Permalänk
Avstängd

@miizoo:
Inget alls att oroa sig för.
Dom håller 10 år

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

it-auktion.se har ju reservationspris på allt där reservationspriset är vad det är värt max, vi snackar 10+ år gamla kontorsdatorer för över 1000 lappen....

https://www.it-auktion.se/index.jsp?category=Datorer.6__Works...

Jag har lyckats få hem flera datorer asbilligt. Ibland skiter dom i reservationspriset, vet inte varför

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Säljaren medger (bra gjort!) att kortet använts till mining. Av den anledningen blir det inte ett köp. Just detta skrämmer mig med beg RX kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@miizoo:
Vad skulle problemet vara med det då?

https://www.youtube.com/watch?v=ZMevec3oxVY

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Säljaren medger (bra gjort!) att kortet använts till mining. Av den anledningen blir det inte ett köp. Just detta skrämmer mig med beg RX kort.

Asså mining kort brukar vara lugnt att köpa. Det är ju ungefär som att man gejmat med kortet i längre perioder. Är man orolig kan man ju byta kylpasta, och får man det billigt så tycker jag man kan hugga.

Visa signatur

- Bane

Permalänk
Medlem

Men 1100kr för 4gb är väl oavsett ett dåligt köp?
Det är ju vad RX580/8gb versionen går för.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olsson80:

Men 1100kr för 4gb är väl oavsett ett dåligt köp?
Det är ju vad RX580/8gb versionen går för.

Gick för. Uppenbarligen har priserna gått upp senaste tiden troligen för att det massiva in flödet av kort från minning riggar som läggs ner minskat.

Permalänk
Medlem

RX580 8GB fullbordar bygget!

Lyckades få tag på ett Gigabyte RX580 8GB för 1200kr. Kortet är i superfint skick och köptes i par med avsikt för mining. Säljaren valde dock andra kort till förmån för svalare och mer effektiv drift (kort med tre fläktar bla) och detta blev ståendes sen dess. Uppskattad totaldrift 10 timmar.

Upplevde honom som väldigt trevlig, jordnära och uppriktig. Kvitto ingick, framgår att kortet är 1,5 år gammalt.

Synd att inte budgeten räckte till en Prism/Spire kylare med led, hade varit grädden på moset. Kan dock inte klaga, för 5500 kr ska det bli väldigt intressant att testa burken och se vad den går för.

Som det ser ut nu verkar samtliga delar inkomma denna vecka. Återkommer med bilder före och efter bygget, med spelprestanda mot helgen när jag får lite tid över.

Samtliga delar är helt nya förutom grafikkortet.

Chassi - Thermaltake Level 20 MT (720kr)
Moderkort - MSI B450M Gaming Plus (880kr)
Processor - Ryzen 1600 (989kr)
RAM - HyperX 2666 CL16 16GB (640kr)
SSD - Toshiba 240gb (320kr)
PSU - EVGA 550w B3 Bronze (650kr)
GPU - Gigabyte RX 580 8GB (1200kr)
BLING - NZXT HUE+ (gåva från @Tekanna218 - TACK!)

Slutsumma: 5 399kr (!)

RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Lyckades få tag på ett Gigabyte RX580 8GB för 1200kr. Kortet är i superfint skick och köptes i par med avsikt för mining. Säljaren valde dock andra kort till förmån för svalare och mer effektiv drift (kort med tre fläktar bla) och detta blev ståendes sen dess. Uppskattad totaldrift 10 timmar.

Upplevde honom som väldigt trevlig, jordnära och uppriktig. Kvitto ingick, framgår att kortet är 1,5 år gammalt.

Synd att inte budgeten räckte till en Prism/Spire kylare med led, hade varit grädden på moset. Kan dock inte klaga, för 5500 kr ska det bli väldigt intressant att testa burken och se vad den går för.

Som det ser ut nu verkar samtliga delar inkomma denna vecka. Återkommer med bilder före och efter bygget, med spelprestanda mot helgen när jag får lite tid över.

Samtliga delar är helt nya förutom grafikkortet.

Chassi - Thermaltake Level 20 MT (720kr)
Moderkort - MSI B450M Gaming Plus (880kr)
Processor - Ryzen 1600 (989kr)
RAM - HyperX 2666 CL16 16GB (640kr)
SSD - Toshiba 240gb (320kr)
PSU - EVGA 550w B3 Bronze (650kr)
GPU - Gigabyte RX 580 8GB (1200kr)
BLING - NZXT HUE+ (gåva från @Tekanna218 - TACK!)

Slutsumma: 5 399kr (!)

RX580

https://www.bildtagg.se/file/zuflcjws03385xoe5mzcvi6

Fan vad nice! Grabben kommer nog bli toklycklig

Och det där är ju långt billigare än vad jag kan hitta på Prisjakt. Vart har du köpt allt? Dela gärna med dig med dina fynd!

Permalänk
Medlem

@tBiorrith:

Självklart! Länkar nedan. Priset är detsamma eller lägre, så skynda fynda

5/7 delar är inköpta via Amazon.de. Fri frakt vid beställningar över 39 euro.

Chassi (obs nu endast 59 euro!)

SSD

Nätagg

RAM

Moderkort

RX 580 - begagnat, 1.5 år gammalt
Ryzen 1600 - obruten förpackning, köpt på Tradera

Permalänk
Medlem

Nu väntar folk spänt på det färdiga bygget!

Visa signatur

- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Nu väntar folk spänt på det färdiga bygget!

Haha, jag med

Önskar att allt vore på plats. Väntar fortfarande på chassi, ram och ssd. Det är framme på torsdag, fraktas som ett gods.

Man vet att man gjort ett kap när en RX580 levereras i en kartong för whiskyglas

Kliar i fingrarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Haha, jag med

Önskar att allt vore på plats. Väntar fortfarande på chassi, ram och ssd. Det är framme på torsdag, fraktas som ett gods.

Man vet att man gjort ett kap när en RX580 levereras i en kartong för whiskyglas

Kliar i fingrarna!

https://i.ibb.co/fYPhNVy/IMG-20190827-124823.jpg

Polarn och jag byggde custom vattenkylt i ophion Evo i helgen.

Visa signatur

- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Polarn och jag byggde custom vattenkylt i ophion Evo i helgen.
https://imgshare.io/images/2019/08/27/IMG_20190823_233143.jpg

Wow. Läckert!

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Wow. Läckert!

Aa han blev nöjd. Ska väl ta och sälja min gamle trotjänare snart tyvärr. Ska köra laptop ett tag, får se hur det går....

Visa signatur

- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Aa han blev nöjd. Ska väl ta och sälja min gamle trotjänare snart tyvärr. Ska köra laptop ett tag, får se hur det går....
https://imgshare.io/images/2019/08/27/IMG_20190827_202856.jpg

Riktigt trevligt! Kör ni med extensions eller original?

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Riktigt trevligt! Kör ni med extensions eller original?

Det där är extensions.

Visa signatur

- Bane

Permalänk
Medlem

Alla delar på plats!

Sätter igång bygget om en stund

Permalänk
Medlem

Bjuder på denna så länge. Blev klar med kompisens burk idag. Vega 56 air boost och Ryzen 3600 på x470 Gaming Carbon Pro samt 16gb 3200mhz.

Deepcool Castle 240 V2 med anti leak sitter fint, men usch vad jobbig installationsprocess!

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Bjuder på denna så länge. Blev klar med kompisens burk idag. Vega 56 air boost och Ryzen 3600 på x470 Gaming Carbon Pro samt 16gb 3200mhz.

Deepcool Castle 240 V2 med anti leak sitter fint, men usch vad jobbig installationsprocess!

https://i.ibb.co/WKTr5QD/IMG-20190829-144647.jpg
https://i.ibb.co/cLyg1VG/IMG-20190829-144620.jpg
https://i.ibb.co/hCMPm9r/IMG-20190829-144244.jpg

Hur är ljudnivåerna? Är kortet undervoltat?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Hur är ljudnivåerna? Är kortet undervoltat?

Detta är väldigt subjektivt.

Idle - väldigt svagt, knappt märkbart. Vid full belastning i PUBG hörs ett sus som man märker av utan lurar, men jag vill inte påstå att det är otrevligt högt.

Har ägt ett knäpptyst Strix kort, numera ett MSI Ventus, och jag tycker ärligt talat att folk överdriver med att ljudnivån skulle vara gräslig på dessa Air boost.

2800kr inkl frakt från Amazon.de, mycket prestanda för pengarna enligt mig.

Han stör sig absolut inte på det och med hörlurar hörs inget.

Nej, vi har inte hunnit med att undervolta. Det kommer!

Permalänk
Medlem

@miizoo: vad fasiken.. ska du låta en 9åring spela GTA V
Det e fan illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Detta är väldigt subjektivt.

Idle - väldigt svagt, knappt märkbart. Vid full belastning i PUBG hörs ett sus som man märker av utan lurar, men jag vill inte påstå att det är otrevligt högt.

Har ägt ett knäpptyst Strix kort, numera ett MSI Ventus, och jag tycker ärligt talat att folk överdriver med att ljudnivån skulle vara gräslig på dessa Air boost.

2800kr inkl frakt från Amazon.de, mycket prestanda för pengarna enligt mig.

Han stör sig absolut inte på det och med hörlurar hörs inget.

Nej, vi har inte hunnit med att undervolta. Det kommer!

Jo, det är verkligen mycket kort pengarna. Jag funderade själv här i veckan på om jag skulle köra på Vega 56 eller RX 5700 med blower, men det blev istället ett GTX 1080 när jag hittade en bra deal på ett begagnat kort.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Jo, det är verkligen mycket kort pengarna. Jag funderade själv här i veckan på om jag skulle köra på Vega 56 eller RX 5700 med blower, men det blev istället ett GTX 1080 när jag hittade en bra deal på ett begagnat kort.

RX5700 XT ser dock väldigt lovande ut när man kollar benchmarks. Vissa behöver dock undervolta kortet då det sticker iväg till typ 100c andra har mer tur och kortet ligger runt 80-90.

Sidenote:
Skriver detta på min nya razer blade stealth, mycket trevligt om jag får säga det själv. Har undervoltat cpun och pillat lite med throttlestop och får solida 660 poäng i cinebench. 75-80c på cpun då. Den här burken är som en coolare fetare macbook pro, känns så jävla premium

Visa signatur

- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

@miizoo: vad fasiken.. ska du låta en 9åring spela GTA V
Det e fan illa.

Personen du ska ifrågasätta är förmodligen vårdnadshavaren och inte TS. Men visst håller med, GTA V är väl inte riktigt lämpligt för en så ung person.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Personen du ska ifrågasätta är förmodligen vårdnadshavaren och inte TS. Men visst håller med, GTA V är väl inte riktigt lämpligt för en så ung person.

Jag och min lillebror spelade GTA 1-SA i unga år och det är inget fel på oss

Visa signatur

- Bane

Permalänk
Medlem

Monterad, installerad och uppdaterad!

Sorry för sen upload, fullt upp som småbarnsförälder..

Är otroligt nöjd med resultatet. För 5 399kr totalt är burken lite för bra för att vara sann.

För dig som inte hängt med består den av

Ryzen 1600
B450m Gaming Plus
16GB 2666mhz CL16 HyperX
240gb SSD Toshiba
EVGA 550w B3 Bronze
RX580 8Gb
Thermaltake Level 20 MT

Har smygtestat prestandan. Smakprov, BFV ultra 1080p 75-85 fps i 64 multiplayer.

Spelar in P30n på stativ i helgen med rivatuner i bild.

Avser testa

Pubg
Bfv
Fortnite
Anthem
CS go
Apex Legends

upload images

photo sharing

Permalänk
Medlem

@miizoo: 80fps i bf är ju solit! Ser även riktigt bra ut! Mycket pang för pengarna!

Visa signatur

- Bane

Permalänk
Medlem

Det blev ju riktigt häftigt för pengarna! Nästan så du borde sälja den för att se vad du får xD

Visa signatur