Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Vad händer med program på en annan hårddisk vid ominstallation?

Permalänk
Medlem

Vad händer med program på en annan hårddisk vid ominstallation?

Tjenixen!

Ena skärmen lider av någon åkomma jag inte vet vad det är, den blinkar och stänger av sig. Andra som har haft liknande problem har installerat om och fått det att fungera. Tänkte att detta skulle få bli ett projekt för morgondagen eller nåt. Har bara en liten fråga/fundering, och det är var som händer med mina program och liknande?

Som det är just nu så har jag:

• C: - Boot och program som jag inte har kunnat välja installationsplats på

• D: - Installerade program där jag kunde välja plats

• E: - 2TB, lagring, filer, filmer, "backups" och liknande

• G: - Filmdumpen

Det som är här är vad som kommer hända med D:\ ? Det är cirka 300GB av program och lite spel och filmer. Om jag kör en clean install av C:\ vilken jag kommer göra, så kommer väl inte programmen i D:\ automatiskt läggas till i "program listan" så man kan få upp dom i start med mera samt avinstallera från kontrollpanelen?

Ville bara reda ut detta så jag vet hur jag ska lägga upp sparandet av program och liknande när jag har ominstallerat w10. Kanske finns det något sätt att importera/exportera programlistan?

Tacksam för någon som kan ge lite ljus på detta ämne

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Medlem

@wahlmat: Nej, de dyker inte upp i listan.
Dessutom är det massor av registerfiler och andra småfiler på C: som kommer att saknas.
Ett och ett annat program kommer kanske fungera, men oftast får man installera rubbet igen.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]