntke att jag ville flytta över så jag sålde den "damage control" man får i början på ena karaktären för 1,300,000 (så mycket pengar jag hade på den andra), och sen dockade jag i samma solsystem och köpte den. Pengarna drogs från min andra karaktär, men jag fick inga på den jag ville föra över till. Dessutom fick jag tillbaks "damage control" efter 20 timmar typ. Varför? Det var ingen annan som sålde damage control till exakt det priset och jag högerklickade och valde "Buy this".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla på eveforumet. Detar trådar om shipfitting är svinbra ifall man vill ha tips. Där har många av de mest erfarna spelarna skrivit vilka kombos de tycker är bäst.

Permalänk
Avstängd

Ja, ska nog fråga runt i min corp imorrn antar jag.

Ska vi tävla om vem som kan hitta det fulaste porträttet hos en spelare då?
Eller det snyggaste om det känns roligare :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

btw, lyssna inte på mig.. tappade ett litet skepp nyss, ajja.. Frapsade det i tron att jag skulle vinna men ack..

http://www.eve-files.com/media/0603/downthedrain.avi

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, jag har ju faktiskt bara sabbat 3-400k än sålänge.. Men jag skulle gärna ta emot tips om vilket skepp jag borde satsa på, och vad jag ska ha på det. Tänkte en Incursus eller Tristan (antar att det är dom två man ska ha?), men jag vet inte riktigt vad jag borde fitta med. Railguns? Och förutom det? Är det om vanligt en afterburner, en shield booster och en armor rep? Det värsta är att jag bara behöver cruiser skillen innan jag kan flyga en cruiser, men jag saknar en jäävla massa pengar

Stötte på ett skitjobbigt problem f.ö. Jag hade pengar på en annan karaktär på ett annat konto som jag täntke att jag ville flytta över så jag sålde den "damage control" man får i början på ena karaktären för 1,300,000 (så mycket pengar jag hade på den andra), och sen dockade jag i samma solsystem och köpte den. Pengarna drogs från min andra karaktär, men jag fick inga på den jag ville föra över till. Dessutom fick jag tillbaks "damage control" efter 20 timmar typ. Varför? Det var ingen annan som sålde damage control till exakt det priset och jag högerklickade och valde "Buy this".

När du gör uppdrag så är en bra capacitor ett måste. och jag rekommenderar att du inte kombinerar Armor Rep eller Shieldbooster välj ett av dem och lägg till resistance på ditt skepp för antingen armor eller shield. Eftersom du kör Gallente skepp så är det oftast lämpligast att köra Armor Tank. Anledningen varför man inte ska kombinera dem båda är att det tar mycket plats på ditt skepp, Powergrid och CPU där du kunde ha haft grejer för att förbättra antingen armor tanken eller shield tanken istället Kolla på skeppets i fråga "Description" så ser du vad skeppet får bonus på. Gallente har ofta damage bonus på Hybrid vapen och då bör man använda hybrid vapen (om man inte har en bra anledning) för annars går man miste om bonusen

Permalänk
Citat:

...

Marknaden är lite skum.
Låt oss säga att någon annan har en sell order på samma sorts itemsamma station. Du kommer med din andra karaktär och ska köpa din jättedyra damage control.
Då får han som säljer billigare sin såld istället och överskottet av pengarna också, och din damage control du hade lagt ut kommer tillbaks efter att den orderns tid tagit slut (om ingen köpt den dvs, men då måste alla andra billigare ordrar vara borta också).

Kanske lite luddigt förklarat, men jag har för mig att jag läste det på forumet.

Edit: Alltså; även om man väljer att köpa en dyrare sak, och samma finns billigare på samma station, så kommer du få den billigaste och han som sålde den får alla pengar du skulle betalt till han som sålde den dyra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Marknaden är lite skum.
Låt oss säga att någon annan har en sell order på samma sorts itemsamma station. Du kommer med din andra karaktär och ska köpa din jättedyra damage control.
Då får han som säljer billigare sin såld istället och överskottet av pengarna också, och din damage control du hade lagt ut kommer tillbaks efter att den orderns tid tagit slut (om ingen köpt den dvs, men då måste alla andra billigare ordrar vara borta också).

Kanske lite luddigt förklarat, men jag har för mig att jag läste det på forumet.

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeen! Fan vad kasst

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeen! Fan vad kasst

Exakt vad är det som är kasst?