Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

Skärmstativ för 2 skärmar?

Tjena folket har tänkt att skaffa mig ett skärmstativ nu efter en längre tid med 2 skärmar, för att få det lite snyggare samt slippa 2 stativ

Har kollat på detta skärmstativ och funderar på om det borde fylla mitt begär?

Tror ni det står stadigt på den foten?
Annars är tips välkomna samt kanske en bild på er setup om ni kör med nått liknande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av christoffergue:

Tjena folket har tänkt att skaffa mig ett skärmstativ nu efter en längre tid med 2 skärmar, för att få det lite snyggare samt slippa 2 stativ

Har kollat på detta skärmstativ och funderar på om det borde fylla mitt begär?

Tror ni det står stadigt på den foten?
Annars är tips välkomna samt kanske en bild på er setup om ni kör med nått liknande!

Hej,

iiglo gör faktiskt rätt hyffsade stöd.

Har köpt mig två stycken. en som ställer upp en skärm och en som ställer upp två skärmar.

Två skärmar: här

Var skeptiskt till det först men de är faktiskt rätt så hållbara och känns stabila. Hade personligen tagit ovanstående då den du länkat inte verkar kunna flytta på armarna?

Kör själv 2 stycken 25" dell skärmar och behövde vinkla dem lite för de hamnade för långt bort ifrån mig på mitt Ikea bord.

Och JA! Det blev helt klart mycket cleanare på mitt bord nu.

Mvh,
M

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: 2xDell UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Unnotized: Kanske en fördel att kunna flytta dom men har ett sånt här skrivbord tror du skruvmekanismen fungerar lika bra på en sådan smal skiva jämtemot en tjockare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014

jag har ett iglo utan skruv saken i bordet o de funkar super med två skärmar hade ett annat innan som man skulle skruva fast men hade sånt skit skrivbord från ikea som är gjort av pressat papper eller nått!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Adnerhill: sedärja du skulle inte kunna skicka nån bild så jag får en lite bättre uppfattning om hur de ser ut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

Beställde ett stativ på ebay igår från england fast för 3 skärmar. Kan rekomendera att kolla där ochså då de finns en hel del olika stativ där som inte heller kostar så mycket. Nackdelen är väl att de tar lite längre att få grejerna då, men den som väntar på nåt gott

Fractal Design Define r3 | MSI z170 Gaming m3 | Intel i5 6600k @ 4.5ghz, Noctua D15 | 16gb DDR4 | MSI GTX 980Ti.
HP Spectre x360 Late 2016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Jockee86: Hur är det med att beställa från ebay angående tullavgift och liknande? Hittade ett grymt på amazon.com men är lite tveksam pågrund av tullavgift osv ..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

@christoffergue Har aldrig beställt från amazon, men har handlat en del på Ebay dock mest småprylar från Asien men beställde faktiskt en sadel till hojjen från italien förra sommaren och då va de inga problem med nån tull iaf. Betalade bara stativ + frakt nu från England så hoppas de inte blir nåt strul men de tror jag inte. Finns säkert nån med mer erfarenhet som kan berätta mer.

Fractal Design Define r3 | MSI z170 Gaming m3 | Intel i5 6600k @ 4.5ghz, Noctua D15 | 16gb DDR4 | MSI GTX 980Ti.
HP Spectre x360 Late 2016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Jockee86: Hittat ett skärmstativ på ebay där försäljaren finns vid miami, united states - stativet går på under 1000:- tror du det skulle medföra extra tullavgifter oså därifrån?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Haninge
Registrerad
Dec 2010

Köpte Multibrackets skärmstativ för mina 2 st 27" skärmar, är väldigt nöjd kan rekommendera.

Dock är dom i det lite dyrare laget.

https://www.dustinhome.se/product/5010783297/m-vesa-gas-lift-...

{FD Newton R3 600W / Intel Core i5 4690K W: 212 EVO / ADATA 16GB / MSI Z97M GAMING / MSI GeForce GTX 970 Gaming / BitFenix Prodigy M}
(Ljud: Pioneer VSX-930 / Canton Ergo Rc-L / Canton Ergo As-2 SC / Sennheiser HD 599 W: Antlion Modmic v4 / Audio Technica ATH-MSR7)

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2015

@Unnotized: Kanske en fördel att kunna flytta dom men har ett sånt här skrivbord tror du skruvmekanismen fungerar lika bra på en sådan smal skiva jämtemot en tjockare?

Hej,

Jag har också ett bekant, glömde bort namnet på bordet när jag skrev ikea skrivbord hehe.

Jag gjorde som en säkerhetsåtgärd (så inte bordet knäcks vid skruvfästet?) att lägga till en träbit på ca 1cm tjock och 20cm brett under skrivbordet. Den har stått där en vecka nu (köpte stativet på komplett's superweekend när stativet var nere under 400kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Nyxz: ah det var ju ~ 5 gånger så dyrt haha om pengarna fanns så

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Unnotized: sedärja samma förutsättningar som mig då, du kan möjligtvis inte visa en bild på hur du gjort de samt hur de ser ut? vore riktigt shysst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014

@Adnerhill: sedärja du skulle inte kunna skicka nån bild så jag får en lite bättre uppfattning om hur de ser ut?

kan fixa en när jag kommer hem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Detta är snyggt och stabilt. Fäste för Dells skärmar men adapter för VESA följer med.
https://www.amazon.com/Dell-MDS14-Monitor-Stand-5TPP7/dp/B00D...

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2015

@Unnotized: sedärja samma förutsättningar som mig då, du kan möjligtvis inte visa en bild på hur du gjort de samt hur de ser ut? vore riktigt shysst

Kan skicka över en bild när jag kommer hem imorgon.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Finns bild på min setup med MM200 i den andra tråden.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018
Skrivet av DavidtheDoom:

Finns bild på min setup med MM200 i den andra tråden.

Är ny på detta så undrar om alla skärmar kan sättas uup på stativen

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Melkovert:

Är ny på detta så undrar om alla skärmar kan sättas uup på stativen

Stativen använder sig av ett fäste. Monteringspunkterna för detta fäste är standardiserat och heter Vesa 100. Detta innebär att du har fyra skruvhål som sitter som en fyrkant med sidor på 100 mm.

Om din skärm har VESA-fäste står angivet i specifikationerna. Alla har inte detta, det finns även andra formfaktorer som 75 x 75 eller 200 x 100.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler