Muskampen 2025: Segraren korad!

Fototråd, lägg in dina bilder

Permalänk

? nån kändis man ska känna igen eller?

Visa signatur

"This is an easy one, you're FIRED!"

Permalänk
Medlem

Liraren som hamnar i vattnet-bilden blev bra med snabb slutare.
Men snowboardåkaren... Jag skulle betta han åka upp till toppen och fotat igen med lite långsammare slutare. Lite "wooosh" effekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonardCohen
? nån kändis man ska känna igen eller?

Det är jag till höger på nedersta bilden, stora killen till vänster är kändis. Inte svensk dock.

Någon som kan lista ut vem det är ???????

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Jag föredrar helt klart snabb slutare när jag fotar hopp och dylikt. Då ser man tydligt tricket osv. Men woosheffekt kan var snyggt också. Tyvärr har jag inte så mycket att välja på med min Lomo, den har automatisk slutartid.
fler bilder från samma resa:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Det är jag till höger på nedersta bilden, stora killen till vänster är kändis. Inte svensk dock.

Någon som kan lista ut vem det är ???????

Ian Thorpe?

Permalänk
Avstängd
Citat:

...

Ser du inte hur lågt du drar ner diskussionen hela tiden?

"du borde sluta med att ge kritik och samla leksaksbilar istället, för på den nivån verkar du vara på här"

"bara för att du ogillar bilden innebär det inte att bilden är dålig..." (Självklart att om jag ogillar bilden är den dålig för mig)

"din sista kommentar är för låg för att bemötas"

"ror att du har målat in dig i ett hörn bara för att du var lite tjurig den där dagen då du fick för dig att kasta skit på bilden.."

"nu jämför du äpplen och päron och jag ber dig återgå till en lämplig nivå."

"så hoppa över ditt tjoller.."

Klarar du inte att föra en diskussion på en normal nivå, så rekommenderar jag att du återkommer senare istället för att krysta ut svar som är helt ointressanta. Liksaså din förmåga att tolka varenda kommentar som ett direkt angrepp mot dina bilder är också pinsamt.

Jag trodde detta forum var till för att man ska kunna vädra sina åsikter utan vare sig personangrepp eller sandlådenivå.

Låt mig sammanfatta hela diskussionen genom att ta en mening från ett av de första inläggen:

"De bästa fotograferna tar bilder som talar sanning." Därmed har jag inte sagt att datormodifierade foton måste vara dåligt. Dock anser jag att framkrystade "djupa" motiv likt vodkabilden är skit. Hurvida du håller med mig eller inte, slutade jag bry mig om för längesedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riotnrrd
Ian Thorpe?

"Respect alltså. Ja, bra svarat, top-ranking."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

"De bästa fotograferna tar bilder som talar sanning." Därmed har jag inte sagt att datormodifierade foton måste vara dåligt. Dock anser jag att framkrystade "djupa" motiv likt vodkabilden är skit. Hurvida du håller med mig eller inte, slutade jag bry mig om för längesedan.

Hm. Det verkar mest som om du försöker diskutera personlig smak. Ett hopplöst ämne att diskutera. det är bara att acceptera att vissa människor uppskattar en viss typ av fotografi, medan andra gillar andra typer av bilder. det går naturligtvis inte att säga att framkrystade motiv är skit, bara för att du inte gillar sådana motiv.
Själv fotar jag helst ögonblickssituationer, men jag dissar inte dem som gillar att ta stillebenbilder bara för det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
[B]Ser du inte hur lågt du drar ner diskussionen hela tiden?

"du borde sluta med att ge kritik och samla leksaksbilar istället, för på den nivån verkar du vara på här"

en klar syftning på lekstugan som du drog in när du kritiserade bilden, samtidigt som det var en pik på din kommentar "du borde börja samla frimärken istället"

Citat:

"bara för att du ogillar bilden innebär det inte att bilden är dålig..." (Självklart att om jag ogillar bilden är den dålig för mig)

för dig ja, men i sin helhet kan den ändock vara bra, han ska inte sluta med fotografering bara för att du inte gillade bilden.

Citat:

"din sista kommentar är för låg för att bemötas"

ja det var den också, ett konstaterande helt enkelt.

Citat:

"ror att du har målat in dig i ett hörn bara för att du var lite tjurig den där dagen då du fick för dig att kasta skit på bilden.."

jepp, det tror jag fortfarande.

Citat:

"nu jämför du äpplen och päron och jag ber dig återgå till en lämplig nivå."

vill inte be dig en gång till

Citat:

"så hoppa över ditt tjoller.."

ja?

Citat:

Klarar du inte att föra en diskussion på en normal nivå, så rekommenderar jag att du återkommer senare istället för att krysta ut svar som är helt ointressanta. Liksaså din förmåga att tolka varenda kommentar som ett direkt angrepp mot dina bilder är också pinsamt.

det var du herr sim som drog ner diskussionen när du du kom med din "kritik". Jag har inte tolkat varenda kommentar som ett direkt angrepp, däremot har jag kommenterat det du har sagt.

Citat:

Jag trodde detta forum var till för att man ska kunna vädra sina åsikter utan vare sig personangrepp eller sandlådenivå.

du glömmer att det var du som drog fram sandlådan med kommentarer som "Om du har tagit gigabytes med kort och det är ett av dina bästa.... Så... Tja.. Vet inte hur man ska säga det snällt.. Du borde slänga din kamera och ägna dig med att samla frimärken i stället. Eller kanske mynt? Vad som helst, men inte fotografering"

visst ska man vädra åsikter, men du gjorde mer än så, du gick till angrepp.

Jag förstår heller inte ditt resonemang nu, det verkar ologiskt. Först totalsågar du och är faktiskt elak, och när du får svar på tal så gråter du för att folk ger sig på dig (eller hur du nu ser på det hela), folk ska få vädra åsikter säger du, så länge de åsikterna inte går mot dina då eller?

Citat:

Låt mig sammanfatta hela diskussionen genom att ta en mening från ett av de första inläggen:

"De bästa fotograferna tar bilder som talar sanning." Därmed har jag inte sagt att datormodifierade foton måste vara dåligt. Dock anser jag att framkrystade "djupa" motiv likt vodkabilden är skit. Hurvida du håller med mig eller inte, slutade jag bry mig om för längesedan. [/B]

om nu vodkabilden VAR "sanning", var är problemet då? jo ditt antagande från början är fel då.

Nä.. nu räcker det med tjafsande för den här tråden.

Tänk efter nästa gång du ska komma med din kritik så..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här kommer en fin bild på San Francisco taget utifrån från Alcatraz:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tagen under 2002 har jag för mig.. med fin gammal systemkamera från skolan :]
någon parkeringsplats här nere i göteborgs hamn, ungefär vid stenaterminalen

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Avstängd
Citat:

[CUT]

.. jag började med att svara än en gång på alla idiotier du slänger ut dig. Men sedan tänkte jag efter. Hur vinner man en diskussion mot någon som diskuterar på en 11-årings nivå? Det gör man inte. Jag ger mig.

Det hela har gått från en intressant diskussion till en pinsamt soppa av omogna kommentarer från din sida. Inte värt besväret längre.

Permalänk

det vore trevligt om du kunde komma med sakliga argument för ditt resonemang istället för att hela tiden säga att den andre (jag) diskuterar på 11-årings nivå. Det leder som ingen vart att komma med det hela tiden "du diskuterar på en 11-årings nivå" ger som inte så mycket. Eller brukar politiker använda det i debatter? ;). Hoppa över såna kommentarer tack och håll dig till ämnet istället.

Citat:

Det hela har gått från en intressant diskussion

att säga att någon är värdelös och ska sluta med något är varken intressant eller trevligt.

Och du:

Citat:

Jag trodde detta forum var till för att man ska kunna vädra sina åsikter utan vare sig personangrepp eller sandlådenivå

personangrepp och sandlådenivå är ord du gärna svänger dig med. men vems "kritik" var nära på personangrepp och definitivt sandlådenivå?

Så, kom med sakliga argument och hoppa över snacket om 11-åringar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

personangrepp och sandlådenivå är ord du gärna svänger dig med. men vems "kritik" var nära på personangrepp och definitivt sandlådenivå?

Så, kom med sakliga argument och hoppa över snacket om 11-åringar.

Jag tyckte faktiskt jag var väldigt snäll och mild när jag sa att du diskuterade på en 11-årings nivå. Jag tycker att i ditt fall bör du ta det som en komplimang och absolut inte som ett personangrepp.

Permalänk
Medlem

fan va ni tjatar! Sim: posta en bild istället!!!
det är vad denna tråd är till för....................

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog denna bild helt i stunden när jag satt och slöade ute.
OBS: bilden är tagen med Nokia 3650 inbyggda kamera (med låg upplösning inställt) och bör inte ses som ett allvarligt försök att fotta en bra bild!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Två bilder jag tog idag, kanske inga kanonbilder,men fina fåglar (Fiskgjuse).
Kameran är en enkel Minolta Dimage s404.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem

Fina fåglar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nice'igt nära du kom den dära flygande saken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

beynder:
vad har du för kamerahus och optik?
digital eller gamla hederliga film?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bd1155
beynder:
vad har du för kamerahus och optik?
digital eller gamla hederliga film?

Det är en digitalkamera, en Minolta Dimage s404. Information finns här.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem

Här har jag en helt massa junk som jag plåtade i somras. Allt är typ från bastuverandan

http://www.inget.net/~bktraben/filer/wallpaper/

Visa signatur

"Jag missade inte tåget,tåget missade mig"
www.bktraben.tk , http://listen.to/germanmusic

Permalänk
Medlem

1:an där var jekligt snygg , kanske blivit snyggare om du tagit med granarna som man ser under bilden, men ändå väldigt fin :D:P

Permalänk
Medlem

edit: ändrade.. (tröttnade)
men denna var väl fin?
himlans (haha!) nöjd själv iaf..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt första bidrag till tråden. Bilden är tagen ca kl 2130 på 933 m ö h i den svenska fjällvärlden.

Bilden är förminskad.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

funkar ju inte?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thakspsolo
funkar ju inte?

Är medveten om det och försöker lösa problemet. I denna stund borde det vara löst.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

en fin kvällsutsikt från min balkong ganska nyligen

Permalänk