Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Vad är skillnaden på dessa tre:

EXP34U338CW
EXP35U538CW
EXP26U338CW

Vilken är bäst helt enkelt, de kostar ungefär samma allihop.

Tacksam för svar Skulle gärna vilja veta vart dessa går att beställa hem snabbast, akut läge för både katt och spädbarn.

35 är nyast och bäst kyleffekt. Sen 34an men den är äldre än 26an.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kan man köpa dessa window seal i sverige någonstans över disk? orkar inte invänta leverans ifrån utlandet nämligen. Skulle vilja köpa en idag isåfall.

Annars har jag kollat in att Biltema säljer vit självhäftande kardborrband 2,5x50cm för 20kr/st.
Om jag köper ca 400cm kardborrband så räcker det till fönstret runtom, och kostar 160kr totalt.

sedan en vit presenning för utemöbler som är vindtät och 200cm, så använder jag den som "tyg" i fönsterkarmen genom att klippa till den exakt efter fönstret.

Och sedan listen för röret till ac:n som medföljde vid köp fäster jag i denna också för helt tät förslutning och så slipper man dragkedjan.

Då skulle jag komma undan med ca 340kr och få den med exakta mått för fönstret.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Någon annan som haft detta problem jag hade med min Zibro P-828 innan jag gav upp AC?

Låter som en hö-fläkt utomhus genom fönstret.Man får tömma den flera gånger per dag och läser man bruksen om att detta görs vid extrema förhållanden så har jag konstaterat att det har jag jämt på sommaren. Men det värsta problemet är att tömningen också ger fuktskador. Vattenventilen sitter nästan vid golvet så man får tillta maskinen framåt för att komma åt och den lilla urtappnings-baljan, som passar precis, är på under 1 dl.Tankens volym är 15 dl = 15 tömningar.

"Låter som en hö-fläkt utomhus" menas att den lät utanför också. Genom slangen som leder ut genom fönstret kom det ett väldans oljud. Så tänker på er som bor i hyreshus med balkong. Tror inte grannarna tycker det är trevligt. Men som sagt, en Zibro fköpt för 8 år sedan och sedan bortskänk till fattig rullstolsbunden sate som spelade hela dagen med svetten rinnande. Han drog ur vattenproppen och sket i oljudet. Lite väta på golvet gjorde honom ingenting

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@yrfhar: På min AC kan man koppla in en slang i kondensvattenanslutningen, och leda ner i en flaska om man vill eller ut genom fönstret så har inte det problemet, men du kanske kan dels köpa en sådan där plastmatta man har under tex diskmaskinen för att undvika vattenskador, och dels så kanske du kan sätta ac:n på något (typ 2 tjockare träbitar som går att köpa billigt i en bygghandel och de kan även såga till dom oftast) för att få upp acn lite i höjd och göra avtappningen enklare.

"lite väta på golvet" kan nog orsaka stora mögelskador och stora kostnader så det ska undvikas.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Har sett på video att portabla ACs kan skada väggar och golv i hus till den grad att väggen spricker, så det låter inte som någon bra idé att låta denna personen släppa ut kondensvattnet på golvet. Förutom mögel kan hela fastigheten skadas.

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Man ska se till att köpa en portabel AC som har funktionen att den återcirkulerar vattnet för att kyla ner kompressorn. Sambon och jag köpte ett, för mig, okänt märke på Hornbach förra sommaren som hade den funktionen och toppklass, på pappret, kylegenskaper.

Trots att jag låtit den stå på från vi klivit upp på morgonen tills vi gått och lagt oss så har jag inte behövt tömma. Jag vet inte om jag egentligen behöver tömma alls när jag kör kylning men jag brukar tömma på morgonen innan jag kör igång den "bara för att".

Och som ovanstående sa, "lite väta på golvet" är väldigt aja baja. Oavsett vad för golv man har så är vätska på det inte optimalt att låta ligga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Kan man köpa dessa window seal i sverige någonstans över disk? orkar inte invänta leverans ifrån utlandet nämligen. Skulle vilja köpa en idag isåfall.

Annars har jag kollat in att Biltema säljer vit självhäftande kardborrband 2,5x50cm för 20kr/st.
Om jag köper ca 400cm kardborrband så räcker det till fönstret runtom, och kostar 160kr totalt.

sedan en vit presenning för utemöbler som är vindtät och 200cm, så använder jag den som "tyg" i fönsterkarmen genom att klippa till den exakt efter fönstret.

Och sedan listen för röret till ac:n som medföljde vid köp fäster jag i denna också för helt tät förslutning och så slipper man dragkedjan.

Då skulle jag komma undan med ca 340kr och få den med exakta mått för fönstret.

Köpte på Elon igår, 595kr.
https://woods.se/Produkter/tillbehor/window-sealing-kit/

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Vad är skillnaden på dessa tre:

EXP34U338CW
EXP35U538CW
EXP26U338CW

Vilken är bäst helt enkelt, de kostar ungefär samma allihop.

Tacksam för svar Skulle gärna vilja veta vart dessa går att beställa hem snabbast, akut läge för både katt och spädbarn.

Har du sett någon i lager någonstans? Jag har en beställning på en EXP34U338CW men det tar någon vecka innan den kommer. Om EXP35U538CW är bättre till samma pris vill man ju ha den

Permalänk
Medlem

Jag har monterat en skiva istället för fönstret i sovrummet som vätter ut mot balkong så inga bekymmer där men i vardagsrummet kunde jag inte montera en skiva då det säkerligen kommer att regna in, det jag gjorde var att helt enkelt ta plast från en rulle jag hade liggandes och tejpa fast med maskeringstape då slangen var ditsatt genom fönstret. Nu kan jag öppna fönstret och skicka ut slangen med stosen på och på kvällen då jag ska kyla sovrummet är det bara att stänga och plasten sitter kvar. Det ser ju lite ghetto ut men var gratis.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Jag klarar inte av att förstå vad man ska med AC till i Sverige.

Jag har "aldrig" haft behov av någon AC på sommaren, dom enstaka dagarna när värmen är som mest intensiv så kunde det ha varit på sin plats, men det funkar fint att vädra ordentligt.

Ett inköp av någon AC blir därför svår motiverat.

Vid vilken temperatur är det folk tycks behöva AC?

Nej, har inte löst hela tråden utifall det har blivit påpekat tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Du klarar inte av att förstå varför ac och kyla behövs? För att du aldrig har haft behov av det? För att du klarar av sommaren utan konstigheter?

Jo, vill passa på och påpeka att jag har absolut noll förståelse till hur folk kan tycka om lakrits, eller för den delen röka eller dricka läsk, för jag har "aldrig" haft behov av det. Man kan dra många sånna här

Som ovan sagt så är även min lägenhet entrén till helvetets portar, 24 grader ute med sol är typ minst 27-28 grader i sovrummet, sen ska vi inte tala om när det är 28-30c ute.. lägg på fuktighet på det hela också. Ingen vädring i världen har lyckats råda bot på det, kvällstid eller under hela natten. Nu med ac kan man vara hemma bekvämt, ha folk över, göra grejer, och faktist allmänt ha energi.

Alla är vi olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av bio2tech:

Fick hem min https://www.bauhaus.se/aircondition-argo-holly-10000btu för en dryg vecka sedan och packade upp den direkt(hemleverans på röd dag var en bonus).
Såg att det var massor med små repor på ovansidan(mest runt touchknapparna) så jag kontaktade kundtjänst som bad mig maila till reklamationsavdelningen.
Tog några bilder så de skulle se hur det såg ut. Fick svar att de skulle kontakta sin leverantör, samt undrade om jag ville reklamera eller få prisavdrag efter att de fått svar från leverantören. Svaret dröjde några dagar då det var helg.
Sen återkom de med frågan som gjorde att man kände sig lite dum. "Har du tagit av skyddsplasten från ovansidan?"
Visade sig att leverantören hade fått fler frågor om samma skada och alla hade visat sig vara skyddsplasten som satt kvar och var lite repig.

Självklar hade jag missat att det var skyddsplast på. Plasten var tunn och satt ända runt glasovansidan utan nån flärp som stack upp.(har inte läst manualen, så det kanske står skrivet att det är skyddsplast på den)
Gissar nu i efterhand att den sitter där för att det inte ska repas när de testar produkten.

Testade den lite kort igår och den verkar kyla helt ok. Ska testa mer idag. Så om det är nån som undrar nåt om den är det bara att citera mig så ska jag testa. Den verkar ju fortfarande finnas i lager.

Måste även se om jag kan göra nåt form av fönsterkit då mina fönster ser lite speciella ut. Ett yttre glas och sen ett mellanrum på ca 10-12cm, sen tvåglasfönstret innerst. Gissar att de köptes in för att de är bullerdämpande eller billiga, iaf inte praktiska.

Mycket nöjd med Bauhaus bemötande när jag trodde att nåt var skadat.

Jag vill veta mer! Detta verkar vara enda vettiga alternativ som finns kvar för att få en av denna sommarn. Så jag vill väldigt gärna veta hur den funkar och hur den låter. Uppskattas!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Köpte samma i butik 699kr. Aja. Bara det blir bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Jag vill veta mer! Detta verkar vara enda vettiga alternativ som finns kvar för att få en av denna sommarn. Så jag vill väldigt gärna veta hur den funkar och hur den låter. Uppskattas!

Passa på medan det finns några kvar... När jag beställde en igår kväll fanns det nästan 400st i lager!

Det verkar som en hyfsat bra AC ändå. Laddade ner manualen, och det verkar som om man i alla fall inte behöver tömma den på kondensvatten stup i kvarten.

"Denna apparat förångar automatiskt kondensat i kylningsläget." - https://www.bauhaus.se/media/pdf/2147055C_2.pdf

Skrivet av bio2tech:

Testade den lite kort igår och den verkar kyla helt ok. Ska testa mer idag. Så om det är nån som undrar nåt om den är det bara att citera mig så ska jag testa. Den verkar ju fortfarande finnas i lager.

Har du behövt tömma på kondensvatten någon gång? Jag får inte hem min förrän fredag nästa vecka, så man är ju lite nyfiken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag vill veta mer! Detta verkar vara enda vettiga alternativ som finns kvar för att få en av denna sommarn. Så jag vill väldigt gärna veta hur den funkar och hur den låter. Uppskattas!

Har testat lite mer idag och den kyler bra. Men den låter en del när man kör på högsta(finns två lägen). Dock är det nog inte så mycket mer än nån annan AC.

Ska kolla hur varmt det är när jag kommer hem igen.

Håller på och fixar med ett fönsterkitt gjort av rörisoleringar som jag ska klämma fast i fönsteröppningen. Verkar lagom enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag hade 26.4 grader igår vid 23 när jag försökte sova samt en luftfuktighet på 55%.
Att vädra här hjälper inte så mycket då värmen sitter kvar i huset.

Vi är alla olika och jag klarar inte av värme särskilt bra utan får lätt huvudvärk även om jag dricker mycket.

jovisst är vi alla olika, själv hade jag väl runt 28 grader här om dagen med en luftfuktighet på 75% + (Datan är hämtad från väder rapporteringar)

Körde med fönstret öppet och det gick helt fint, så det har nog mycket från person till person att göra.
Sälv dricker jag nog runt 5 liter vatten per dag.

Skrivet av Belzader:

@Burks:
Precis som CubaCola skriver är vi alla olika och tåler värme olika.
Det spelar också in hur varmt det kan bli i ens bostad, kan man som jag få ~35 grader i bostaden, så vill man defintivt få ner tempraturen oavsett hur bra man tåler värme.

35 grader låter inte så trevligt eller direkt hälsosamt när det är innomhus.

Om jag mins rätt så är nog det värsta jag har varit med om i min uppväxt någonstans runt 33 grader ute, vi försökte då genom korsdrag att få ut värmen men problemet var att det var absolut noll vind den dagen. Minns hur jag och farsan sätt fastklistrade i skinn soffan och visste inte va vi skulle göra eftersom vi var så sega i knoppen.

Skrivet av BasseBaba:

Alla är vi olika, vissa kanske klarar av värmen bättre?

Förra sommaren var hemsk. Katter hemma som låg på rygg helt utslagna och flämtade. Både jag och sambon kunde omöjligen sova i värmen vilket gjorde att hela livet, framförallt jobbet, blev lidande när man utöver att vara utslagen av värmen hade noll ork pga sömnbrist.

Nu är denna blockad bakom paywall:
https://www.dn.se/ekonomi/hog-temperatur-pa-jobbet-forsamrar-...

Har för mig jag bara nu i veckan såg en artikel fladdra förbi i något flöde om att "forskarna" "påstår" att en vanlig kontorsarbetare förlorar 15-20% prestation vid för hög temperatur.
Kände redan igår vid 28.9 grader utomhus där jag bor, att man var helt dåsig i huvudet.

Jo, det ser ut att vara en återkommande faktor, att alla är vi olika.

Skrivet av patch:

Håller med dig, men man har insett att majoriteten av folket är väldigt, väldigt värmekänsliga
26c i rummet igår, sov t o m med täcke under natten utan fläkt.

Kanske är det den generella Svensken eller Skandinavien som inte är anpassad efter ett varmare klimat.
Jag tycker själv det kan bli jobbigt när det stiger till över 30 grader, men jag står ut med det.

Har jag 30 grader eller mer hemma i Sverige så njuter jag av det varenda minut luften är så mycket mer behaglig där.

Skrivet av Frispel:

Kan ju bara tala för mig själv, men i huset jag bor så går det bra med sol och värme i en vecka ungefär...sedan så har värmen tagit sig in genom tak och väggar vilket gör att det blir >28 grader i sovrummet. Och det spelar ingen roll om man vädrar då värmen sitter i tak/väggar/inventarier. Det blir svalt i kanske en halvtimma, sedan är det lika varmt som innan. Samtidigt så går det inte att vädra under eftermiddag då solen ligger på och det är bättre att ha fönstren stängda och persienner/mörkläggningsgardin nerdragen.

Normalt brukar vi stå ut de korta perioder detta inträffar då vi satt in en takfläkt som får snurra på lågvarv under natten, men förra sommaren så låg temperaturen över 30 i sovrummet under en lägre period. Utan fläkten hade det varit outhärdligt, men det var fortfarande inte direkt behagligt. Så nu är ett aggregat införskaffat som vid behov kommer att får köra eftermiddag/kväll i sovrummet för att mota bort den värsta värmen som vill in.

I denna situation så kan jag förstå att det givetvis blir besvärligt.
Hur är ditt hus uppbyggt? Jag har aldrig råkat ut förr det beskriver med isolerad värme så blir lite nyfiken

Skrivet av lv_08:

Du klarar inte av att förstå varför ac och kyla behövs? För att du aldrig har haft behov av det? För att du klarar av sommaren utan konstigheter?

Tror mina svar över förklarar en hel del hur jag tänker.

Jovisst förstår jag varför ac och kyla kan behövas, som jag skrev så är det inte så många dagar om året som jag skulle behöva en i hemmet eftersom Sverige inte är ett land med så höga temraturer.

Men som påpekat några gånger, alla är vi olika.

Permalänk
Medlem

@Burks: Solen värmer, så är det 30C i skuggan kan det utan problem vara 35°C inomhus eller varmare. Det är det givetvis inte mer än några veckor, men ingen står ut med 30-35 grader dygnet runt och tycker allt är frid och fröjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Passa på medan det finns några kvar... När jag beställde en igår kväll fanns det nästan 400st i lager!

Det verkar som en hyfsat bra AC ändå. Laddade ner manualen, och det verkar som om man i alla fall inte behöver tömma den på kondensvatten stup i kvarten.

"Denna apparat förångar automatiskt kondensat i kylningsläget." - https://www.bauhaus.se/media/pdf/2147055C_2.pdf

Har du behövt tömma på kondensvatten någon gång? Jag får inte hem min förrän fredag nästa vecka, så man är ju lite nyfiken!

Skrivet av bio2tech:

Har testat lite mer idag och den kyler bra. Men den låter en del när man kör på högsta(finns två lägen). Dock är det nog inte så mycket mer än nån annan AC.

Ska kolla hur varmt det är när jag kommer hem igen.

Håller på och fixar med ett fönsterkitt gjort av rörisoleringar som jag ska klämma fast i fönsteröppningen. Verkar lagom enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har beställt en nu! Tack för hjälpen.
Vad behöver man till för "normala" utgående fönster? Något fönsterkit ni kan rekommendera som fungerar bra?

För er andra.. Finns bara 100 kvar i lager nu.. Känns som de säljer 100 om dagen så ja gissar att de är slutsålda vid lunchtid imorgon.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Från 1100st till 500st på ett dygn, rätt bra åtgång på dom där.

Från 1100st till nu 60st, skynda skynda!
edit: gäller ju såklart AC:n på bauhaus: https://www.bauhaus.se/aircondition-argo-holly-10000btu

Permalänk

Jäkla hets. Nu blev man ju tvungen att testa en sån där Bauhaus AC...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem
Skrivet av bio2tech:

Fick hem min https://www.bauhaus.se/aircondition-argo-holly-10000btu för en dryg vecka sedan och packade upp den direkt(hemleverans på röd dag var en bonus).
Såg att det var massor med små repor på ovansidan(mest runt touchknapparna) så jag kontaktade kundtjänst som bad mig maila till reklamationsavdelningen.
Tog några bilder så de skulle se hur det såg ut. Fick svar att de skulle kontakta sin leverantör, samt undrade om jag ville reklamera eller få prisavdrag efter att de fått svar från leverantören. Svaret dröjde några dagar då det var helg.
Sen återkom de med frågan som gjorde att man kände sig lite dum. "Har du tagit av skyddsplasten från ovansidan?"
Visade sig att leverantören hade fått fler frågor om samma skada och alla hade visat sig vara skyddsplasten som satt kvar och var lite repig.

Självklar hade jag missat att det var skyddsplast på. Plasten var tunn och satt ända runt glasovansidan utan nån flärp som stack upp.(har inte läst manualen, så det kanske står skrivet att det är skyddsplast på den)
Gissar nu i efterhand att den sitter där för att det inte ska repas när de testar produkten.

Testade den lite kort igår och den verkar kyla helt ok. Ska testa mer idag. Så om det är nån som undrar nåt om den är det bara att citera mig så ska jag testa. Den verkar ju fortfarande finnas i lager.

Måste även se om jag kan göra nåt form av fönsterkit då mina fönster ser lite speciella ut. Ett yttre glas och sen ett mellanrum på ca 10-12cm, sen tvåglasfönstret innerst. Gissar att de köptes in för att de är bullerdämpande eller billiga, iaf inte praktiska.

Mycket nöjd med Bauhaus bemötande när jag trodde att nåt var skadat.

Gött. Får min på torsdag.

Två frågor. Ingick fönsterkit? Såg inget om det. Hur stort har du och hur mycket av ytan kyler den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av janne_145:

Jäkla hets. Nu blev man ju tvungen att testa en sån där Bauhaus AC...

Skickades från m.sweclockers.com

Varsågod, du kommer tacka oss efter du testat den

Permalänk
Skrivet av endy:

Gött. Får min på torsdag.

Två frågor. Ingick fönsterkit? Såg inget om det. Hur stort har du och hur mycket av ytan kyler den?

Skickades från m.sweclockers.com

Fönsterkit ingår inte (kolla frågor och svar på produktens sida)
Ska själv leta efter nått bra å billigt nu.

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

Ligger Dibs nere eller? Går inte att pröjsa med varken Resursbank eller Dibs...
Bauhaus Faktura när man lägger beställning: Köp mot Resurs Bank godkändes ej. Välj ett annat betalsätt.
Eller Dibs, när man valt kortuppgifter och väljer bekräfta så dyker felmeddelande upp; "Your session has expired. Please try again.".
Vad ska man göra?

Provat både engångskort genom Klarna och mitt egna riktiga..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Jo, det ser ut att vara en återkommande faktor, att alla är vi olika.

Kanske är det den generella Svensken eller Skandinavien som inte är anpassad efter ett varmare klimat.
Jag tycker själv det kan bli jobbigt när det stiger till över 30 grader, men jag står ut med det.

Har jag 30 grader eller mer hemma i Sverige så njuter jag av det varenda minut luften är så mycket mer behaglig där.

Det tror jag nog, med tanke på att så fort det blir +15c så börjar folk gå ut i t-shirt och shorts, när man själv går runt med vinter/höst jacka.

Jag "carpe" varenda sekund av denna värme Sen är det 11½ månader vinter igen..

Permalänk
Skrivet av davvarn:

Ligger Dibs nere eller? Går inte att pröjsa med varken Resursbank eller Dibs...
Bauhaus Faktura när man lägger beställning: Köp mot Resurs Bank godkändes ej. Välj ett annat betalsätt.
Eller Dibs, när man valt kortuppgifter och väljer bekräfta så dyker felmeddelande upp; "Your session has expired. Please try again.".
Vad ska man göra?

Provat både engångskort genom Klarna och mitt egna riktiga..

Testa annan webläsare? Funka för mig i mobilen med samsunngs egna webläsare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem
Skrivet av janne_145:

Testa annan webläsare? Funka för mig i mobilen med samsunngs egna webläsare

Skickades från m.sweclockers.com

Provade mobilen nu istället och det funkade bättre.
Bauhaus faktura funkade inte där heller.
Eller kortbetalning med mina vanliga kortuppgifter.
Utan kortbetalning med Klarna engångskort verkade funka.
Fick en orderbekräftelse iallafall nu.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av janne_145:

Fönsterkit ingår inte (kolla frågor och svar på produktens sida)
Ska själv leta efter nått bra å billigt nu.

Dela gärna om du hittar nåt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Slog idag till på en Nedis ACMB1WT12 på Elgiganten, de va deras sista exemplar i min butik.
Visst att den gör sitt jobb, men HERREGUD vad kompressorn för liv!!
Enligt tillverkaren så ska den låta 55db men det tror jag inte på, den överröstar det mesta....

Ska prova att köpa någon annan och se om det blir bättre... så tar gärna emot tips på maskiner som har minst 12000 BTU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

...

Jovisst förstår jag varför ac och kyla kan behövas, som jag skrev så är det inte så många dagar om året som jag skulle behöva en i hemmet eftersom Sverige inte är ett land med så höga temraturer.

Sådär resonerar man om man aldrig haft möjlighet med AC, när man väl skaffat sig en sådan och kört ett tag så är det "aldrig mer utan en sådan" - det är viss skillnad i att bara försöka överleva och härda ut och att klarar det hela med en viss komfort... har man råd och möjlighet så är det sistnämnda att föredra...

Enstaka dag eller två kan man genomlida utan att det påverkar den dagliga verksamheten för mycket, och huset man bor i inte hunnit blivit genomvarm ännu, dag 3 är däremot värre då man ofta druckit för lite, sovit för dåligt i mer än en natt och tömt buffertarna i kroppen ganska mycket - som i somras höll det på fasen i 14 dagar i rad utan lättnad. Vad hjälper med öppna fönster om natten när tempen är i stort sett lika som dagen (minus solstrålningen) med enstaka grad lägre, utan tvärt om fuktar på istället så att Rh är riktigt högt inne i lägenheten och man kan inte ens svettas längre med någon kylverkan och det bara rinner och klibbar... stora fläktar i full fart och öronbedövande ljudnivå (mer än många portabla AC faktiskt) är en rätt klen tröst när Rh är så högt att svetten knappt fungerar.

Vet att folk satte sig i bilen och körde långväga till släktingar som annars aldrig besöks som ursäkt för några timmars respit med bil-AC...

Eller den som jag hade före mig i kön igår med genomsvättad t-shirt som efter en hård innebandymatch och frågade om AC-rep på sin bil med närmast desperat ton och knappt brydde sig om priset som nämndes utan bara fråga - kan ni fixa det _nu_ !

Permalänk
Medlem

Någon som har denna? https://www.webhallen.com/se/product/300405-Arctus-Portabel-A...
Jag har en bokning som ligger å väntar, men osäker om jag ska plocka ut. Svårt att hitta mer info om den.

Skickades från m.sweclockers.com