Corsair VOID USB Problem med robotröst.

Permalänk

Corsair VOID USB Problem med robotröst.

Hej

Jag äger ett par Corsair void usb som jag har problem med Corsairs programvara (Corsair Utility Engine). Varje gång som Corsair Utility Engine är igång och jag startar exempel Teamspeak eller spel som SQUAD så blir min röst en robotröst-ish. Så då måste jag först stänga ner Corsair Utility Engine samt sedan stänga ner och starta om Teamspeak eller SQUAD. Efter detta så kan jag starta Corsair Utility Engine och det fungerar som det ska.

Det är någon slags konflikt. Är detta ett känt problem? Kommer det någon ny mjukvaruversion snart som kanske hjälper?

Mvh

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av DunderHoken:

Hej

Jag äger ett par Corsair void usb som jag har problem med Corsairs programvara (Corsair Utility Engine). Varje gång som Corsair Utility Engine är igång och jag startar exempel Teamspeak eller spel som SQUAD så blir min röst en robotröst-ish. Så då måste jag först stänga ner Corsair Utility Engine samt sedan stänga ner och starta om Teamspeak eller SQUAD. Efter detta så kan jag starta Corsair Utility Engine och det fungerar som det ska.

Det är någon slags konflikt. Är detta ett känt problem? Kommer det någon ny mjukvaruversion snart som kanske hjälper?

Mvh

Hejsan,

Nej jag har inte hört om detta här på forumet, testa att uppdatera till nyaste versionen som kom bara för någon dag sen, samt kolla ifall du kan uppdatera firmware på lurarna, återkom om de inte hjälper.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

Tack för svar. Uppdaterade till senaste CUE i förrgår. Verkar funka nu.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av DunderHoken:

Tack för svar. Uppdaterade till senaste CUE i förrgår. Verkar funka nu.

Härligt!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan