Age of Empires: Definitive Edition försenas till 2018

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Age of Empires: Definitive Edition försenas till 2018

Under sommaren avtäcktes det nostalgidrypande Age of Empires: Definitive Edition för PC, där 4K-stöd, omarbetad grafik och ny musik står på menyn. Nu försenas titeln till 2018.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Feb 2004

Tvåan håller än! Men kan bli en kul helg när spelet kommer

What did the ocean say to the shore? Nothing, it just waved

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017

Lansering på enbart Windows Store? Låter som bäddat för problem. Finns det någon titel i Windows Store som faktiskt lanserats smärtfritt? Känns som att allt spelrelaterat som Microsoft rör vid blir till skit, alla minns ju deras värdelösa implementering av GFWL...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Tog nästan 2 år innan dem patcha latency lagget age of empire 2 hd hade jag va en av dem som köpte det . Lita aldrig på Microsoft dem släpper en produkt sen struntar dem i den

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P/One plus 5T har även 2TB extern hårdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Lexius:

Tog nästan 2 år innan dem patcha latency lagget age of empire 2 hd hade jag va en av dem som köpte det . Lita aldrig på Microsoft dem släpper en produkt sen struntar dem i den

Och det är samma utvecklare till detta, som jag fattat det.

Testat betan och det var verkligen ofärdigt. Så förstår mycket väl att det försenas, välbehövligt.

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Pinsamt rent ut sagt.

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Jag hoppas förseningen ger den tiden som behövs så vi slipper ännu ett spel som släpps med stora buggar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

"Titeln släpps enbart i Windows Store och kommer kräva ett Xbox Live-konto för att spelas"
Buzzkill

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Dec 2008

"Titeln släpps enbart i Windows Store och kommer kräva ett Xbox Live-konto för att spelas"

Jaha, där sprack det precis när man höll på att bli glad.
Betalar gärna ett par hundralappar för en remake, men ännu ett spelkonto är inte aktuellt.

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | GTX 780 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008

Ska man vara så dum att man endast släpper titeln till sin värdelösa plattform så får man förvänta sig att folk laddar ner det.

• Ryzen R7 1700 + Celsius S24 • G.Skill FlareX 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX 1080Ti Jetstream • EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 • QPad QH90 Black •
• NZXT S340 Elite Black • Acer Predator XB271HU (1440p) •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Aug 2007

Spelade ettan för några år sedan pga nostalgi med någon 1080p patch och .. Ja, det var inte lika bra som man kommer ihåg det. Förutom att det liksom tvåan är obalanserade lag så är patchfindingen hemsk och al:n inte så mycket att hänga i julgranen och kampanjen är inge vidare. Väldigt intressant tidsålder dock. Ganska få spel som följt temat: civilisationens vagga. Att spela som Mesopotamien, Hittitien, Macedonien, Egypten, forna Grekland osv

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av Sjoooberg:

Ska man vara så dum att man endast släpper titeln till sin värdelösa plattform så får man förvänta sig att folk laddar ner det.

Ja, det är väl bara att räkna timmarna innan skyddet är knäckt och dessutom levererar en bättre upplevelse som grädde på toppen.

Minns inte vad spelet hette som Microsoft explicit släppte på Store; det var fullt av buggar, gick knappt att ladda ner och inställningsmöjligheterna var kraftigt begränsade - men bara i Windows Store.

Vissa lär sig av sina misstag, sen har vi Microsoft som gärna upprepar sina eller helt sonika gör det värre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

"Titeln släpps enbart i Windows Store och kommer kräva ett Xbox Live-konto för att spelas."

Aaaw, och jag som trodde de ville ha mina pengar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Ninotramp:

Pinsamt rent ut sagt.

Snarare pinsammare om dom lanserar det den 19'e och allt icke finslip blir en katastroflansering.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2011

Hellre att dom tar tid på sig och gör en bra optimerad lansering ån att det blir en halvdan rushad lansering.

Väntar gärna till 2018 för att få spela Age of empires igen.

CPU Intel Core i9-7900X 4,3GHz - CPU kylare NZXT Kraken x62 - Chassi Be quiet! Dark Base Pro 900 - Ram G.Skill Trident Z RGB Series 64GB (8x8GB) 3600MHz - GPU Asus Rog Strix GTX 1080 Ti 11GB OC - Moderkort Asus Rog Rampage VI EXTREME X299 - SSD Samsung 850 EVO 1TB - Hårddiskar 3x Seagate Firecuda 2TB SSHD, 1x Seagate Expansion Desktop Drive 5TB - PSU Corsair HX750i 750W 80+ Platinum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Startrance:

Hellre att dom tar tid på sig och gör en bra optimerad lansering ån att det blir en halvdan rushad lansering.

Väntar gärna till 2018 för att få spela Age of empires igen.

Instämmer, dock beskedet om förseningen kom tok försent.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

Låter bra. Inte för att jag kommer köpa det på Windows store… men ändå. Nyligen spelat gamla goda Age of Empires vanilj, och även om det har sina brister är det riktigt sköj. Föredrar det över tvåan faktiskt.

Skrivet av hwasser:

Spelade ettan för några år sedan pga nostalgi med någon 1080p patch och .. Ja, det var inte lika bra som man kommer ihåg det. Förutom att det liksom tvåan är obalanserade lag så är patchfindingen hemsk och al:n inte så mycket att hänga i julgranen och kampanjen är inge vidare. Väldigt intressant tidsålder dock. Ganska få spel som följt temat: civilisationens vagga. Att spela som Mesopotamien, Hittitien, Macedonien, Egypten, forna Grekland osv

Var det möjligtvis UPatch HD?
http://upatch-hd.weebly.com/

Instämmer med dina invändningar, men jag tycker samtidigt att det är lite av charmen med det. Det var så spel var på den tiden, man fick tänka på allt och göra allt själv

Skrivet av mrpijey:

"Titeln släpps enbart i Windows Store och kommer kräva ett Xbox Live-konto för att spelas."

Aaaw, och jag som trodde de ville ha mina pengar...

De vill ha dina personuppgifter och sälja som reklam eller vad inte för mångdubbelt mer.

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

@GilbertG: Ja mina personuppgifter får de inte heller. Nej, det blir till att hitta spelet på "alternativa distributörer" tills de fattat läget att ingen vill ha deras skräp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Ser fram emot att få spela det här, men det är faktiskt helt oacceptabelt att komma med en försening mindre än en vecka innan release. Det är ju inte som om de just insåg att det behövdes mer utvecklingstid - hade det varit på det viset så hade förseningen varit i storleksordningen en månad eller två. Nu "siktar de på tidigt 2018". Jippi. Riktigt, riktigt lågt att inte vara tydliga med det tidigare.

(Edit: Märk väl att jag inte säger att de inte borde försenat det. Är spelet inte redo ska det försenas, utan tvekan. Men det finn rätt och fel sätt att göra det på.)

i7-5775C @4GHz | GTX 970 G1 Gaming | 2x8GB DDR3-2133 C9 | Z97-AR
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
Dell P2416D | G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Är det en remake eller nytt spel?

Det ser ut som Age of Empires (1) på grafiken och 2:an har ju redan fått sin remake så är det samma story som innan eller ett nytt spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av PetterH:

Det ser ut som Age of Empires (1) på grafiken och 2:an har ju redan fått sin remake så är det samma story som innan eller ett nytt spel?

Det är samma spel, polerat bara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av PetterH:

2an kommer också få en liknande remake. Likaså 3an. http://www.pcgamer.com/age-of-empires-definitive-edition-set-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av lennartstek:

2an kommer också få en liknande remake. Likaså 3an. http://www.pcgamer.com/age-of-empires-definitive-edition-set-...

Jag antar att tvåan bara är en samling av AoE2 HD och dess expansioner som släpps på Microsoft Store.
Gissar också att dom inte kommer att ändra så mycket på trean.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Loxus:

Jag antar att tvåan bara är en samling av AoE2 HD och dess expansioner som släpps på Microsoft Store.
Gissar också att dom inte kommer att ändra så mycket på trean.

De kommer satsa på en liknande sorts uppgradering som 1an på alla, med 4k support. Men samma engine i grunden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av lennartstek:

De kommer satsa på en liknande sorts uppgradering som 1an på alla, med 4k support. Men samma engine i grunden.

Patcha till AoE2 HD lite kanske? Har du källa på nåt annat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Loxus:

Patcha till AoE2 HD lite kanske? Har du källa på nåt annat?

Då tror jag inte ens de nämnt AOE 2 och 3 tillsammans med AOE 1.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av lennartstek:

Då tror jag inte ens de nämnt AOE 2 och 3 tillsammans med AOE 1.

Varför?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Loxus:

Rör på arslet och scrolla upp så ser du att det står att de får En liknande remake i artikeln.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av lennartstek:

Rör på arslet och scrolla upp så ser du att det står att de får En liknande remake i artikeln.

Jag ser fortfarande ingenting som tyder på att AoE2 DE är något annat än versionen som redan finns, bortsett från att det ska få stöd för 4K-upplösning.
Är extremt skeptisk till att dom skulle lägga energi på att göra en ny remaster av AoE2 när det redan finns en.

Eller menar du att det är "vanliga" AoE2 som ska få 4K-upplösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Loxus:

Jag ser fortfarande ingenting som tyder på att AoE2 DE är något annat än versionen som redan finns, bortsett från att det ska få stöd för 4K-upplösning.
Är extremt skeptisk till att dom skulle lägga energi på att göra en ny remaster av AoE2 när det redan finns en.

Eller menar du att det är "vanliga" AoE2 som ska få 4K-upplösning?

Helt ärligt talat får vi se... Låter som de vill göra om originella spelet men känns ju fånigt med tanke på att det som finns på steam fått massa tillägg, men samtidigt kan de inte ta bort det "nya" från steam då folk blivit hysteriska och förbannade av helt naturliga skäl.