Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=5BITVOVzU_Q

An Unreal Engine 5 game with impressive image quality and no perceivable stuttering issues? That's the impression John received after a mammoth three hours hands-on play session with Silent Hill f at Gamescom 2025. Check out the footage here and see what you think.

Otroligt splittrad över detta. Gillar Silent Hills äldre spel. Men har lite svårt för att man ska springa runt med tama vapen mm som är tråkigt att använda. Spelet ser riktigt creepy och snyggt ut men vissa scener ser väldigt stela och gråa ut. Vi får se. Kan bli riktigt bra men kan också falla på mållinjen och bli en 7/10 och då kommer inte ett spel som detta hålla för min del. Spännande release ändå, helt klart.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

O Interactive presents the world-first gameplay reveal for 007 First Light, an exciting new chapter in James Bond’s legacy in video games.
In this 30-minute premiere, you will get:
🕵️ 20 minutes of gameplay walkthrough: experience Bond’s first mission in the field, where Bond and his teammates are tasked with catching the rogue agent 009.
🎮 10 minutes of developer commentary: a deep dive into the game’s mechanics, gadgets, stealth systems and combats.
007 First Light comes to PlayStation®5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, and PC on March 27th, 2026.

007 en scriptad Hitman (Bond) film. Mesta av tiden vet man inte om man tittar på en cutscene eller vad man gör.
Inte nödvändigtvis dåligt men ser framför mig en massa "failed mission try again".
Frameraten ska vi inte tala om.

Intressant nog ser vi här att IO skriver ut 1:18, "alpha footage recorded on PS5 Pro", medan i Sonys live-sändning är det borta och ersatt med bara captured on PS5 i början.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hell is Us är helt okej men jag tycker att det är överdrivet mycket "skriv upp varje sak du hittar". Jag var redo för penna och papper, eller Steams inbyggda per-spel-notepad men efter några timmar är jag redan trött på att skriva upp saker som inte verkar få lösningar förrän väldigt - väldigt - många timmar senare.

Jag kommer fortsätta spela men kommer nog sluta skriva upp varenda jäkla sak dom vill att man ska skriva upp. Blir till att skippa majoriteten av deras "hemligheter". Hade gärna haft lite fler pussel som man löser medan man är på samma karta, istället för att på riktigt behöva skriva upp varenda dörr som inte går att öppna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=Jom-jxUEqJg

O Interactive presents the world-first gameplay reveal for 007 First Light, an exciting new chapter in James Bond’s legacy in video games.
🕵️ 20 minutes of gameplay walkthrough: experience Bond’s first mission in the field, where Bond and his teammates are tasked with catching the rogue agent 009.
🎮 10 minutes of developer commentary: a deep dive into the game’s mechanics, gadgets, stealth systems and combats.
007 First Light comes to PlayStation®5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, and PC on March 27th, 2026.

007 en scriptad Hitman (Bond) film. Mesta av tiden vet man inte om man tittar på en cutscene eller vad man gör.
Inte nödvändigtvis dåligt men ser framför mig en massa "failed mission try again".

Intressant nog ser vi här att IO skriver ut 1:18, "alpha footage recorded on PS5 Pro", medan i Sonys live-sändning är det borta och ersatt med bara captured on PS5 i början.

Vet inte om Expedition 33 skadat mig eller så, för när man såg den första trailern på det vart jag fast efter 20 sekunder.

Men detta ser verkligen inte bra ut enligt mig, det är för mycket Hitman över det hela. Det som såg bäst ut var biljakterna enligt mig.

Enligt mig har det inte varit ett enda bra bondspel sen GoldenEye på N64 ifs, så kanske inte är rätt målgrupp.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni är för kritiska mot bond. Jag tycker det ser bra ut. Alla spel kan inte bli mästerverk.

Att jämföra det med Hitman som något negativt? Jag tycker mkt om Hitman.

Permalänk
Medlem

Båda dessa är spel jag tycker ser intressanta och lovande ut, så det blir definitivt att spela dom vid nåt tillfälle. Men inte nu runt releasen. Har dels annat (ska definitivt spela Ghost of Yotei runt releasen) att spela runt samma tid och så gör det ju inget om priset hinner gå ner lite.

Skrivet av EdvinR:

Jag tycker att ni är för kritiska mot bond. Jag tycker det ser bra ut. Alla spel kan inte bli mästerverk.

Att jämföra det med Hitman som något negativt? Jag tycker mkt om Hitman.

Beror kanske lite på vad man förväntar sig och vill ha ut av ett Bond spel. Själv tycker jag att det är viktigt att Bond känslan finns där, vilket det inte ser ut som att den gör, tyvärr. Jag kommer troligen att titta på när streamers spelar det för att se lite mer hur det verkar, men av det jag sett hittills, så ser det inte lovande ut.

Hitman i sig är inte negativt, men Hitman är inte Bond, så många kanske känner att det inte är rätt stil för ett Bond spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=Jom-jxUEqJg

Äntligen en uppföljare på Uncharted serien! Har väntat på denna! Kul.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb