Köpa märkesklocka via WISH.COM. Original eller counterfeit?
Jag har kollat priserna på WISH.COM under flera års tid och i synnerhet på klockor. Är mest intresserad av SEIKO klockor av hyfsad/bra kvalitet. Men samtidigt har jag bl a läst på FB där det mer eller mindre beskrivs att "allt" som säljs på WISH är kopior - eller snarare counterfeits dvs förfalskningar som dess riktiga juridiska beskrivning är.
Det ligger ju 100-tals med SEIKO klockor ute till försäljning på WISH och jag är väldigt förvånad om "alla" skulle vara förfalskningar!!??? Jag påstår INTE att det inte ÄR förfalskningar men jag är väldigt förvånad om det verkligen skulle vara så. Mest beroende på priserna. Många klockar är "nedsatta" med 95%. Förvisso är väl de ursprungliga priserna i många fall rena fantasipriser, men oavsett... priserna ligger ju långt långt under de priser som motsvarande klocka säljs för i butik i Sverige.
Några bildexempel...
SEIKO klocka listpris enl WISH 4.051 kronor - NU 664 kronor

SEIKO klocka listpris enl WISH 28.967 kronor - NU 1.170 kronor

+ 117 kronor i frakt.
Jag har alltid blivit lärd att är priset "för lågt" så ska man fundera två gånger extra innan man köper. Å andra sidan har jag under ett par årtionden köpt bildelar direkt från Tyskland som vanligtvis legat ibland på 25% - 30% av vad motsvarande bilreservdel kostat i Sverige så jag är inte alltför förvånad att de utländska priserna är avsevärt lägre än i Sverige. Men vad anser du om ovanstående två SEIKO klockor som exempel?
Följdfrågan blir... vad kan jag förvänta mig för tillägg från PostNord? Läste artikeln "Wish-kunder drabbas av extra avgifter trots avtal med Postnord".
Skärmdumparna ovan från WISH är gjorda igår lördag 15 feb.