Permalänk
Medlem

Strul efter drivrutinsinstallation

Hej!
Jag skulle nedgradera mina AMD drivrutiner vilket slutade rätt illa. Jag avinstallerade alla drivrutiner i "AMD Install Manager" och startade om datorn, efter det blev jag välkomnad till ett extremt inzoomat Windows 10 med enorma pixlar på skärmen. Här är en bild som visar Windows efter omstarten, "http://imgur.com/TsDB6Gk". Jag har testat med att ladda ned startmediet till Windows 10 på en USB sticka, och testat att försöka på något sätt få igång "Safe Mode" inuti Windows, jag fick ingen framgång av detta.
Jag antar att det ända sättet jag kan få det här att fungera igen, skulle vara den jobbiga proceduren att installera om Windows från skivan.

Ifall det finns några andra förslag, accepterar jag dem gladeligen.

Specs: ASUS Z97-AR, AMD R9390,Intel Core i-5675c, SSD 119 GB, HDD 2,97 TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazeth:

Hej!
Jag skulle nedgradera mina AMD drivrutiner vilket slutade rätt illa. Jag avinstallerade alla drivrutiner i "AMD Install Manager" och startade om datorn, efter det blev jag välkomnad till ett extremt inzoomat Windows 10 med enorma pixlar på skärmen. Här är en bild som visar Windows efter omstarten, "http://imgur.com/TsDB6Gk". Jag har testat med att ladda ned startmediet till Windows 10 på en USB sticka, och testat att försöka på något sätt få igång "Safe Mode" inuti Windows, jag fick ingen framgång av detta.
Jag antar att det ända sättet jag kan få det här att fungera igen, skulle vara den jobbiga proceduren att installera om Windows från skivan.

Ifall det finns några andra förslag, accepterar jag dem gladeligen.

Specs: ASUS Z97-AR, AMD R9390,Intel Core i-5675c, SSD 119 GB, HDD 2,97 TB.

Om du kan boota med usb minnet med windows 10 ska du kunna välja startreparationen nånstans före själva installationen av windows 10. Där borde du kunna backa ditt windows till ett tidigare datum, som kanske fungerar för dig, där gafikdrivrutinen blir återställd. Om du får normal bild med boot från usb minnet borde det fungera. Kan även vara grafikkortet som har gett upp med tanke på bilden du länkade till. Det brukar vara typ 1280x1024 eller 1024x720 i default upplösning innan windows blivit aktiverat, har jag för mig.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

@sp1k3n: Hej! Tack för snabbt svar. Jag har testat att försöka med att återställa Windows, dock så verkar den ha problem med att upptäcka operativsystemet av någon anledning. Jag tror ändå att det kan vara rätt att försöka installera om Windows, eftersom datorn anser att C: disken jag kör Windows ifrån är låst och kan därför inte återställas. Det där med att upplösningen är 1024x720 är dock sant och upplösningen fungerar tills Windows startats.