Data till en grabb på 8 år?

Permalänk
Medlem

Data till en grabb på 8 år?

Hej,

Det är så att grabben min fyller 8 år om drygt en vecka och hans största önskan är en data. Han lånar storasysters så ofta han nu får..
Det han gör idag är att spela till 99% Roblox. Vad kan tänkas behövas? Jag har redan köpt en data (öppet köp finns). Men finns det några andra tips som jag kan kolla på. Förstår att Roblox inte kräver något speciellt men vill ändå att datan ska vara ok om han vill om tex ett år spela något annat.

Datan jag plockade upp idag är https://www.webhallen.com/se/product/292108-Lenovo-IdeaPad-33...

Det är en bärbar som gäller, och är tyvärr själv ganska novis på det här med vad som gäller.

Mvh

Robert

Permalänk
Medlem

@Hagrob: För roblox har jag min 8-åring körandes på en 7 år gammal kontorslaptop. Så de flesta datorer fungerar, men om du vill ha en plattform att utgå ifrån så kör på Ryzen plattformen med en Ryzen 2200G, det räcker till allt tills grabben är 12 och vill spela tuffare saker. Bara att byta till bättre CPU ELLER till och bara stoppa i en dedikerad GPU.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, PNY 1TB m2, Samsung 960 EVO 500Gb, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Philips Envia 49" OLED 144hz,
Galleri Ancalagon The Black

Permalänk
Medlem

Tycker den ser mycket rimligt ut, onödigt att lägga ner nu utifall att, om det visar sig att han vill lira mer och annat så tycker jag att det är något man tar då.
Enligt recension på webhallen funkar ju sims 4 och fortnight, tror nog den håller sig bra ett par år tills han eventuellt blir mer intresserad av spel som kräver mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Av egen erfarenhet, han må vara 8 just nu men det kommer inte att dröja många sekunder innan han klagar över att nätverket laggar sjukt och graffen flaskar.

Bara så du vet ...

Permalänk
Medlem

Någon med erfarenhet av Webhallens fyndvaror? Har bokat samma data men i vitt utförande för 5345:- i fyndklass 2. Bättre köp eller ska man hålla sig borta från "provade" datorer osv..

Permalänk
Medlem

vill du ha data eller en dator? Det är två olika grejer kompis ;). Skämt åsido, Jag rekomenderar en stationär dator, men det beror på, om han vill ta med den till nån kompis eller komma ut i vardags rummet och vara lite social då och då istället för att sitta på sitt rum hela tiden så är det en laptop. Om ni inte vill höra hans skrikande och svordomar så är en stationär dator bättre för då kan ni bara stänga dörren till rummet. En stationär dator är en fördel för då kan du uppgradera senare när han vill spela andra spel.

Här har du en väldigt liten stationär dator som ni kan bära till kompisar eller ut i vardags rummet.
EDIT: Inte vad du frågade om men ett litet tips bara