Trådlöst internet på laptop fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Trådlöst internet på laptop fungerar inte.

Hej, ska försöka göra detta kort!

Igår surfa jag som vanligt och stängde sedan av datorn, inga problem där.
Men när jag starta min laptop på morgonen så fungerar ej internet men det är bara på min dator då tjejens datotn fungerar utan problem.

Jag kan starta wifi och hitta det trådlösa nätverket, när jag ansluter så får jag full styrka men med en liten gul triangel på.
Jag har också testat att använda min mobil som en hotspot, jag hittar den och min mobil står det att jag är ansluten men det funkar inte ändå.
Det skumma o detta är att jag kan chatta i steam med folk men inget annat....

Ja jag har testat att start om allt, flera ggr!

Hjälp önskas

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du knappat in några manuella inställningar för IP-adress/DNS?

Permalänk
Medlem

Aktivera och deaktivera ditt nätverkskort.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Kan det vara så att du knappat in några manuella inställningar för IP-adress/DNS?

Skrivet av mini-ryttge:

Aktivera och deaktivera ditt nätverkskort.

Jag har inte rört några som helst inställningar, nätet funka och jag stängde av datorn, morgonen efter så funka det inte.

Jag har aktiverat etc men det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

Jag bestämde mig för att spara viktiga saker och sedan formatera datorn då det nog behövdes!
Och det funkade, så tack för hjälpen iaf