K65 RGB Rapidfire(tangentbord)

Permalänk
Medlem

K65 RGB Rapidfire(tangentbord)

Hej!
Brukar aldrig(eller väldigt sällan) klaga i trådarna, men när feedback är noll så är jag tvungen.

Köpte mig ett tangentbord, K65 RGB Rapidfire Nordic. November 2018.
Detta bord har nu börjat tappa färger/nyanser på två-tre tangenter.
(Q och R framförallt, som W S A D spelare kan det inte bero på mig...)
Det är riktigt dåligt för ett bord för över 1200 spänn, enligt mig.

Vad som är ännu sämre är att Corsair Johan och Lovisa inte svarar.
Är man representant här måste man väl vara med i matchen eller skita i det?

Lovisa har svarat, det måste jag ge henne! Tack för det, men...
Johan, inte ett enda svar. Jag inser att Johan får mycket PM.
Återigen, representant på Sweclockers, man vet vad man ger sig in på eller?

Oavsett detta ovan;
Corsair själva svarar inte ens, har gjort en "support ticket". (#890001)
Inget svar på snart över en vecka.

Jag kan absolut gå direkt till återförsäljare istället. Men att detta inte fungerar är dåligt.

Permalänk
Medlem

Taggar @Corsair Johan

Det Johan sagt åt mig så har han helt enkelt för mycket att göra så han inte riktigt hinner med detta forum, alla pm och även Facebook.
Kan tänka mig att det inte är bara du som är frustrerade över att inte få svar när man ställer frågor, ofta vill man ju ha svar innan man ens ställer frågan.
Konstigt att supporten inte ens svarat, de få gånger jag kontaktat dem i olika ärenden har jag fått svar inom 24timmar.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Falcon:

Hej!
Brukar aldrig(eller väldigt sällan) klaga i trådarna, men när feedback är noll så är jag tvungen.

Köpte mig ett tangentbord, K65 RGB Rapidfire Nordic. November 2018.
Detta bord har nu börjat tappa färger/nyanser på två-tre tangenter.
(Q och R framförallt, som W S A D spelare kan det inte bero på mig...)
Det är riktigt dåligt för ett bord för över 1200 spänn, enligt mig.

Vad som är ännu sämre är att Corsair Johan och Lovisa inte svarar.
Är man representant här måste man väl vara med i matchen eller skita i det?

Lovisa har svarat, det måste jag ge henne! Tack för det, men...
Johan, inte ett enda svar. Jag inser att Johan får mycket PM.
Återigen, representant på Sweclockers, man vet vad man ger sig in på eller?

Oavsett detta ovan;
Corsair själva svarar inte ens, har gjort en "support ticket". (#890001)
Inget svar på snart över en vecka.

Jag kan absolut gå direkt till återförsäljare istället. Men att detta inte fungerar är dåligt.

Jag har PMat dig, jag ordnar nya keycaps. Skicka din adress till mig i PM så ordnar jag direkt. Ursäkta för sent svar.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Taggar @Corsair Johan

Det Johan sagt åt mig så har han helt enkelt för mycket att göra så han inte riktigt hinner med detta forum, alla pm och även Facebook.
Kan tänka mig att det inte är bara du som är frustrerade över att inte få svar när man ställer frågor, ofta vill man ju ha svar innan man ens ställer frågan.
Konstigt att supporten inte ens svarat, de få gånger jag kontaktat dem i olika ärenden har jag fått svar inom 24timmar.

Det är jag medveten om vilket jag också sagt till både Lovisa och Johan.

Supporten har fortfarande inte svarat, vilket är anmärkningsvärt dåligt.

Skrivet av Corsair Johan:

Jag har PMat dig, jag ordnar nya keycaps. Skicka din adress till mig i PM så ordnar jag direkt. Ursäkta för sent svar.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Japp, tack för svar. Som jag skrev i PM tillbaka, jag var kanske oklar.
Det är alltså inte capsen som är slitna utan ljusen under framförallt tangenterna Q och R, men även N och Z som tappat intensitet/styrka.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Falcon:

Det är jag medveten om vilket jag också sagt till både Lovisa och Johan.

Supporten har fortfarande inte svarat, vilket är anmärkningsvärt dåligt.

Japp, tack för svar. Som jag skrev i PM tillbaka, jag var kanske oklar.
Det är alltså inte capsen som är slitna utan ljusen under framförallt tangenterna Q och R, men även N och Z som tappat intensitet/styrka.

Då är det en reklamation till butik eller direkt oss som gäller för att få ett nytt tangentbord.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan