Har fått vänta 5 månader och endå ingen tangentbord av Corsair

Permalänk
Medlem

Har fått vänta 5 månader och endå ingen tangentbord av Corsair

Hej, har ett problem med supporten på Corsair som jag inte vet vad jag ska göra med.
I september 2017 så gick mitt Corsair K70 tangentbord sönder då jag köpt det på CDON så kontaktade
Jag dem och där sa de att om jag skulle ta det på garanti så skulle jag kontakta Corsair om det så det gjorde jag.
Den 10 september så kontaktade jag deras ”live support” och förklarade hur det var och de gav OK på att jag skulle
Skicka tangentbordet till deras returavdelning i Nederländerna och jag fick en adress så jag skickade dit tangentbordet med DHL
Sen för att inte bli för långrandig så ska jag sammanfatta lite,, efter jag skickat mitt tangentbord så får jag ett nytt hemskickat
Som är med US layout på tangenterna så jag kontaktar dem igen och de säger jag ska skicka tillbaka det och få ett rätt, detta upprepas
2 ggr till då jag nu fått 3 st tangentbord med US layout och varje gång har jag kontaktat dem och sagt att jag måste ha ett med
Nordisk layout, nu efter det 3dje tangentbordet som är skickat har det nu gått en månad och jag har inte ens fått tillbaka något nytt.
Jag har skickat 2st mail till dem men inte hört något.
Är det nån som har förslag på vad jag ska göra?
Kan tycka att 5 månader för att få ett nytt tangentbord på garantin är alldeles för mycket och Corsairs support är under all kritik.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X / Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Dell 32" G3223D QHD + 2st 27" AOC .

Permalänk

Jag kan förstå om Corsair inte vill skicka ännu fler till dig utan att få några tillbaka. För att inte riskera att du blir grossist i tangentbord... så fråga CDON om de vill byta in två oöppnade US mot ett SV !?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Då CDON faktiskt är säljaren av borden till dig kan du faktiskt kräva att de hjälper dig istället och ger dig rätt vara och så får de ta det med Corsair istället. Säljare har inte rätt att avsäga sig ansvar och hänvisa till tredje part. De kan göra det, men de är ytterst ansvariga mot kunden. Jag skulle ta upp detta med CDON och be dem ta över kontakten med Corsair samt ge dig de tangentbord du har rätt till.

Permalänk

Jag skulle också kontakta CDON. Du har köpt tangentbordet av dem och inte av Corsair och reklamationen ska gå via återförsäljaren tycker jag.

Permalänk
Medlem

När är tangentbordet köpt, och när gick det sönder? Bara för att ta reda på om det verkligen är Corsair som ska hålla i ärendet.

Skulle nog säga att det bästa är att vänta på att någon från Corsair ser tråden här i forumet, så att de kan peta på sina kollegor och demonstrera skillnaden på Nordic och US layout!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte behållt de felaktiga tangentborden utan fått skicka tillbaka dem gång på gång.
nu kommer jag inte riktigt ihåg hur det var när jag kontaktade CDON för det var så längesen, men Corsair har ju godkänt mitt garanti ärende det är ju bara att de skickar fel layout hela tiden.
Tangentbordet är köpt 2016-04-29 och gick sönder ca 2017-08-10 och det ska vara 2 års garanti på det och har ju fått OK från deras support och allt så

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X / Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Dell 32" G3223D QHD + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Folk kräver (och får tyvärr) kompensation för allt möjligt trams, men det är i sådana här fall man faktiskt hoppas att företaget tar tag i det och erbjuder dig någon värstingmodell istället, på grund av de felaktigheter som skett.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Efter du kontaktat Corsair via Live support skapade du en ticket på deras support sida? Väldigt viktigt så du får ett ticker nummer som man sen kan återkoppla mot.
Att det sedan är väldigt dåligt skött av Corsair är ju tragiskt.
Corsair Johan är/var föräldraledig vid jul, vet ej om han fortfarande är det. Ingen omöjlighet att han är på CES mässan i Las Vegas just nu om han inte är föräldraledig fortfarande.
Hoppas att han kan grotta ner sig i ditt ärende.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

jodå, jag har alla mail och ticketnummer sparade. Sen som några skrev att jag skulle kontakta CDON och skicka tangentbordet dit så går det ju inte heller då jag för tillfället sitter utan mitt tangentbord som jag inte fått tillbaka från garantiavdelningen i Nederländerna, har ju varit utan ordentligt tangentbord nu i 5 månader att tex spela med ett gamalt Dell tangentbord från tidigt 2000tal är inte det roligaste heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Nej jag har inte behållt de felaktiga tangentborden utan fått skicka tillbaka dem gång på gång.
nu kommer jag inte riktigt ihåg hur det var när jag kontaktade CDON för det var så längesen, men Corsair har ju godkänt mitt garanti ärende det är ju bara att de skickar fel layout hela tiden.
Tangentbordet är köpt 2016-04-29 och gick sönder ca 2017-08-10 och det ska vara 2 års garanti på det och har ju fått OK från deras support och allt så

Bara att kontakta CDON och hävda konsumentköplagen. Corsair har egentligen inget juridisk skyldighet att hjälpa dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Som tidigare nämnts så ligger allt ansvar på CDON om dom lovat 2 års garanti. Tyvärr har CDON den mest värdelösa supporten jag varit med om och dom försöker alltid få dig att sköta ärendet själv.
Du har dessutom 3 års reklamationsrätt till CDON eftersom du köpte produkten där så du kan fortfarande vända dig till dom och be dom lösa problemet.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Jag har rätt säkert för mig att återförsäljaren ska hjälpa dig i dessa fall och inte skjuta över ansvaret till tillverkaren. Hjälper de inte dig så veva reklamationsrätten i ansiktet på dem, få pengarna tillbaka, och köp nytt tangentbord.

Sjukt dåligt av både CDON och Corsair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Bara att kontakta CDON och hävda konsumentköplagen. Corsair har egentligen inget juridisk skyldighet att hjälpa dig.

Inte helt sant. Det kan vara bra att veta ifall företaget man köp en vara av är på obestånd så har man rätt att vända sig till tillverkaren. §46 i KKL.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Inte helt sant. Det kan vara bra att veta ifall företaget man köp en vara av är på obestånd så har man rätt att vända sig till tillverkaren. §46 i KKL.

Stämmer absolut. Men paragrafen kan dock inte appliceras på just detta fall då CDON har en bra ekonomi med resurser att tillgodose kunden efter rådande lagstiftning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det blir nog svårt när han inte har nåt tangentbord alls för tillfället. Corsair måste ju vara skyldiga då dom har tagit på sig ansvaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nedrans:

Det blir nog svårt när han inte har nåt tangentbord alls för tillfället. Corsair måste ju vara skyldiga då dom har tagit på sig ansvaret.

Du har en poäng. Corsair har dock möjligheten att lämna tillbaka det ursprungliga, trasiga tangentbordet och hänvisa till säljaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Stämmer absolut. Men paragrafen kan dock inte appliceras på just detta fall då CDON har en bra ekonomi med resurser att tillgodose kunden efter rådande lagstiftning.

Självfallet, något annat har jag inte påstått heller.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det har gått alldeles för lång tid, så du kan häva köpet om du hellre vill köpa ett nytt. Då behöver du kontakta CDON.

Jag hoppas och tror dock att du kan få bättre kompensation om du ligger på Corsair och kommer i kontakt med rätt person.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

när jag kontaktade Corsairs forum för att komma i kontakt med nån om detta så pratade jag med en Corsair anställd " Corsair Nick" och förklarade hur det låg till och han svarade :

Checked with our Technical Support staff, and it looks like you should be issued the appropriate prepaid label and the Nordic layout replacement is already scheduled to ship to you once we receive the original unit. Once receive the prepaid, just go ahead and send the unit back, and we'll send out the correct replacement. Let me know if any other issues come up.
Så jag skickade tillbaka tangentbordet och efter det har jag inte hört något mer då jag har PM:at den killen och även skickat 2 mail till en kille som är returansvarig i Nederländerna men det har inte hänt något än..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

när jag kontaktade Corsairs forum för att komma i kontakt med nån om detta så pratade jag med en Corsair anställd " Corsair Nick" och förklarade hur det låg till och han svarade :

Checked with our Technical Support staff, and it looks like you should be issued the appropriate prepaid label and the Nordic layout replacement is already scheduled to ship to you once we receive the original unit. Once receive the prepaid, just go ahead and send the unit back, and we'll send out the correct replacement. Let me know if any other issues come up.
Så jag skickade tillbaka tangentbordet och efter det har jag inte hört något mer då jag har PM:at den killen och även skickat 2 mail till en kille som är returansvarig i Nederländerna men det har inte hänt något än..

Hör med @Corsair Johan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Det har jag gjort, skickade ett meddelande om detta 2017-12-13 09:01 men har inte hört något tillbaka där heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för mig att johan är på föräldraledighet så han är förmoderligen inte lika superaktiv ett tag.

Permalänk
Rekordmedlem

Du borde från början ha reklamerat tangentbordet till säljaren i stället för att använda garanti från tillverkaren.
Nu verkar det mest strullig så komntakat kommunens konsumentrådgivare och gå igenom fallet och den dokumentation du har.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Skriv specifikt vilket Corsair K70 handlar det om? Finns olika K70 varianter.
Med Corsair support om skicka rätt tangentbord, måste man vara specifikt skriva modellnr man vill dom skall skickas eller få i ersättning.
ex: CH-9000117-ND (ND står för Nordisk layout) för:
http://www.corsair.com/en-eu/corsair-gaming-k70-mechanical-ga...

Om viss modell slutar att tillverkas eller lång väntetid för åter i deras lager. Kan man fråga om få liknande ersättnings produkt och här måste man också vara specifikt ange rätt modellnr också för få en med Nordisk layout.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Fast jag kontaktade ju CDON först och de hänvisade mig ju att kontakta Corsair och sen när de säger att det är ok att skicka tillbaka tangentbordet så gjorde jag ju det. Det var ju inget problem först att både skicka och få tillbaka tangentbordet men problemet är ju att de skickar fel layout 3ggr och sen slutar bry sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@XPerion: yes har gjort som du sa med att jag vill ha ett som slutar på -ND men har de senaste gångerna fått ett som slutar på NA. Blev ju lovad ett med nordic layout av Corsair supporten som skrev

:Checked with our Technical Support staff, and it looks like you should be issued the appropriate prepaid label and the Nordic layout replacement is already scheduled to ship to you once we receive the original unit

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Returtony:

@Cenorida: Det har jag gjort, skickade ett meddelande om detta 2017-12-13 09:01 men har inte hört något tillbaka där heller

Skrivet av Wasp:

Har för mig att johan är på föräldraledighet så han är förmoderligen inte lika superaktiv ett tag.

Kan flika in att det stämmer bra, Johan är föräldraledig och har varit så ett tag. Därför kan han inte svara på frågor eller PM här i forumet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Returtony:

Jag läser det som att de inte tycker att de tagit emot något tangentbord.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@giplet: detta var innan jag skickade tillbaka det 3dje felaktiga tangentbordet, han skickade en prepaid packslipp som jag skickade med DHL och när jag kollar tracking ID så har de tagit emot den , efter det har jag skickat 2 mail till personen som har hand om det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

@XPerion: yes har gjort som du sa med att jag vill ha ett som slutar på -ND men har de senaste gångerna fått ett som slutar på NA. Blev ju lovad ett med nordic layout av Corsair supporten som skrev

:Checked with our Technical Support staff, and it looks like you should be issued the appropriate prepaid label and the Nordic layout replacement is already scheduled to ship to you once we receive the original unit

Alltså, vilken K70 RGB är det handlar om egentligen? Skulle vara enklare om du säger vilken modellnr det handlar om eller länkar direkt till CDon produktsida.
Både CH-9000118-ND och CH-9101010-ND har dom inte i lager. som kan se på deras hemsida. Så vänta inte dom ska skicka ut en till dig.

Leta upp en med ND layout som finns i lager innan du kontaktar Corsair LIVE support igen eller via deras support hemsida med ny ticket.
http://www.corsair.com/en-eu/shop?c=gaming-keyboards

Mitt enda tips, är kolla upp först på Corsair EU hemsida och titta efter just den modell du köpt om det finns i lager hos dom för skicka ut till dig. Om det inte finns i lager hos dom, kommer du inte få en med ND skickad och detta är vad som händer nu att dom skickar ut med annan layout.
Om det måhända K70 RGB ND version inte finns i lager hos dom, titta efter andra liknande varianter med ND som finns i lager och fråga om du kan få den istället. Om dyrare, säg du kan lägga till mellan skillanden eller värsta fall välj en sämre med ND.

Detta fick jag göra, när min K95 RGB Vengeance (1 version) skickades in och dom hade slutat tillverkas. Fick vänta över 3 veckor utan något hade hänt. Fick veta det efter jag kontaktar deras LIVE support och vilket är dåligt av supporten som inte nämnts om det. Dom hade varken nya K95 RGB Platinum ND versionen i lager och fick till slut välja K70 RGB LUX som ersättningsvara produkt. Då jag orkar inte vänta på K95 RGB Plainum ND åter i lager hos dom.

Mitt tips är kontakta deras LIVE support igen. Denna gång frågar du om dom har den modell du köpt i lager. Om dom inte har det, fråga efter andra ersättnings produkt som finns i lager hos dom. Börja med:

CH-9127012-ND finns både i Brown/Speed vilket är bättre än K70 RGB.
http://www.corsair.com/en-eu/k95-rgb-platinum-mechanical-gami...

Om dom inte går med på det, välj K70 RGB LUX CH-9101012-ND (Brown)
http://www.corsair.com/en-eu/k70-lux-rgb-mechanical-gaming-ke...

Om du har tur kan du få en som är bättre än den du har nu.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|