går inte att återställa min dator?

Permalänk

går inte att återställa min dator?

Hej! Jag har försökt att återställa min dator p.g.a att den presterar lite sämre än förut.

När jag försöker att återställa står det att det har uppstått ett problem, att inte ändringar har gjorts. Någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

@Thebagger:
Mer information behövs, för att kunna ge ett bra svar.
Vilket Windows är det?
Är det en bärbar eller stationär?
Om stationär, märkes dator (te.x ACER, HP etc.) eller eget bygge?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

@Belzader: Det är Windows 10, Stationär dator, MSI Dator. Inte eget bygge.

Permalänk
Medlem

@Thebagger:
Försöker du göra en sytemåterställning, d.v.s bara backa till en tidigare tidpunk?
Eller en ominstalltion?
Ominstallation kan göras på två sätt i Win 10, antingen att man väljer att behålla sina filer, d.v.s i princip bara återställa Windows, eller att man väljer att ta bort allting och installera om Windows, en så kallad ren installtion.

Eftersom det nu är en märkes dator, finns det ett 3:de alternativ och det är att använda sig av tillverkarens fabriks återställning.

Visa signatur

Permalänk

@Belzader: Jag försöker att återställa den, men ha kvar personliga filer. Jag har testat allt, men det står ångrar ändringar när jag kommit 25% in i återställningen.

Permalänk
Medlem

@Thebagger:
Är det bara filer typ bilder etc i mina dokument du vill behålla, kan du kopiera hela denna mappen till något annat media te.x en USB sticka, och sedan göra en fullständig ominstallation istället.
Efter den är klar kopierar du bara tillbaka mappen, se dock till att du använder samma namn på Windows kontot, annars kan det bli strul med rättigheter på mapparna/filerna.

Visa signatur

Permalänk

@Belzader: Jag försökte att göra en ren ominstallation, men gick inte. Står fortfarande "Ändringarna ångras"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thebagger:

Hej! Jag har försökt att återställa min dator p.g.a att den presterar lite sämre än förut.

När jag försöker att återställa står det att det har uppstått ett problem, att inte ändringar har gjorts. Någon som har en lösning?

Jag satt i samma sits för ett tag sedan. Jag kunde backa datorn till en restore point, vilket tyvärr inte löste problemet. All annan typ av windowsreparation gick inte. "Ett problem har uppstått, inga ändringar har gjorts."

Jag höll på i timmar med att prova olika tricks och felsökningar, boota i felsäkert läge, boota från usb-sticka osv osv. Det mest lovande spåret var att windows-SSDn hamnat i ett sorts dolt skrivskyddat läge efter att jag flyttat om hårddiskarna, men ingen av de fixarna funkade. Till sist tog jag egen backup och formaterade om rubbet. Problemet löst.

Permalänk
Medlem

@Thebagger: Provat detta?

1.Go to Settings-->Update & Security-->Recovery-->Advanced startup, click Restart now.
2.In the new window, Select Troubleshoot --> Advanced options --> Command prompt.
3.Next, select the administrator account.
4.Now provide the credentials for the admin account you opted in the previous step.
5. Finally, in the Command Prompt window, type following commands and press Enter key after each:

cd %windir%\system32\config
ren system system.001
ren software software.001

You can now close the Command Prompt window, which takes you to Windows Recovery Environment screen. Select Continue option to get into your operating system. After a reboot, you’ll find that 'There was a problem resetting your PC' issue is solved already.

lycka till!

Permalänk

@jensvo: Det har jag däremot inte testat.. Ska testa det nu! Tack i förhand

Permalänk

@jensvo: provat detta nu också, ingenting. Samma sak kommer upp om och om igen

Permalänk
Medlem

@Thebagger:
Gör en backup på det du vill spara, och återställ datorn via tillverkarens fabriks återställng.

Finns ingen sådan, gör en ren installation via Win 10 installations media (USB/DVD), som du kan skapa med hjälp av Media Creation Tool om du inte har något.

Visa signatur