Asus radeon r9 280 3GB DirectCUII TOP problem

Permalänk
Medlem

Asus radeon r9 280 3GB DirectCUII TOP problem

Tjena, omformaterade min dator och tog bort alla drivrutiner etc, sen när jag skulle starta igen så gick det inte att starta genom grafikkortet utan var tvungen o starta genom moderkortet, sen när jag laddar ner drivrutinerna och ska installera de så kommer det upp en varningsruta där det står "programinstallation paketet gick inte att installera"

Vad är det som blir fel? och hur ska jag lösa det?

Permalänk
Avstängd

moderkort bios senaste?

ifall det funkade innan formatering så kanske det saknas nån mjukvaru drivare

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramkung:

Tjena, omformaterade min dator och tog bort alla drivrutiner etc, sen när jag skulle starta igen så gick det inte att starta genom grafikkortet utan var tvungen o starta genom moderkortet, sen när jag laddar ner drivrutinerna och ska installera de så kommer det upp en varningsruta där det står "programinstallation paketet gick inte att installera"

Vad är det som blir fel? och hur ska jag lösa det?

Kan du utveckla lite mer gällande att det inte gick att starta med grafikkortet? Hur långt kommer du?
Du ska ju kunna starta med grafikkortet och få bild utan drivrutiner. Annars skulle alla ha problem med grafikkort som köper det löst och ska sätta ihop exempelvis en dator.

Permalänk
Medlem

@anon226320: Får inte någon bild när jag kopplar in skärmen till Graffikkortet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramkung:

@JLidback: Får inte någon bild när jag kopplar in skärmen till Graffikkortet.

Då beror det iaf inte på drivrutiner. Du ska kunna få bild oavsett om du har drivrutiner eller ej.

Du har inte möjlighet att ta ur grafikkortet och sätta det i en annan dator och testa om du får bild?
Om du får bild i en annan dator med samma grafikkort så lär felet ligga utanför grafikkortet iaf. Om du får samma problem, så får du nog köra en RMA på grafikkortet.

Permalänk
Medlem

@anon226320: Skickade tillbaka det till inet då det var ett fel i själva Grafikkortet tack för hjälpen i allafall